3 milliós támogatást igényelhetnek a kistelepülések italüzletei
Összesen 1 milliárd forint keretösszegű vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak az 1000 fő alatti hazai kistelepülések egész évben nyitva tartó italüzletei. A legkisebb vidéki településeken működő sörözők, bárok, borozók üzletenként 3 millió Ft-os forrásra pályázhatnak, amit fejlesztésre, eszközbeszerzésre és működési költségre, például rezsire és munkabérre is fordíthatnak. A március 3-tól induló pályázat célja, hogy egyszerű jelentkezés és gyors ügyintézés mellett már az idei szezonban hatékony támogatást nyújtson a szolgáltatók számára.
Magyarország Kormánya kiemelten segíti a hazai kis- és középvállalkozások termelékenységi és méretnövekedését. Ennek keretében indította el a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ alapján italüzlet, bár kategóriába sorolt, kistelepüléseken működő egységek versenyképességét erősítő pályázatát. A kiírás ugyanakkor nem csak gazdasági szempontból jelentős. A falusi sörözők, borozók és presszók − bár a hazai vendéglátás szektor alapvető részét képezik −, nemcsak vendéglátóhelyként, hanem közösségi térként is funkcionálnak, ahol egymással találkoznak, beszélgetnek az emberek.
„Amellett, hogy a falusi vendéglátóhelyek erősítik a települések népességmegtartó képességét, hozzájárulnak az aktív és a falusi turizmus teljesítményéhez is. A kistelepülések italüzletei közül számos jól ismert túraútvonalak − például az Országos Kékkör − mentén elhelyezkedő falvakban működik, így fontos szerepet játszanak az utazók kiszolgálásában. Emiatt fontos célja a támogatásnak, hogy már ebben a szezonban hatékony segítséget jelentsen az üzemeltetők számára”
– mondta el Suhajda-Molnár Anikó, a pályázatkezelő Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nzrt. vezérigazgatója. Hozzátette, a nyertesek a forrást több célra, rugalmasan használhatják fel. Így például energiahatékonysági fejlesztésre, a működést, a konyhai tevékenységet támogató, illetve a vendégélményt fokozó eszközök beszerzésére, az állandó alkalmazottak vagy munkavállalók bérére, de akár a közüzemi költségek finanszírozására is. Sőt, a támogatás egy részét a pályázók marketingcélokra is fordíthatják, így felújíthatják cégéreiket, logóikat, arculatukat, de akár közösségi médiás jelenlétüket, honlapjukat is fejleszthetik.
A pályázat a kormány által tavaly indított, a vidéki vendéglátóipari kkv-k támogatását célzó program folytatását jelenti. Ennek keretében az egész évben nyitva tartó vidéki éttermek, büfék, cukrászdák, zenés-táncos szórakozóhelyek, alkalmi vendéglátó üzletek, kávéházak és alkoholmentes italokra specializálódott vendéglátóhelyek igényelhettek forrást – egyebek mellett – energetikai fejlesztésre, eszközbeszerzésre. A március 3-án induló programra a jelentkezést egyszerűen, könnyen, minimális adminisztráció mellett, az NTAK rendszeréből indíthatják a pályázók, amelyben ügyfélszolgálat is segíti őket. Az április 3-áig tartó felhívás a kisfaludyprogram.hu weboldalon érhető el.
Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt.
A Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. feladata, hogy a kiemelt állami turisztikai beruházásokban közreműködve támogassa az országos és térségi szintű, valamint a termék-alapú és desztinációs fejlesztések összehangolását. A 2017-ben létrejött Kisfaludy Turisztikai Fejlesztési Program hazánk legnagyobb turisztikai beruházásösztönző támogatási programja. Célja – a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiával összhangban − elősegíteni, hogy Magyarország 2030-ig Közép-Európa vezető desztinációja legyen. Feladata a hazai szálláshelyek, vendéglátóüzletek és attrakciók infrastruktúrafejlesztése, programok támogatása. 2024. év végéig csaknem 20 ezer beruházás megvalósulásához járult hozzá, mintegy 365 milliárd forint összértékben.
Kapcsolódó cikkeink
Magyarországon 13 szálláshely kapott Michelin Kulcs elismerést
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A fagyi váratlan gazdasági húzóerő lett a Balatonnál?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >730 ezer látogatót vonzott idén a MOL Nagyon Balaton – a fesztiválok továbbra is a turizmus motorjai
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Exportbajnok innovációval a cukorpiaci kanyarban – budapesti iparági kerekasztal az édességgyártók versenyképességéről
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >10 éves a MOL Fresh Corner – az olimpiai bajnoktól a Tankcsapdáig mindenki az ország legkedveltebb hot-dogját ünnepli
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Exkluzív vásárlói bulit szervez a Lidl az egyik budapesti üzletébe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >