300 milliárd felett!
A 2011-es évre nehéz gazdasági helyzetet, csökkenő értékesítési volumeneket, növekvő inflációt prognosztizáltak. S a válság valósággá vált… Ennek apropóján beszélgettünk Hovanyecz Norbert ügyvezető igazgatóval.
Milyen év is volt valójában az Önök szempontjából 2011?
H. N.: – A prognózisok a nehézségeket hangsúlyozták, mi a lehetőséget láttuk meg benne! A vásárlók ösztönöss, illetve már tapasztalt reakciói jöttek: tudatosabb vásárlás és az előnyök keresése. A SuperShop és partnerei ezekre a reakciókra fókuszáltak, hisz az ezekre adott válaszokkal, az igényre kínált megoldással lehet minden körülmények közt vásárlót megtartani és újabbakat megnyerni magunknak.
Mi is történt?
– az árakciók versenye az FMCG-te-rületet,
– az üzemanyagárak emelkedése a Pet-rol-szektort,
– a beruházások/felújítások halasztása a DIY-szektort,
– az „otthonizáció” a horeca-/gyorsétte-remhálózatot
érintik, így mind-mind kihatással vannak partneri körünk napi üzletmenetére.
A 2011. évi marketingstratégiánk megalkotásakor ezekre a várható eseményekre készültünk! Kommunikáltunk: további megtakarítást, jutalmat, és játszottunk! Mindez segített abban, hogy a SPAR ilyen nehéz körülmények között is meg tudta tartani vevőit, és stabil maradt a forgalma, az OMV az iparági nehézségek ellenére is jól teljesített, az OBI pedig látványos fejlődést ért el!
2010 decemberében ünnepeltük a kétmilliomodik SuperShop-kártyabirtokost, és egy év alatt több mint 200 000 új vásárló tisztelt meg minket bizalmával! Adataink szerint a vásárlások egészén belül folyamatosan nőtt a SuperShop kártyát használók aránya: a SPAR forgalmának több mint felét adják ezek a vevők. A törzsvásárlók arányának emelkedése egyébként nemcsak itt, hanem minden partnerünknél megfigyelhető. A SuperShop-kártyabirtokosok 2011. évi összesített tranzakciószáma meghaladja a 80 milliót, az általuk generált forgalom pedig a 300 milliárd forintot!
Egy nehéznek ígérkező évben kiemelt figyelmet kapnak a költségek is, számos CRM-kampányt bonyolítottunk partnereinkkel, melyek költséghatékonysága kiemelkedő.
A kártyabirtokosok által igénybe vehető szolgáltatások köre is bővült a Wellness Szállás csatlakozásával. Immáron hazai, 4 csillagos wellness-szállodákban is gyűjthetik pontjaikat, illetve fizethetnek a szolgáltatásokért a kártyabirtokosok. A kommunikációs csatornák terén is nyitottunk, a Facebook segítségével internetes közösségekhez is eljuttatjuk partnereink ajánlatait.
Technológiai innováció is jutott az évre, 2011 novemberétől a SPAR-csoport minden üzletében a POS-terminálok PayPass olvasóval lettek ellátva, így az Erste-SuperShop kártyákkal immáron érintés nélkül lehet a SuperShop program előnyeit élvezni.
Milyen területeken látnak előrelépési lehetőséget 2012-ben?
H. N.: – Mind partnereink, mind kártyabirtokosaink számát növelni szeretnénk. Továbbá törekszünk arra is, hogy a kártyahasználat nyomon követésével minél több értékes következtetést szűrjünk le a kétmillió-kétszázezer SuperShop-kártyatulajdonos fogyasztási szokásaival kapcsolatban. Ezek segítségével az eddiginél jobban személyre tudjuk szabni aktivitásainkat, üzeneteinket, partnereinkkel pedig még hatékonyabb együttműködésre nyílik lehetőség. (x)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Jobb lesz az anyagi helyzetünk 2025-ben? Kutatás készült arról, mit gondolnak a magyarok
Vegyes várakozásokkal tekint a hazai lakosság az idei pénzügyi helyzetére.…
Tovább olvasom >Különleges matricagyűjtő albummal tért vissza Garfield a SPAR és INTERSPAR áruházakba
A világ legkülönlegesebb állatait bemutató új matricás albummal, az Állati…
Tovább olvasom >“Franco sportos. Legyél te is frankó!” üzenettel indítja az évet és ösztönöz életmódváltásra a BioTechUSA
Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő és speciális élelmiszer gyártó- és forgalmazójaként…
Tovább olvasom >