30 éves jubileumát ünnepelte a Coop Gazdasági Csoport
A Coop elmúlt 30 évét a folyamatosan változó üzleti környezetnek való megfelelés, a fejlesztés és az innováció jellemezte, de közben a cégcsoport sosem tévesztette szem elől azokat az állandó értékeket – a minőség iránti elhivatottságot, a felelős fejlődést, a magyar vidék iránti elkötelezettséget, a hazai termékek támogatását, a közösségi szerepvállalást, a nemzeti öntudatot és a teljesítmény elismerését –, amelyek mentén 1995-ben létrejött az üzletlánc – mondta Pekó László, a Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke a cégcsoport megalapításának 30. évfordulója alkalmából rendezett születésnapi ünnepségen november 13-án.
A Coop üzletlánc 1995-ben jött létre akkori ÁFÉSZ-ek összefogásával azzal a céllal, hogy a magyar fogyasztási szövetkezeti mozgalom hagyományait a 21. század elvárásaihoz igazítva, korszerű, versenyképes, ugyanakkor közösségi szemléletű kereskedelmi hálózatot építsen.
A 30 éves jubileumi ünnepségen tartott beszédében Pekó László, a Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke kiemelte: az elmúlt 30 évet a folyamatosan változó üzleti környezetnek való megfelelés, a fejlesztés és az innováció jellemezte, azonban a Coop életében állandóan jelen voltak azok az értékek – a minőség iránti elhivatottság, a felelős fejlődés, a magyar vidék iránti elkötelezettség, a hazai termékek támogatása, a közösségi szerepvállalás, a nemzeti öntudat és a teljesítmény elismerése –, amelyek három évtizede kötik össze az üzletláncot a szűkebb és tágabb környezetével, és amelyek megfelelő alapot jelentenek a következő 30 évre.
Pekó László a Coop vezetőit, tulajdonosait megszólítva megjegyezte:
„Amikor 1995-ben létrehoztuk a Coop-ot, akkor a jövőt építettük. Kitartással, szorgalommal, rengeteg munkával és határozott jövőképpel az is megvalósítható, ami elképzelhetetlennek tűnik”
– utalt arra, hogy a Coop indulásakor 260 ÁFÉSZ-üzlet fogott össze, ma pedig a cégcsoport az ország legnagyobb boltszámú kiskereskedelmi láncaként már 2100 üzletet működtet az ország 1400 településén.
A COOP 16 ezer dolgozója kapcsán kihangsúlyozta:
„munkatársainknak nemcsak abban van óriási szerepük, hogy kerül-e friss kenyér, ropogós zöldség és gyümölcs, minőségi áru a vásárlók, a családok asztalára, hanem abban is, ahogy kötődnek az adott település közösségéhez is”.
A hetente 3,3 millió vásárlót kiszolgáló üzletek révén ugyanis a Coop közösséget épít a legkisebb falvakban is, hiszen egyes településeken a Coop-üzlet postahelyet is működtet, biztosít vény nélküli gyógyszerellátást, vagy épp közösségi teret ad civil rendezvényeknek. Az üzletlánc magyar vidék iránti elkötelezettségét mutatja az is, hogy a 2000 főnél kisebb településeken működő üzletek modernizációja keretében 2023 végéig 461 Coop-bolt újult meg 12 milliárd forintos beruházás keretében, amihez a Magyar Falu Program állami forrásai is hozzájárultak. Ennek kapcsán hozzátette: a kormányzattal való kapcsolat a kölcsönös tiszteleten és a közös eredményeken alapul.
A Coop által szem előtt tartott másik két fontos érték, a minőség iránti elhivatottság és a hazai termékek támogatása kapcsán a beszállító partnerekkel, a termelőkkel és az élelmiszerfeldolgozókkal való szoros, hosszú távú együttműködést emelte ki, amit a minőségi magyar termékek jelenléte is bizonyít. A Coop-üzletek polcain megtalálható termékek 80 százaléka magyar eredetű, a saját márkás kínálat több mint 900 terméket tartalmaz, amelyek 90 százalékát hazai beszállítók állítják elő.
„A beszállítókkal való hosszú távú gondolkodás határozza meg azt a nemes ügyet is, amelyért legfontosabb partnereinkkel fogtunk össze: a Coop Rally immár 19 éve népszerűsíti a kiváló magyar termékeket.”
A Coop közösségi szerepvállalásban betöltött szerepével kapcsolatban a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatását, a nehéz sorsú családok és a természeti katasztrófák áldozatainak segítését célzó, 15 éve működő Coop Segély Alapítvány tevékenységét említette, amelynek keretében a cégcsoport eddig 185 millió forintnyi támogatást nyújtott a rászorulóknak.
A nemzeti büszkeség és a teljesítmény megbecsülése kapcsán aláhúzta, hogy a Coop 30 éve támogatja stratégiai partnerként a Magyar Olimpiai Bizottságot, amely a leghosszabb ideje fennálló együttműködés a magyar sport történetében.
„Az elmúlt tíz év során óriási lépéseket tettünk a boltmegújítási program, a zöld energia felhasználása, a digitalizáció, a vásárlói élmény maximalizálása területén.”
A 2015 óta zajló innovációs fejlesztések részeként a cég bevezette a Coop applikációt, az önkiszolgáló kasszákat, valamint a Szuper Plusz üzletkategóriát, továbbá megnyitotta Magyarország első, éjjel-nappal működő hibrid automata okosboltját is.
Dr. Zs. Szőke Zoltán, az ÁFEOSZ-COOP Szövetség elnöke beszédében kitért arra, hogy az 1895-ben létrejött Szövetkezetek Nemzetközi Szövetségének alapítói között volt Magyarország is gróf Károlyi Sándor részvételével, aki a Hangya szövetkezeti rendszer megalapítója volt. Utóbbi alapjain jöttek létre a II. világháború után a földműves szövetkezetek, amelyek az 1960-as évek végétől ÁFÉSZ-ként működtek tovább.
A Coop 1995-ös létrehozására úgy emlékezett vissza, hogy az ÁFÉSZ-vezetők felismerték: ha versenyben akarnak maradni a Magyarországon egyre nagyobb számban megjelenő multinacionális kereskedelmi hálózatokkal, akkor széles körű összefogásra van szükség. A nyugat-európai minták alapján az üzletlánc végül 260 üzlettel alakult meg, amely már akkor is a legnagyobb boltszámú lánc lett Magyarországon.
„A kedvező tapasztalatok alapján a láncban lévő boltok száma rohamosan nőtt, volt olyan pillanat, amikor több mint 3000 üzlet tartozott a hálózathoz. Még a Coop 1995-ös létrejötte előtt meg kellett teremteni egy saját nagykereskedelmi rendszert a több ezer bolt áruellátása érdekében, így jött létre a ma is létező öt nagykereskedelmi központ.”
A 2000-es évek elején döntöttek az egységes informatikai rendszer, valamint a ma már egymillió vásárlót számláló COOP Klub törzsvásárlói program bevezetéséről is.
Csányi Attila, a Bonafarm Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy a Coop megalakítása körüli években az ország társadalma, gazdasága és azon belül a kiskereskedelmi szektor is jelentős átalakuláson esett át.
„A Coop-ot létrehozó ÁFÉSZ-ek azonban képesek voltak megújulni, és sikeresen alkalmazkodni az új környezethez.”
Kiemelte, hogy a Coop fejlődése közben sem feledkezett meg a magyar termékekről, ami nemcsak üzleti döntés, hanem társadalmi felelősségvállalás is, hiszen a magyar cégek egymásra támaszkodva tudnak erősödni. Hangsúlyozta, hogy a mezőgazdaságban és az élelmiszeriparban tevékenykedő vállalatok számára – mint amilyen a Bonafarm is – különösen fontos, hogy a vidéki kistelepüléseken élők számára ugyanazok a szolgáltatások legyenek elérhetők, mint a nagyobb városokban élők számára.
„A Coopra stratégiai, egyben bizalmi partnerként tekintünk, amely partnerség az egész ország, de főként a vidéki Magyarország számára jelentős hatással van. Büszkék vagyunk arra, hogy részesei lehetünk az üzletlánc történetének.”
Gerlaki Bence, a Nemzetgazdasági Minisztérium adóügyekért, fogyasztóvédelemért és kereskedelemért felelős államtitkára hangsúlyozta: „A COOP eddigi életútja nem csupán egy vállalat / vállalat csoport sikersztorija – hanem egy darab Magyarország és a magyar vidék történetéből.”
A rendezvény végén 30 üzletvezetőt ismertek el jubileumi oklevéllel, akik kiemelkedő teljesítményükkel és elhivatottságukkal sokat tettek az üzletlánc sikereiért és a helyi közösségek mindennapi ellátásáért.
Kapcsolódó cikkeink
860 milliárdos árbevételt ért el 2024-ben a Coop
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Ismét állami gondoskodásban nevelkedő gyermekeket segített a Coop
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Ismét az állami gondoskodásban nevelkedő gyermekeket segíti a Coop
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Női energiaitalt dob piacra a Monster az Egyesült Államokban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Első helyen a PENNY a TOP Munkáltatók között
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Így támogatja a közösségeket a Coca-Cola és a Budapest Bike Maffia a márka karácsonyi kampánya során
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >








