2500 csomagátadóponttal zárja az évet a GLS Hungary
Az elmúlt néhány évben folyamatosan nő a fogyasztói igény a megrendelt csomagok rugalmas kezelésére, melyre reagálva a csomaglogisztikai szolgáltatók intenzíven fejlesztik átadópont-hálózataikat. A GLS Hungary adatai alapján, idén az online vásárlók már minden 5. csomagjukat átadópontokra kérték. Ahhoz, hogy ezeket az igényeket a GLS a tőle megszokott minőségben tudja kiszolgálni, az idei évben jelentősen fejlesztette a hálózatát és a karácsonyi szezon közepére, 2023. december 15-én üzembe helyezte a 2500. átadópontját.

A GLS 2023. december 15-én üzembe helyezte a 2500. átadópontját
Az online vásárlások számának növekedésével a csomagkezelési preferenciák is átalakulnak. Annak ellenére, hogy a csomagok túlnyomó többségét még mindig házhoz szállítással kérik, az átadópontok – a csomagautomaták és a csomagpontok – szerepe egyre inkább kulcsfontosságúvá válik az e-kereskedelem és a csomaglogisztika területén. Ezek a pontok ugyanis olyan rugalmasságot teremtenek a csomagkezelésben, amelynek köszönhetően a csomagfeladás- és átvétel mind időben, mind pedig helyben személyre szabhatóvá válik, mindenki megtalálja a neki leginkább megfelelő megoldást.
Az átadópontok népszerűségét jól mutatja, hogy a GLS Hungary adatai szerint 2023-ban a futárok már minden 5. csomagot GLS Automatába vagy GLS CsomagPontba szállítottak. Ezek jelentős részét, 69%-át már a kézbesítés napján, 20%-át pedig az azt követő napon vették át a címzettek, tehát előszeretettel éltek a pontok által nyújtott rugalmassággal. Érdekesség továbbá, hogy az automatákba háromszor annyi csomag érkezett idén, mint a csomagpontokba, aminek egyik kulcsa az lehet, hogy a csomagautomaták döntő többsége 0-24-ben elérhető, így azok igénybevételével még inkább személyre szabottá válik a csomagkezelés. Fontos megjegyezni, hogy a vizsgált időszakba nem számít bele a Black Friday és az ünnepeket megelőző kiemelt időszak, így ezek az adatok általánosan mutatják meg a kézbesítési preferenciákat.
A GLS Hungary időben felismerte a rugalmas csomagkezelés iránti növekvő igényeket és az elmúlt években folyamatosan fejlesztette és bővítette átadópont-hálózatát. 2023-ban mintegy 300 automata kapacitását bővítette, valamint további 500 új eszközt helyezett üzembe. Ennek eredményeként a szolgáltató országszerte több mint 500 településen immár 2500 átadópontot – 1068 GLS CsomagPontot és 1432 GLS Automatát – üzemeltet. Ez a folyamatos fejlesztés lehetővé teszi, hogy a cég a klasszikus házhoz szállítás mellett a rugalmasabb csomagkezelési igényeknek is megfelelve, hatékonyan szolgálja ki az ügyfeleket az ország egész területén.
Kapcsolódó cikkeink
Világrekordra tör a magyar IKEA: Soroksár lesz a világ legnagyobb fulfillment központja
2026-ra a világ legnagyobb online teljesítési (fulfillment) központjává alakul át…
Tovább olvasom >A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >Az évtized legnagyobb üzletét kötötte meg az ERSTE Nyíltvégű Ingatlan Befektetési Alap a HelloParks két raktárcsarnokának megvásárlásával
A hazai ipari ingatlanpiac valaha volt legnagyobb egyedi ügylete keretében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Flórián László irányítja áprilistól a Praktikert
Új ügyvezető igazgató irányítja 2025. áprilisától a magyar tulajdonú, országos…
Tovább olvasom >A szolgáltatások drágulása hajtja az inflációt – nem az élelmiszerek
Bár a közbeszédben és a kormányzati intézkedések fókuszában továbbra is…
Tovább olvasom >MLBKT: márciusban további fellendülést jelez a BMI
A beszerzésimenedzser-index (BMI) szezonálisan kiigazított márciusi értéke 51,2 – közölte…
Tovább olvasom >