30 év alatt 350 000 tonna sós snack készült az Intersnack győri gyárában
Az elmúlt 30 évben szinte minden európai országba indult már a magyar üzemből kamion, az itt készült lisztes alapú termékek piaci részesedése a kelet-közép-európai térségben 11%. Ezzel az Intersnack dobogós helyet foglal el a sóspálcikák, perecek, krékerek regionális piacán. A győri üzem fennállása során mintegy 350 000 tonna sós ropogtatnivalót gyártott le. A termelés a Stickletti sós pálcika gyártásával indult az 1992-es év derekán.
A győri helyszín kiválasztásában annak idején közrejátszott, hogy a közeli Bécs és Frankfurt között jó a légiközlekedés, így a német anyacég szakemberei személyes jelenlétükkel is segíthették a gyár építését és beüzemelését. Győr hagyományosan fejlett ipari kultúrája, a kisalföldi búza és malomipar közelsége, valamint a város kiterjedt sütőipara is a győri helyszín mellett szóltak. Az Intersnack Vállalatcsoport világszerte közel 40 gyártóüzemet működtet eltérő gyártási profilokkal és regionális piacokkal. A győri üzem fő feladata ma az, hogy a magyar és környékbeli országok piacai számára gyártson sós pálcikát, perecet, krékert és az ezekből kevert ropogtatnivalókat.
Az első gyártósoron sóspálcikák készültek, de már a 90-es években elindult a népszerű Gold Fischli, a Maxi Mix és a Party Mix gyártása is. A tésztás technológia telepítését hamarosan követték a puffasztott snack-ek előállítására alkalmas így az Intersnack egyik legikonikusabb terméke, a Pom Bär is a győri gyárból kerül a polcokra. Az első évek néhány száz tonnás gyártási mennyisége mostanra évi 13-14 ezer tonnára emelkedett. Az elmúlt évtizedekben több száz különböző receptúrájú, formájú, márkájú terméket gyártott a magyarországi üzem, köztük a burgonyás és sajtos Sticklettit. Ezek a tésztájukban ízesített sóspálcika receptúrák a győri csapat saját fejlesztései és a környékbeli országokban egyedül az Intersnack forgalmazza őket.
„A Győrben folyó élelmiszerfeldolgozás félévezredes múltra tekint vissza és a Kisalföld kedvező adottságainak köszönhetően régóta jelentős szerepet játszik a térség életében a sütőipar is. Ezt a hagyományt vittük tovább az elmúlt 30 évben az Intersnacknél” – mondta el Lukács Dénes, az Intersnack magyarországi üzletág igazgatója. „2020-2021-ben és az idén 2,5 milliárd forintot költöttünk, költünk a gyár fejlesztésére. A közelmúlt beruházási projektjei közül kiemelkedik a második krékersorunk, amelynek már a próbaüzeme zajlik.”
A Magyarországon felhasznált összes étkezési búza (malmi búza) kb. másfél százalékát dolgozza fel liszt formájában a győri Intersnack gyár. Közel 400 ezer tonna lisztből sütöttek Sticklettit, Gold Fischlit, Maxi Mixet és más győri sós snack termékeket Győrben az elmúlt 30 év alatt, ez a mennyiség az egész Dunántúl egyéves étkezési búza termését teszi ki. A győri gyár jelenleg is a magyarországi malmi búza egyik legnagyobb felhasználója.
„Az Intersnack Magyarország Kft. története valódi sikertörténet. Egy kicsit Győré is, hiszen mára, a cég városunkban lévő üzeme a vállalatcsoport egyik központja lett. Az itt gyártott termékek nagy hányadát adják a német tulajdonú vállalkozás teljes bevételének. Én, mint Győr polgármestere, büszke vagyok arra, hogy állandó otthont talált a vállalat a városunkban, az pedig feltétlen örömmel tölt el, hogy az Intersnack 350 győri és Győr környéki munkavállalónak nyújt biztos megélhetést. A mára már vállalati történelemmé lett elmúlt harminc évre büszkék lehetnek a tulajdonosok és a munkavállalók is, a következő harminc évhez pedig sok sikert, és ha lehet, még komolyabb eredményeket kívánok.”
–tette hozzá Prof. Dr. Dézsi Csaba András, Győr polgármestere.
A győri gyártású termékek a vállalat árbevételének több mint 74 %-át teszik ki. Az üzem az Intersnack Vállalatcsoport kelet-közép-európai lisztes snackgyártó központja, amelynek fontosságát a folyamatosan bővülő export is mutatja. A társaság tavaly 10,6 ezer tonna terméket gyártott a külföldi piacok számára, az export értéke 7,2 milliárd forintot tett ki.
Kapcsolódó cikkeink
Új marketingvezető az Intersnack Magyarországnál
Sófalvi Adrien látja el a marketingvezető feladatait a Chio és…
Tovább olvasom >Új vezető az Intersnack Magyarország élén
Házon belülről érkezett a Chio termékek gyártójának új vezetője. Lukács…
Tovább olvasom >Business Days 2021 – A világ 8. csodája (2. rész)
Vannak, akik várják a csodát – mi inkább megpróbáltuk felépíteni…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >