2500 csomagátadóponttal zárja az évet a GLS Hungary
Az elmúlt néhány évben folyamatosan nő a fogyasztói igény a megrendelt csomagok rugalmas kezelésére, melyre reagálva a csomaglogisztikai szolgáltatók intenzíven fejlesztik átadópont-hálózataikat. A GLS Hungary adatai alapján, idén az online vásárlók már minden 5. csomagjukat átadópontokra kérték. Ahhoz, hogy ezeket az igényeket a GLS a tőle megszokott minőségben tudja kiszolgálni, az idei évben jelentősen fejlesztette a hálózatát és a karácsonyi szezon közepére, 2023. december 15-én üzembe helyezte a 2500. átadópontját.

A GLS 2023. december 15-én üzembe helyezte a 2500. átadópontját
Az online vásárlások számának növekedésével a csomagkezelési preferenciák is átalakulnak. Annak ellenére, hogy a csomagok túlnyomó többségét még mindig házhoz szállítással kérik, az átadópontok – a csomagautomaták és a csomagpontok – szerepe egyre inkább kulcsfontosságúvá válik az e-kereskedelem és a csomaglogisztika területén. Ezek a pontok ugyanis olyan rugalmasságot teremtenek a csomagkezelésben, amelynek köszönhetően a csomagfeladás- és átvétel mind időben, mind pedig helyben személyre szabhatóvá válik, mindenki megtalálja a neki leginkább megfelelő megoldást.
Az átadópontok népszerűségét jól mutatja, hogy a GLS Hungary adatai szerint 2023-ban a futárok már minden 5. csomagot GLS Automatába vagy GLS CsomagPontba szállítottak. Ezek jelentős részét, 69%-át már a kézbesítés napján, 20%-át pedig az azt követő napon vették át a címzettek, tehát előszeretettel éltek a pontok által nyújtott rugalmassággal. Érdekesség továbbá, hogy az automatákba háromszor annyi csomag érkezett idén, mint a csomagpontokba, aminek egyik kulcsa az lehet, hogy a csomagautomaták döntő többsége 0-24-ben elérhető, így azok igénybevételével még inkább személyre szabottá válik a csomagkezelés. Fontos megjegyezni, hogy a vizsgált időszakba nem számít bele a Black Friday és az ünnepeket megelőző kiemelt időszak, így ezek az adatok általánosan mutatják meg a kézbesítési preferenciákat.
A GLS Hungary időben felismerte a rugalmas csomagkezelés iránti növekvő igényeket és az elmúlt években folyamatosan fejlesztette és bővítette átadópont-hálózatát. 2023-ban mintegy 300 automata kapacitását bővítette, valamint további 500 új eszközt helyezett üzembe. Ennek eredményeként a szolgáltató országszerte több mint 500 településen immár 2500 átadópontot – 1068 GLS CsomagPontot és 1432 GLS Automatát – üzemeltet. Ez a folyamatos fejlesztés lehetővé teszi, hogy a cég a klasszikus házhoz szállítás mellett a rugalmasabb csomagkezelési igényeknek is megfelelve, hatékonyan szolgálja ki az ügyfeleket az ország egész területén.
Kapcsolódó cikkeink
HUNGRAIL: a Vasúti Egyes Kocsi Teherfuvarozás támogatási programot a következő években is fenn kell tartani
A VEKT (Vasúti Egyes Kocsi Teherfuvarozás) támogatási programot idén is…
Tovább olvasom >Teniszpályányi fagyasztó, 5 szupermarketnyi hűtőraktár, 4 hőzóna és naponta 100 ezer hűtött termék – ilyen a Kifli.hu nyári logisztikája
Naponta közel 100 ezer hűtött és több mint 6600 fagyasztott…
Tovább olvasom >Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >75 év szenvedély, teljesítmény és innováció – a Shell és a Scuderia Ferrari HP ikonikus együttműködését ünneplik világszerte
A Shell idén ünnepli a Scuderia Ferrari HP-vel való legendás…
Tovább olvasom >