25 üzletet zár be az Alcampo Spanyolországban
Az Auchan spanyol leányvállalata, az Alcampo bejelentette, hogy átszervezési programja keretében 25 üzlet bezárását és ezzel mintegy 710 munkahely megszüntetését tervezi.
A döntés 145 szupermarketet és nyolc hipermarketet érint tíz spanyol régióban, köztük Madridban, Katalóniában, Kasztília-La Manchában, valamint a Baszkföldön – számolt be az ESM.
A nyolc érintett hipermarket közül három Madrid térségében (Alcorcón, La Vega és Majadahonda), a többi Castellónban, Albacetében, Cádiz megyében és Sevillában található. A bezárások részben annak a 2023-as akvizíciónak tudhatók be, amelynek során az Alcampo több mint 200 millió euróért több mint 220 DIA üzletet vásárolt meg – ezek közül azonban több nem illeszkedett a vállalat működési modelljébe.
A döntés hátterében az áll, hogy a kereskedő a fogyasztói szokások változására kíván reagálni: 15 hipermarketének alapterületét csökkenti, több mint 60 üzletet korszerűsít, megerősíti online jelenlétét, és új logisztikai platformot indít. Bár a 2024-es pénzügyi eredmények még nem véglegesek, az Alcampo eddig 5 milliárd eurós forgalmat jelentett, ami – szemben az iparág általános növekedésével – kismértékű visszaesést jelez az előző évhez képest. A Kantar szerint az Alcampo piaci részesedése 3% volt 2024-ben, ami még alacsonyabb, mint a DIA-hálózat felvásárlása előtt.
Jelenleg a cég 525 üzletet működtet Spanyolországban, ezek közül 129 franchise rendszerben üzemel. A rivális Carrefour szintén átszervezésre készül, miután 1%-os csökkenést követően 11,73 milliárd eurós árbevételt ért el.
Kapcsolódó cikkeink
Földrengés rázta meg a magyarok kedvenc üdülőhelyét
5,5-es erősségű földrengés rázta meg ma reggel Dél-Spanyolország délkeleti partvidékét…
Tovább olvasom >Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Megnyitotta ezredik üzletét a spanyol Consum
Mérföldkőhöz érkezett Spanyolország egyik legnagyobb élelmiszer-kereskedelmi szövetkezete, a Consum: a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >