3 sztereotípia az online vásárlásról, amit megdönt egy kutatás
Egy 2021 augusztusában végzett kutatás számos érdekes eredményt hozott. Többek között arra is fény derült, hogy Magyarország 54%-a vásárol online élelmiszert, ezáltal megelőzve a Kifli.hu felmérésében Csehország, Németország és Ausztria lakosait.
1. SZTEREOTÍPIA: A NAGYVÁROSI EMBER VÁSÁROL LEGTÖBBET ONLINE
Tévedés! A Kifli.hu által megbízott ügynökség kutatása szerint a 2000 lakosnál kisebb településeken élők vásárolnak legtöbbet élelmiszert online, 59%-ukról elmondható ez. És hogy kik állnak a sor végén? A közepes-nagy (azaz 10-25 ezer) lakosú városokban élők.
2. SZTEREOTÍPIA: A COVID MIATT VESZÉLYEZTETETTEK VIGYÁZNAK MAGUKRA LEGINKÁBB
A legnagyobb növekedést az online vásárlásban a fiatalok aktivitásának tudható be. Tavaly a magyarok 23%-kal gyakrabban szerezték be a szükséges termékeket ilyen módon, mint korábban. (Egy részadat, hogy 62%-unknál ez egyáltalán nem jelentett növekedést, korábban is hasonlóan sűrűn shoppingoltunk online.)
Ugyanakkor meglepő, hogy a pandémia célkeresztjében lévő, 65 év feletti korosztály az, amelyik mégis a legkevesebbet fejlődött ezen a téren, holott a hétköznapi bevásárlással járó kockázat jelentősen érintette őket (beleértve a tömegközlekedést, a zsúfolt üzleteket és az általános fertőzési szituációkat). Mégis ők vásároltak a legkevesebbet online. Mi lehet ennek az oka? A válasz nem tisztázott, de vélhetően az is közre játszhat, hogy költésükkel a közeli, lokális boltokat szerették volna támogatni, vagy egész egyszerűen a szeretteik vásároltak be helyettük – akár online.
Hogyan vélekednek az emberek az online vásárlásról korosztályonként Magyarországon
3. SZTEREOTÍPIA: A MAGYAROK KEVÉSBÉ VÁSÁROLNAK ONLINE, MINT NYUGATON
Csehország, Németország, Ausztria és Magyarország viszonylatában hazánk van az élen.
Csehországban a lakosság 43%-a vásárol élelmiszert legalább néhány alkalommal az interneten, szemben Ausztria 39%-ával, Németország 42%-ával és Magyarország 54%-ával. Az élelmiszerek online vásárlásának legnagyobb rajongóiként a magyarok ráadásul 74%-a pozitívan érzi magát ebben a közegben, a következő a csehek (46%), majd a németek (37%), és az osztrákok (36%-a szereti online intézni a bevásárlást).
Mi társul az online élelmiszer -vásárláshoz?
A Kifli.hu ügyvezető igazgatója, Klekner Péter a következőket mondta:
“Az e-kereskedelem növekedése arról fog szólni, hogy többet kínáljunk, gyorsabban és még jobban szállítsunk – mindezt a fenntarthatóság számunkra elérhető legmagasabb szintjén.”
A kvantitatív kutatás CAWI kérdőív formában valósult meg a magyar online lakosság reprezentatív mintája alapján 1025 fő részvételével. Az adatgyűjtés 2021.08.13-16 között történt. A kutatást a Behavio Labs ügynökség valósította meg.
Kapcsolódó cikkeink
A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >Minden negyedik magyar javítaná emésztési jóllétét, de nem tudja, hogyan
Az új év kezdete sokak számára az egészségükre való tudatosabb…
Tovább olvasom >Az online vásárlók többségének elege van a kiszámíthatatlanul érkező csomagokból
A DODO megbízásából készített friss Ipsos-kutatás alapján minden második megrendelővel…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >