2500 csomagátadóponttal zárja az évet a GLS Hungary
Az elmúlt néhány évben folyamatosan nő a fogyasztói igény a megrendelt csomagok rugalmas kezelésére, melyre reagálva a csomaglogisztikai szolgáltatók intenzíven fejlesztik átadópont-hálózataikat. A GLS Hungary adatai alapján, idén az online vásárlók már minden 5. csomagjukat átadópontokra kérték. Ahhoz, hogy ezeket az igényeket a GLS a tőle megszokott minőségben tudja kiszolgálni, az idei évben jelentősen fejlesztette a hálózatát és a karácsonyi szezon közepére, 2023. december 15-én üzembe helyezte a 2500. átadópontját.
Az online vásárlások számának növekedésével a csomagkezelési preferenciák is átalakulnak. Annak ellenére, hogy a csomagok túlnyomó többségét még mindig házhoz szállítással kérik, az átadópontok – a csomagautomaták és a csomagpontok – szerepe egyre inkább kulcsfontosságúvá válik az e-kereskedelem és a csomaglogisztika területén. Ezek a pontok ugyanis olyan rugalmasságot teremtenek a csomagkezelésben, amelynek köszönhetően a csomagfeladás- és átvétel mind időben, mind pedig helyben személyre szabhatóvá válik, mindenki megtalálja a neki leginkább megfelelő megoldást.
Az átadópontok népszerűségét jól mutatja, hogy a GLS Hungary adatai szerint 2023-ban a futárok már minden 5. csomagot GLS Automatába vagy GLS CsomagPontba szállítottak. Ezek jelentős részét, 69%-át már a kézbesítés napján, 20%-át pedig az azt követő napon vették át a címzettek, tehát előszeretettel éltek a pontok által nyújtott rugalmassággal. Érdekesség továbbá, hogy az automatákba háromszor annyi csomag érkezett idén, mint a csomagpontokba, aminek egyik kulcsa az lehet, hogy a csomagautomaták döntő többsége 0-24-ben elérhető, így azok igénybevételével még inkább személyre szabottá válik a csomagkezelés. Fontos megjegyezni, hogy a vizsgált időszakba nem számít bele a Black Friday és az ünnepeket megelőző kiemelt időszak, így ezek az adatok általánosan mutatják meg a kézbesítési preferenciákat.
A GLS Hungary időben felismerte a rugalmas csomagkezelés iránti növekvő igényeket és az elmúlt években folyamatosan fejlesztette és bővítette átadópont-hálózatát. 2023-ban mintegy 300 automata kapacitását bővítette, valamint további 500 új eszközt helyezett üzembe. Ennek eredményeként a szolgáltató országszerte több mint 500 településen immár 2500 átadópontot – 1068 GLS CsomagPontot és 1432 GLS Automatát – üzemeltet. Ez a folyamatos fejlesztés lehetővé teszi, hogy a cég a klasszikus házhoz szállítás mellett a rugalmasabb csomagkezelési igényeknek is megfelelve, hatékonyan szolgálja ki az ügyfeleket az ország egész területén.
Kapcsolódó cikkeink
Új év, új és régi kihívások a logisztikában: 2025-ben hullámvasúton érezheti magát a szektor
Az elmúlt években jelentős számú gazdasági megpróbáltatás volt hazai és…
Tovább olvasom >A Waberer’s lesz a GYSEV Cargo Zrt. többségi tulajdonosa
A Waberer’s International Nyrt. 70 százalékos részesedést szerez a GYSEV…
Tovább olvasom >Újabb márkákkal erősít Csehországban az AutoWallis Csoport
Az AutoWallis Csoport tovább bővíti tevékenységét Csehországban, miután megvásárolta a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több száz oldalas jelentés készült a világ jövőjéről
Több száz oldalas tudományos jelentés készült a világ jövőjéről, amelyből…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >Így csökkenthetik négy lépésben a cégek higiéniai karbonlábnyomukat
Okos megoldásokkal a cégek csökkenthetik a hulladék mennyiségét, mérsékelhetik ökolábnyomukat,…
Tovább olvasom >