280 milliárd forintos piacon fejleszti a reggelizés kultúráját a Caffè Vergnano és a Félegyházi Családi Pékség
A közelmúltban bejelentett együttműködés keretében a budapesti Budapart Piknikségben tartott közös sajtóeseményt a Coca-Cola HBC Magyarország által kizárólagosan forgalmazott prémium olasz kávé márka, a Caffè Vergnano és a Félegyházi Családi Pékség. Az eseményen résztvevők bemutatták a két cég partnerségét és a résztvevők meg is kóstolhatták az őszi, téli időszak szezonális péksütemény és kávé különlegességeit. Nagy fejlődési potenciált jelent a 280 milliárd forint értékű hazai sütőipar-piac, melyen most a két vállalat együtt népszerűsíti a reggelikultúrát.
A Caffè Vergnano prémium olasz kávémárkát kizárólagosan forgalmazó Coca-Cola HBC Magyarország üzleti stratégiájával összhangban arra törekszik, hogy minden napszakban a felmerülő összes fogyasztási alkalomra megfelelő terméket kínálhasson vevőpartnereinek és rajtuk keresztül a fogyasztóknak. A vállalat anyacége 2021 októberében vásárolt 30%-os részesedést a családi tulajdonban lévő Casa del Caffè Vergnano vállalatban és 2022 januárja óta forgalmazza Magyarországon a Caffè Vergnano prémium olasz kávétermékeit mára mintegy 500 vendéglátó egységben országszerte.
A márka hazai jelenlétének kiemelkedő mérföldköve a néhány hete bejelentett együttműködés a Félegyházi Családi Pékséggel, így a 100 százalékban magyar tulajdonú sütőipari vállalat a 29 országban jelenlevő Coca-Cola HBC vállalatcsoport a legnagyobb Caffè Vergnano-t értékesítő vendéglátóipari partnerévé vált.
Az 1999 óta működő Félegyházi Családi Pékség jelenleg több mint 1400 főnek biztosít munkát, 90 saját üzlettel rendelkezik, 400 partnerét – köztük kiskereskedelmi láncokat, közétkeztetési vállalkozásokat és a Magyar Honvédséget – látja el naponta friss pékáruval.
Termelékenységének növelése érdekében a Félegyházi Családi Pékség tízmilliárd forint értékű zöldmezős beruházást valósít meg Kiskunfélegyházán, amelynek keretében kiépítésre kerül egy raktár, egy több sorral rendelkező gyártótér, egy automatizált és robotizált hűtött csomagoló és egy 5000 raklapos fagyasztott raktár. A fejlesztéssel 200 új munkahelyet teremtenek a városban.
A magyar sütőipar nagyjából 280 milliárd forintos forgalmából a Félegyházi 10 százalékos részesedéssel rendelkezik, bevétele 2023-ban elérte a 30 milliárd forintot, így mára a legnagyobb magyar tulajdonban lévő pékséghálózattá vált a friss és fagyasztott pékáruk piacán. Évente 35 000 tonna termék gördül le a Félegyházi gyártósorairól és 2024 végéig várhatóan 320 millió darab terméket állítanak majd elő a vállalat kiskunfélegyházi gyárában. A nagyüzemi termelés mellett a kézműves hagyományokat ápoló Félegyházi Családi Pékség saját boltjaiban napi szinten 40-45 ezer vásárló fordul meg és immár egyre többen ismerkednek meg a Caffè Vergnano kávékülönlegességeivel.
„Családi vállalkozásként az ország 36 városában működtetünk Piknikségeket”
– mondta Gulyás Szilvia a Félegyházi Családi Pékség marketing ügyvezetője és egyben második generációs tulajdonosa. Úgy fogalmazott, hogy
„miközben a pékáru piacon nagy nemzetközi cégek és a kis kézműves pékségek is a vetélytársaink, folyamatosan arra törekszünk, hogy erősítsük a helyi jelenlétünket és versenyképességünket, hogy közvetlenül a fogyasztói igényekre összpontosítsunk, és rugalmasan alkalmazkodjunk a hazai piac speciális követelményeihez. Örömmel fogadtuk a Coca-Cola HBC Magyarország és a Caffè Vergnano megkeresését, mert látjuk és érzékeljük, hogy úgy lehetünk egyre sikeresebbek, ha mindenből a legjobbat kínáljuk a fogyasztóinknak, akik nagyon gyorsan megkedvelték a Caffè Vergnano kávékülönlegességeit.”
A Félegyházi Családi Pékséggel kötött hosszútávú együttműködés részeként a Coca-Cola HBC Magyarország a kávé értékesítés mellett a legmodernebb eszközökkel, szakértői tanácsadással, szerviz tevékenységgel, valamint professzionális barista képzésekkel támogatja a sütőipari családi vállalkozást. A klasszikus receptúrák mellett a vállalat kávészakértői csapata olyan termékpárosítások létrehozásában is szerepet vállal, amelyek lehetővé teszik a pékségek szezonális kínálatának megújulását hozzájárulva a betérő vendégek számának növekedéséhez.
„A Félegyházi és Caffè Vergnano együttműködése tökéletes párosítás, két nagy múltú családi vállalkozás, amelyek közös értékeket képviselnek” – emelte ki Partali Anita, a Coca-Cola HBC Magyarország kávé üzletágának marketing vezetője. „Szívügyünk a kiváló minőségre törekvés, a hagyományok tisztelete, a képesség a folyamatos megújulásra és az a szenvedély, amellyel a fogyasztóinknak átadjuk szakértelmünk legjavát”,
mondta Partali Anita, kiemelve, „hogy különösen fontos ez a Félegyházi Piknikségekben, ahol évente 1,5 millió csésze kávét fogyasztanak el a vásárlók.”
„A klasszikus italok mellett a szezonális receptúrák beemelésével szakértelmet és egy újfajta megközelítést adhatunk át a vevőpartnereinknek azáltal, hogy új ízeket és alapanyagokat adunk a kezükbe, amelyekről korábban nem gondolták, hogy a kávéval harmonizálhatnak. Emellett a limitált ideig elérhető ízek jövedelmező üzleti döntésnek bizonyulnak. Egy-egy jól megválasztott szezonális kávé receptúra megjelenése a kínálatban akár 15%-os forgalomnövekedést is eredményezhet a vendéglátóhely számára.
– mondta Gávris Iván, a Coca-Cola HBC Magyarország kávészakértője.
Miközben a Félegyházi Családi Pékség kínálatában a fogyasztói igények változására reagálva egyszerre vannak jelen a gyorsfagyasztott, előrecsomagolt és a helyben sütött bake-off termékek, a vállalat tisztában van azzal, hogy a pékségekben a hagyományos, a házihoz nagyon hasonlító ízek is népszerűek.
„Az elmúlt években sok úgynevezett kézműves pékség nyílt országszerte és ők hagyományos technológiákkal, helyi alapanyagokkal, saját receptúrával dolgoznak, jellemzően kis mennyiségben, de kiváló minőségben” – mondta a piac változásairól beszélve Zsikó Sándor a Félegyházi Családi Pékség pékmestere. Hozzátette, hogy „a mostani folyamatok nagyban emlékeztetnek a 25 évvel ezelőtti kezdeti időkre a Félegyházi Családi Pékségnél. Nyilvánvaló, hogy mi már más fejlettségi szinten vagyunk és más technológiával dolgozunk, de a hagyományokat továbbra is tiszteljük, ezért azon dolgozunk, hogy ezek a kézműves termékek is megjelenhessenek a portfóliónkban. Ahogy a kávé italokban, úgy a szezonalitás jelen van a péksüteményeinkben is. Követjük a fogyasztói ízlés változását, az uralkodó alapanyagtrendeket és megpróbáljuk beledolgozni a saját termékeibe. Így született meg például a már az első napján közönségkedvenccé vált pisztáciás-málnás csiga, vagy az őszi klasszikus, a sütőtökös pite.”
A hazai vendéglátóiparban, azaz a HoReCa szektorban a Coca-Cola HBC Magyarország az általa forgalmazott két kávémárkával – a Caffè Vergnano-val és a Costa Coffee-val – a három legnagyobb szereplő között van jelen a prémium szegmensben, és a Piknikségekkel együtt immár mintegy 500 hazai hotelben, kávézóban és étteremben érhető el. A Félegyházi Családi Pékség pedig 10 százalékos piaci résszel rendelkezik a hazai pékáru kereskedelemben így a két vállalat termékei is tökéletes partnerei egymásnak.
Kapcsolódó cikkeink
Signature 40 újra – Szintet lépett a Signature Platform: elindult a Signature Alumni Club
2024-ben soha nem látott magaslatokra ért a Signature 40 lista.…
Tovább olvasom >Kávé és művészet
300 pályázat érkezett a Coca-Cola HBC Magyarország által szervezett Costa…
Tovább olvasom >Caffè Vergnano Barista Bajnokság
Magyarországon első ízben augusztus végén került sor a Lupa Beachen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Versenyhivatali fázisba ért az Indotek csoport Auchan-felvásárlása
Az Indotek csoport által vezetett, négy éve húzódó folyamat újabb…
Tovább olvasom >Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >BMI: Mélyülő zsugorodás októberben
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított októberi értéke: 47,6.…
Tovább olvasom >