25 üzletet zár be az Alcampo Spanyolországban
Az Auchan spanyol leányvállalata, az Alcampo bejelentette, hogy átszervezési programja keretében 25 üzlet bezárását és ezzel mintegy 710 munkahely megszüntetését tervezi.
A döntés 145 szupermarketet és nyolc hipermarketet érint tíz spanyol régióban, köztük Madridban, Katalóniában, Kasztília-La Manchában, valamint a Baszkföldön – számolt be az ESM.
A nyolc érintett hipermarket közül három Madrid térségében (Alcorcón, La Vega és Majadahonda), a többi Castellónban, Albacetében, Cádiz megyében és Sevillában található. A bezárások részben annak a 2023-as akvizíciónak tudhatók be, amelynek során az Alcampo több mint 200 millió euróért több mint 220 DIA üzletet vásárolt meg – ezek közül azonban több nem illeszkedett a vállalat működési modelljébe.
A döntés hátterében az áll, hogy a kereskedő a fogyasztói szokások változására kíván reagálni: 15 hipermarketének alapterületét csökkenti, több mint 60 üzletet korszerűsít, megerősíti online jelenlétét, és új logisztikai platformot indít. Bár a 2024-es pénzügyi eredmények még nem véglegesek, az Alcampo eddig 5 milliárd eurós forgalmat jelentett, ami – szemben az iparág általános növekedésével – kismértékű visszaesést jelez az előző évhez képest. A Kantar szerint az Alcampo piaci részesedése 3% volt 2024-ben, ami még alacsonyabb, mint a DIA-hálózat felvásárlása előtt.
Jelenleg a cég 525 üzletet működtet Spanyolországban, ezek közül 129 franchise rendszerben üzemel. A rivális Carrefour szintén átszervezésre készül, miután 1%-os csökkenést követően 11,73 milliárd eurós árbevételt ért el.
Kapcsolódó cikkeink
Már három autonóm üzletet működtet a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium megnyitotta harmadik autonóm BuyBye üzletét a NATO…
Tovább olvasom >A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az „Év…
Tovább olvasom >Spanyolországban héthavi mélypontra mérséklődött a fogyasztói árak növekedése májusban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése 2,0 százalékra, tavaly október…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >