300 milliárd felett!
A 2011-es évre nehéz gazdasági helyzetet, csökkenő értékesítési volumeneket, növekvő inflációt prognosztizáltak. S a válság valósággá vált… Ennek apropóján beszélgettünk Hovanyecz Norbert ügyvezető igazgatóval.
Milyen év is volt valójában az Önök szempontjából 2011?
H. N.: – A prognózisok a nehézségeket hangsúlyozták, mi a lehetőséget láttuk meg benne! A vásárlók ösztönöss, illetve már tapasztalt reakciói jöttek: tudatosabb vásárlás és az előnyök keresése. A SuperShop és partnerei ezekre a reakciókra fókuszáltak, hisz az ezekre adott válaszokkal, az igényre kínált megoldással lehet minden körülmények közt vásárlót megtartani és újabbakat megnyerni magunknak.
Mi is történt?
– az árakciók versenye az FMCG-te-rületet,
– az üzemanyagárak emelkedése a Pet-rol-szektort,
– a beruházások/felújítások halasztása a DIY-szektort,
– az „otthonizáció” a horeca-/gyorsétte-remhálózatot
érintik, így mind-mind kihatással vannak partneri körünk napi üzletmenetére.
A 2011. évi marketingstratégiánk megalkotásakor ezekre a várható eseményekre készültünk! Kommunikáltunk: további megtakarítást, jutalmat, és játszottunk! Mindez segített abban, hogy a SPAR ilyen nehéz körülmények között is meg tudta tartani vevőit, és stabil maradt a forgalma, az OMV az iparági nehézségek ellenére is jól teljesített, az OBI pedig látványos fejlődést ért el!
2010 decemberében ünnepeltük a kétmilliomodik SuperShop-kártyabirtokost, és egy év alatt több mint 200 000 új vásárló tisztelt meg minket bizalmával! Adataink szerint a vásárlások egészén belül folyamatosan nőtt a SuperShop kártyát használók aránya: a SPAR forgalmának több mint felét adják ezek a vevők. A törzsvásárlók arányának emelkedése egyébként nemcsak itt, hanem minden partnerünknél megfigyelhető. A SuperShop-kártyabirtokosok 2011. évi összesített tranzakciószáma meghaladja a 80 milliót, az általuk generált forgalom pedig a 300 milliárd forintot!
Egy nehéznek ígérkező évben kiemelt figyelmet kapnak a költségek is, számos CRM-kampányt bonyolítottunk partnereinkkel, melyek költséghatékonysága kiemelkedő.
A kártyabirtokosok által igénybe vehető szolgáltatások köre is bővült a Wellness Szállás csatlakozásával. Immáron hazai, 4 csillagos wellness-szállodákban is gyűjthetik pontjaikat, illetve fizethetnek a szolgáltatásokért a kártyabirtokosok. A kommunikációs csatornák terén is nyitottunk, a Facebook segítségével internetes közösségekhez is eljuttatjuk partnereink ajánlatait.
Technológiai innováció is jutott az évre, 2011 novemberétől a SPAR-csoport minden üzletében a POS-terminálok PayPass olvasóval lettek ellátva, így az Erste-SuperShop kártyákkal immáron érintés nélkül lehet a SuperShop program előnyeit élvezni.
Milyen területeken látnak előrelépési lehetőséget 2012-ben?
H. N.: – Mind partnereink, mind kártyabirtokosaink számát növelni szeretnénk. Továbbá törekszünk arra is, hogy a kártyahasználat nyomon követésével minél több értékes következtetést szűrjünk le a kétmillió-kétszázezer SuperShop-kártyatulajdonos fogyasztási szokásaival kapcsolatban. Ezek segítségével az eddiginél jobban személyre tudjuk szabni aktivitásainkat, üzeneteinket, partnereinkkel pedig még hatékonyabb együttműködésre nyílik lehetőség. (x)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >