30 százalékkal drágult a kukorica-vetőmag
Kukoricát 28 327 hektáron szaporítottak 2022-ben, ami 10 százalékos területcsökkenést mutatott az előző időszakhoz mérten. Fémzárolásra 93 718 tonna került 335 fajta felhasználásával. Ebből 4 fajta szuperelit, 48 fajtaelit, míg 286 fajta HF1 szaporítási fokkal rendelkezett.

(Fotó: Pixabay)
Kukoricavetőmagot a legnagyobb arányban Jász-Nagykun-Szolnok és Békés vármegyében állítottak elő. A végfelhasználók 1 tonna hibrid kukorica-vetőmagért átlagosan 2749 ezer forintot fizettek 2023 tavaszán, 30 százalékkal többet, mit egy évvel korábban. 2023 tavaszán 19,5 ezer tonna hibrid vetőmag került a gazdákhoz árunövény-alapanyagként a jelentések alapján.
Napraforgót 2530 hektáron állítottak elő 2022-ben, másfél százalékkal nagyobb területen, mint 2021-ben
A teljes terület kétharmada a dél-dunántúli régióban található. A szaporítások alkalmával 25 fajtát használtak fel az előállítók, ezen belül pedig a fajták elsődlegesen I. szaporítási fokkal rendelkeztek, az elit és szuperelit fokozat nem érte el a fél hektárt sem. Az alkalmazott fajták közül 5 államilag minősített volt. Egy tonna napraforgóhibrid értékesítési átlagára 7715 ezer forint volt 2023-ban, ami közel 14 százalékos növekedést jelentett az előző évi időszakhoz viszonyítva.
Őszi káposztarepcét 2022-ben 1980 hektár szaporítóterületen állítottak elő
Fémzárolásra 4546 tonna alapanyag került. Egy tonna őszi káposztarepce-hibridért átlagosan 12 401 ezer forintot fizettek a végfelhasználók 2022 őszén, 29 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Magyar fejlesztésű technológia segítheti a gombatermesztést
Magyar fejlesztésű technológiával kiváló vízmegtartó képességű takaróföld állítható elő csiperketermesztéshez…
Tovább olvasom >Nagy István: Meg kell védeni az európai gazdákat
Az európai gazdákat, az európai polgárok mindennapi kenyerét meg kell…
Tovább olvasom >AM: kulcsfontosságú az állatorvos-tudományi képzés
A jól képzett állatorvosoknak kulcsfontosságú szerepe van a járványmegelőzésben és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újra összefog a TheVR és a McDonald’s
Újra együtt dolgozik a hazai McDonald’s és az ország egyik…
Tovább olvasom >Győztes lépések a magyar márkák világában – A MagyarBrands 2024-es kiválasztásának eredményei
Ahogyan a sakkjátszmában a győzelemhez, úgy az üzleti életben az…
Tovább olvasom >GREEN BRANDS 2024 – Fenntarthatósági díjakkal a zöld jövőért
A GREEN BRANDS 2024-es régiós gálája, melyet Bécs történelmi Palais…
Tovább olvasom >