283 millió dollárt ajánl a Danone a Lifeway Foods kefirgyártóért
A Danone a Lifeway körül kialakult heves családi vita közepette tett ajánlatot a vállalat részvényenként 25 dollárért történő megvásárlására.
A tejipari óriás Danone felajánlotta, hogy mintegy 283 millió dollárért, azaz részvényenként 25 dollárért megvásárolja a kefirtermékeket gyártó Lifeway Foods többi, még nem általa birtokolt részvényeit – derül ki egy hatósági bejelentésből. A Danone North America, amely immár több mint 20 éve a Lifeway részvényese, jelenleg a törzsrészvények 23,4%-át birtokolja.
A kefírt, a joghurthoz hasonló, erjesztett probiotikus tejterméket gyártó illinois-i székhelyű Lifeway 2023-ban 160 millió dolláros rekord forgalmat jelentett, ami 13%-os növekedést jelentett az azt megelőző évhez képest.
A Danone a Lifewaynek hétfőn küldött levelében azt írta, hogy az ajánlat „meggyőző lehet [a] részvényesek számára, és tükrözi a vállalatban rejlő alapvető potenciált”. A részvényenkénti 25 dolláros ajánlat 59%-os felárat jelent a Lifeway elmúlt három havi 15,74 dolláros átlagárához képest. A Lifeway részvényei hétfőn 21,50 dolláron zártak, ami 318 millió dolláros piaci értéket jelent.
Az akvizíciós ajánlatra akkor került sor, amikor a Lifeway körül heves családi vita zajlik. Az egyik nagy részvényes a Lifeway eladását sürgette, és azzal vádolta az igazgatótanácsot és a vezérigazgatót, hogy „rosszul irányítják az vállalatot”.
A Lifeway elismerte, hogy megkapta a Danone ajánlatát, és közölte, hogy azt gondosan megvizsgálva és értékelve dönt a további lépésekről.
Food Dive
Kapcsolódó cikkeink
A nosztalgia jegyében dob piacra új ízt a Coca-Cola Amerikában
Február 10-én mutatja be a Coca-Cola legújabb üdítőjét, az Orange…
Tovább olvasom >Megvette a Ferrero a Power Crunch fehérjesnack márkát
A Ferrero, a Nutella és a Ferrero Rocher gyártója, megvásárolta…
Tovább olvasom >A nagyok versenytársává vált a Perplexity
Az AI-alapú keresőmotor, a Perplexity az Egyesült Államokban most indított…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bemutatkozik a vásárlás jövője
Új üzletágat épít a Coca-Cola HBC Magyarország. A vezető hazai…
Tovább olvasom >1700 tonna élelmiszert mentett meg a Munch 2024-ben
Közel öt éve kulcsfontosságú szereplője a magyar és kelet-közép európai…
Tovább olvasom >Virág Barnabás: továbbra is fegyelmezett inflációellenes politika indokolt
A globális befektetői hangulatot a decemberi kamatdöntés óta nagyfokú bizonytalanság…
Tovább olvasom >