300 milliárdnyi fejlesztési forrás juthat az élelmiszeripar megújítására
Mintegy 300 milliárd forint fejlesztési forrás használható fel az élelmiszeripar megújítására az elfogadásra váró Élelmiszeripari Fejlesztési Stratégia alapján – mondta a Földművelésügyi Minisztérium (FM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára szerdán Budapesten egy szakmai rendezvényen.
Zsigó Róbert, a Magyar Termék Nonprofit Kft. szakmai napján hangsúlyozta, hogy a fejlesztési lehetőségek az élelmiszeriparban versenyképesebb, innovatívabb és eredményesebb vállalkozásokat, valamint bővülő foglalkoztatást jelenthetnek.
Megjegyezte, hogy az Élelmiszeripari Fejlesztési Stratégiát a kormány hamarosan elfogadhatja, miután tavaly decemberben már jóváhagyta a dokumentumról szóló jelentést.
Az államtitkár felidézte, hogy míg a kilencvenes évek elején a bolti kínálat mintegy 92 százalékát adták a magyar élelmiszerek, az arány 60-65 százalékra csökkent, a kormány pedig több lépésről is döntött az arányok javítása érdekében, 2012 szeptemberében például hatályba lépett a magyar termék rendelet – sorolta.
Kecskeméti Attila, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője az MTI-nek elmondta: jelenleg a Magyar termék, a Hazai termék és a Hazai feldolgozású termék védjegy mintegy 3200 terméken található meg. A védjegy használata pénzbe kerül, az éves, 50 ezertől 900 ezer forintig terjedő díjat a vállalatok árbevételük alapján fizetik, a 8 milliárd forint éves árbevétel felett kell fizetni a maximális díjat – fűzte hozzá az ügyvezető. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Agrárminiszter: Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >