30 százalék közelében a júliusi élelmiszer-infláció
A KSH adatai szerint 2022. júliusban a fogyasztói árak átlagosan 13,7%-kal meghaladták az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a tartós fogyasztási cikkek ára emelkedett a leginkább. A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan 2,3%-kal nőttek.
Egy év alatt, 2021. júliushoz az élelmiszerek ára 27,0%-kal emelkedett, leginkább a margarin (65,8%), a kenyér (57,9%), a sajt (52,6%), a száraztészta (49,1%), a tejtermékek (43,8%), a baromfihús (38,8%), a péksütemények (38,5%) és a tojás (37,5%) drágultak. Átlag alatti mértékben, 13,0%-kal nőtt az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) ára. A csokoládé, kakaó 12,7, a cukor 8,4, az étolaj 6,9%-kal került többe. A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 11,2, ezen belül a szeszes italok 13,2%-kal drágultak. Az állateledelek 33,1%-kal kerültek többe.
Egy hónap alatt, 2022. júniushoz viszonyítva a fogyasztói árak átlagosan 2,3%-kal nőttek. Az élelmiszerek 4,1%-kal drágultak, ezen belül az édesipari lisztesáru 21,3, a kenyér 12,7, a száraztészta 7,8, a rizs 7,4, a sajt 6,9, az alkoholmentes üdítőitalok 5,7, a tejtermékek 5,5, a péksütemények 5,4%-kal többe, az idényáras élelmiszerek 3,7%-kal kevesebbe kerültek. A szeszes italok, dohányáruk ára 3,7%-kal emelkedett. Ezen belül a dohányáruk 3,8, a szeszes italok pedig 3,6%-kal drágultak a mindkét termékkört érintő jövedékiadó-emelések következtében. //
A fenti cikk a Trade magazin 2022.08-09. 156. oldalán olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,0, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg
2025. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Újabb pofonnal szembesült a magyar ipar
Az ipari termelés júniusban 4,9 százalékkal csökkent éves szinten, ráadásul…
Tovább olvasom >Visszaesett a pulykahús importja
Az Európai Bizottság adatai szerint az unió (EU27) baromfihúsexportja csaknem…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >