25 üzletet zár be az Alcampo Spanyolországban
Az Auchan spanyol leányvállalata, az Alcampo bejelentette, hogy átszervezési programja keretében 25 üzlet bezárását és ezzel mintegy 710 munkahely megszüntetését tervezi.
A döntés 145 szupermarketet és nyolc hipermarketet érint tíz spanyol régióban, köztük Madridban, Katalóniában, Kasztília-La Manchában, valamint a Baszkföldön – számolt be az ESM.
A nyolc érintett hipermarket közül három Madrid térségében (Alcorcón, La Vega és Majadahonda), a többi Castellónban, Albacetében, Cádiz megyében és Sevillában található. A bezárások részben annak a 2023-as akvizíciónak tudhatók be, amelynek során az Alcampo több mint 200 millió euróért több mint 220 DIA üzletet vásárolt meg – ezek közül azonban több nem illeszkedett a vállalat működési modelljébe.
A döntés hátterében az áll, hogy a kereskedő a fogyasztói szokások változására kíván reagálni: 15 hipermarketének alapterületét csökkenti, több mint 60 üzletet korszerűsít, megerősíti online jelenlétét, és új logisztikai platformot indít. Bár a 2024-es pénzügyi eredmények még nem véglegesek, az Alcampo eddig 5 milliárd eurós forgalmat jelentett, ami – szemben az iparág általános növekedésével – kismértékű visszaesést jelez az előző évhez képest. A Kantar szerint az Alcampo piaci részesedése 3% volt 2024-ben, ami még alacsonyabb, mint a DIA-hálózat felvásárlása előtt.
Jelenleg a cég 525 üzletet működtet Spanyolországban, ezek közül 129 franchise rendszerben üzemel. A rivális Carrefour szintén átszervezésre készül, miután 1%-os csökkenést követően 11,73 milliárd eurós árbevételt ért el.
Kapcsolódó cikkeink
A spanyol mezőgazdaság kritikus helyzetére figyelmeztettek a legnagyobb szakmai érdekképviseletek
A spanyol mezőgazdaság kritikus helyzetére figyelmeztettek a legnagyobb szakmai érdekképviseletek…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >Jelentős mértékben bővítette saját márkás kínálatát a spanyol Makro
406 új saját márkás termékkel bővítette kínálatát a Makro Spanyolországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >