25 éves a Henkel munkavállalói önkéntes kezdeményezése
Magyarországon a program által több mint 750 millió Ft-tal támogattak különböző szervezeteket és közösségeket.
- A Make an Impact on Tomorrow (MIT), azaz Tegyünk együtt a holnapért elnevezésű kezdeményezés keretében a vállalat alkalmazottainak társadalmi elkötelezettségét támogatja.
- Anyagi hozzájárulással, termékadománnyal és fizetett szabadsággal segíti elő a munkatársak önkéntes karitatív tevékenységét.
- Nemzetközi szinten az elmúlt 25 évben 10 ezer Henkel-dolgozó több mint 100 országban 17.300 társadalmi projektben vett részt, melyeknek értéke meghaladta a 38 millió eurót.
- Magyarországon 564 projekt valósult meg több mint 750 millió Ft támogatással.
- Számos hazai intézmény, alapítvány, civil szervezet munkáját segítették és közösségekre voltak pozitív hatással.
A Henkel hitvallása szerint az üzleti sikernek mindig társadalmi haszonnal kell párosulnia. A sokrétű CSR-tevékenység egyik legfontosabb eleme az MIT-program, amely Magyarországon már 13 éve, a munkatársakkal és a helyi közösségekkel együttműködve nyújt megoldásokat az emberek valódi, mindennapi problémáira. A dolgozók bármilyen témában pályázhatnak, legyen szó akár mikro vagy lokális ügyekről, ezekben a tevékenységekben pedig aktívan részt is vesznek. Számos alapítvány, egészségügyi intézmény és segélyszervezet munkáját segítette a vállalat, miközben – a dolgozók kezdeményezésére – madárotthont építettek, óvodai játszóteret újítottak fel, zenei és alkotóteret alakítottak ki, illetve számtalan túrát, sporteseményt és tábort is szerveztek.
Néhány példa az elmúlt évekből:
Csodalámpa Alapítvány
A 6 éves együttműködés ideje alatt több mint 50, súlyos betegséggel küzdő gyermek kívánsága vált valóra, a GyógyBűvészet program pedig több mint 210 gyermek kórházi rehabilitációjához járult hozzá. A Henkel eddig 15 millió Ft-tal járult hozzá a Csodalámpa Alapítvány munkájához és kiérdemelte a gyémántlámpás támogatói titulust, az ügyvezető igazgató, Dr. Fábián Ágnes 2017-óta az alapítvány egyik nagykövete is.
A valóra váltott kívánságok között nemcsak tárgyi ajándékok, okostelefon, laptop vagy otthoni játszótér megépítése szerepel, hanem sikerült nagybeteg gyerekeket focimeccsre, a Disneylandbe vagy éppen egy híreséggel való találkozóra is eljuttatni.
„Fontos számunkra, hogy olyan ügyeket támogassunk, amelyeknek jelentős társadalmi és hosszú távú hatása van. Különös értékkel bír, hogy a Henkel dolgozói is aktívan részt tudnak venni a CSR-tevékenységünkben és mindenki olyan projekt megvalósulását segítheti, amelyet a szívügyének tekint. Meggyőződésem, hogy pozitív változást érhetünk el a társadalomban, ha személyesen is teszünk egy jó ügy érdekében. A Tegyünk együtt a holnapért dolgozói kezdeményezésünket a kezdetektől fogva szeretik munkatársaink és a program iránt egyre csak nő az érdeklődés”
– mondja Dr. Fábián Ágnes, a Henkel Magyarország ügyvezető igazgatója.
Örökbe Fogadok Egy Ovit Mozgalom
Szintén jelentős a Henkel tevékenysége az OFEO Mozgalom keretein belül, amelynek célja hátrányos helyzetű településeken található óvodák, anyaotthonok, gyerekházak, gyermekotthonok és tanodák támogatása. A vállalat 2020 és 2023 között 14 kamionnyi tisztító- és tisztálkodószer felajánlásával támogatott 47 ezer nehéz sorsú gyermeket. Emellett 515 településen 1212 alkalommal ajándékozott meg 130 millió Ft értékben hátrányos helyzetű közösségeket.
„Elképesztő volt azzal szembesülni, hogy a rászoruló gyermekek ruháit az óvodában mossák ki, a cipőiket az intézmény biztosítja számukra, mert különben mezítláb járnának, és ott fürdetik meg őket, mert az otthonaikban még folyóvíz sincs. Nagyon örülök, hogy az MIT programon elnyert pályázataimmal az adományaink a lehető legjobb helyre kerültek”
– teszi hozzá Simon Katalin, aki a Henkel Consumer Brands üzletág, sales területén dolgozik.
Együttműködés Szigethalom önkormányzatával
A Henkel Adhesive Technologies ACM üzleti területének Sales és Marketing asszisztense, Balogh Anikó immáron több mint 10 éve dolgozik együtt Szigethalom önkormányzatával. Eddig 8 pályázatot valósítottak meg közösen összesen 6 400 000 Ft értékben, például a Szigethalmi Óvodásokért Alapítvány 3000 eurós támogatását a Zöld tagóvoda udvari mozgásfejlesztő játékainak bővítésére fordították. Kiemelt projekt a szigethalmi dunaparti tanösvény, ahol Anikó az önkormányzattal és a Szigethalmi Teljesítménytúrázók Egyesületével összefogva a terület élővilágáról és környezeti sajátosságairól szóló információs táblák kihelyezésével tette még élvezetesebbé a túrázás élményét. Anikó Erzsébet-tábori karitatív tevékenységéhez pedig extra szabadnapokkal járult hozzá a vállalat.
„Bár már 10 éve működöm együtt Szigethalom önkormányzatával, a rengeteg megvalósult projekt közül a tanösvény kialakítását emelném ki, hiszen a város összes lakójának és az ide látogatóknak is különleges élményt adhatunk a kihelyezett táblákkal.”
– Balogh Anikó, Adhesive Technologies, sales és marketing assistant.
Kapcsolódó cikkeink
Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >A Tesco publikálta Sokszínűségi, esélyegyenlőségi és befogadási jelentését
A Tesco immár negyedik alkalommal mutatja be transzparensen, mit tesz…
Tovább olvasom >Open for Business: komoly gazdasági előnyei vannak a LMBTQ+ befogadásnak
A globális nagyvállalatokat magába foglaló Open for Business koalíció a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >