283 millió dollárt ajánl a Danone a Lifeway Foods kefirgyártóért
A Danone a Lifeway körül kialakult heves családi vita közepette tett ajánlatot a vállalat részvényenként 25 dollárért történő megvásárlására.
A tejipari óriás Danone felajánlotta, hogy mintegy 283 millió dollárért, azaz részvényenként 25 dollárért megvásárolja a kefirtermékeket gyártó Lifeway Foods többi, még nem általa birtokolt részvényeit – derül ki egy hatósági bejelentésből. A Danone North America, amely immár több mint 20 éve a Lifeway részvényese, jelenleg a törzsrészvények 23,4%-át birtokolja.
A kefírt, a joghurthoz hasonló, erjesztett probiotikus tejterméket gyártó illinois-i székhelyű Lifeway 2023-ban 160 millió dolláros rekord forgalmat jelentett, ami 13%-os növekedést jelentett az azt megelőző évhez képest.
A Danone a Lifewaynek hétfőn küldött levelében azt írta, hogy az ajánlat „meggyőző lehet [a] részvényesek számára, és tükrözi a vállalatban rejlő alapvető potenciált”. A részvényenkénti 25 dolláros ajánlat 59%-os felárat jelent a Lifeway elmúlt három havi 15,74 dolláros átlagárához képest. A Lifeway részvényei hétfőn 21,50 dolláron zártak, ami 318 millió dolláros piaci értéket jelent.
Az akvizíciós ajánlatra akkor került sor, amikor a Lifeway körül heves családi vita zajlik. Az egyik nagy részvényes a Lifeway eladását sürgette, és azzal vádolta az igazgatótanácsot és a vezérigazgatót, hogy „rosszul irányítják az vállalatot”.
A Lifeway elismerte, hogy megkapta a Danone ajánlatát, és közölte, hogy azt gondosan megvizsgálva és értékelve dönt a további lépésekről.
Food Dive
Kapcsolódó cikkeink
AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával segíti a karácsonyi ajándékvásárlást a Target
A Target bemutatta generatív AI-alapú Bullseye Gift Finder eszközét, amely…
Tovább olvasom >Közel 120 új üzletet nyitott az Aldi 2024-ben az USA-ban
Az Aldi, az egyik leggyorsabban növekvő diszkont élelmiszerlánc, 2024-ben közel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >