2D kód karácsonyra
A Scanbuy (New York) adatai szerint augusztusban több 2D kód leolvasása történt meg az USA-ban, mint a teljes 2009-es évben. Kiskereskedelmi környezetben a nagy márkák csomagolásán, például a Heineken sörön már ugyanúgy megtalálhatók a furcsa, négyzetbe foglalt labirintusra emlékeztető QR (kétdimenziós vagy mobil) kódok, mint a Gap ruházati címkéin. A kódot egy mobiltelefonnal lefényképezve bonthatja ki a fogyasztó, és mögötte a legváltozatosabb tartalmat találhatja, nyereményjáték-leírást, videófilmet vagy éppen a testalkatonként javasolt farmernadrágtípusokat tanulmányozhatja. De elvezethet a márka Facebook- vagy Twitter-oldalára is.
Legsikeresebben a nyomtatott sajtó, a direkt mail és a POS-eszközök jelenítik meg és aktiváltatják a kódot, de megjelent már óriásplakátokon és csomagküldő katalógusokban is. Lényegében összeköttetést teremt a márka által használt kommunikációs csatornák között, megelevenítve a statikus teret, mozgóképet és interakciót biztosít. A közeledő karácsonyi szezonban is számos, FMCG-területet érintő QR-kódos kampányt bonyolítanak majd le az USA-ban. A kiskereskedők például ajándékutalványaikat dobhatják fel a segítségével, hiszen a kis négyzetbe kódolható az utalvány értéke, a beváltást biztosító boltok listája vagy éppen az ajándékozó személyes üzenete is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >