2500 csomagátadóponttal zárja az évet a GLS Hungary
Az elmúlt néhány évben folyamatosan nő a fogyasztói igény a megrendelt csomagok rugalmas kezelésére, melyre reagálva a csomaglogisztikai szolgáltatók intenzíven fejlesztik átadópont-hálózataikat. A GLS Hungary adatai alapján, idén az online vásárlók már minden 5. csomagjukat átadópontokra kérték. Ahhoz, hogy ezeket az igényeket a GLS a tőle megszokott minőségben tudja kiszolgálni, az idei évben jelentősen fejlesztette a hálózatát és a karácsonyi szezon közepére, 2023. december 15-én üzembe helyezte a 2500. átadópontját.
Az online vásárlások számának növekedésével a csomagkezelési preferenciák is átalakulnak. Annak ellenére, hogy a csomagok túlnyomó többségét még mindig házhoz szállítással kérik, az átadópontok – a csomagautomaták és a csomagpontok – szerepe egyre inkább kulcsfontosságúvá válik az e-kereskedelem és a csomaglogisztika területén. Ezek a pontok ugyanis olyan rugalmasságot teremtenek a csomagkezelésben, amelynek köszönhetően a csomagfeladás- és átvétel mind időben, mind pedig helyben személyre szabhatóvá válik, mindenki megtalálja a neki leginkább megfelelő megoldást.
Az átadópontok népszerűségét jól mutatja, hogy a GLS Hungary adatai szerint 2023-ban a futárok már minden 5. csomagot GLS Automatába vagy GLS CsomagPontba szállítottak. Ezek jelentős részét, 69%-át már a kézbesítés napján, 20%-át pedig az azt követő napon vették át a címzettek, tehát előszeretettel éltek a pontok által nyújtott rugalmassággal. Érdekesség továbbá, hogy az automatákba háromszor annyi csomag érkezett idén, mint a csomagpontokba, aminek egyik kulcsa az lehet, hogy a csomagautomaták döntő többsége 0-24-ben elérhető, így azok igénybevételével még inkább személyre szabottá válik a csomagkezelés. Fontos megjegyezni, hogy a vizsgált időszakba nem számít bele a Black Friday és az ünnepeket megelőző kiemelt időszak, így ezek az adatok általánosan mutatják meg a kézbesítési preferenciákat.
A GLS Hungary időben felismerte a rugalmas csomagkezelés iránti növekvő igényeket és az elmúlt években folyamatosan fejlesztette és bővítette átadópont-hálózatát. 2023-ban mintegy 300 automata kapacitását bővítette, valamint további 500 új eszközt helyezett üzembe. Ennek eredményeként a szolgáltató országszerte több mint 500 településen immár 2500 átadópontot – 1068 GLS CsomagPontot és 1432 GLS Automatát – üzemeltet. Ez a folyamatos fejlesztés lehetővé teszi, hogy a cég a klasszikus házhoz szállítás mellett a rugalmasabb csomagkezelési igényeknek is megfelelve, hatékonyan szolgálja ki az ügyfeleket az ország egész területén.
Kapcsolódó cikkeink
CÖF-CÖKA: a multinacionális cégek a kis falvakat is vegyék fel a kiszállítási portfóliójukba
A Civil Összefogás Fórum (CÖF) – Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány…
Tovább olvasom >Készülődés az ünnepi csúcsra: így működnek a futárszolgálatok a karácsonyi időszakban
Az ünnepi szezon közeledtével a webáruházak és futárszolgálatok felkészülnek az…
Tovább olvasom >Magyarországon elsőként szerzett uniós fenntarthatósági hitelesítést a HelloParks Fót csarnoka
A Futureal-csoporthoz tartozó ipari ingatlanfejlesztő HelloParks FT1-es raktárcsarnoka megfelel az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >