240 millió órát szörfölünk havonta
2006 és 2010 között – a teljes web-forgalom tekintetében – közel 8-szorosára emelkedett az interneten átlagosan eltöltött idő, számottevően nőtt a videó- és képmegosztók, a híroldalak és a keresők száma – derül ki a Gemius és az Ipsos közös gIA kutatásaib
Dupla akkora közönséget kiszolgálva, felhasználónként az átlag havi 29-ről mára 56 fölé emelkedett a netezésre szánt órák száma, ami összességében 240 milliószor hatvan perc szörfölést jelent.
Ötödik éve, 2006 nyara óta zajlik a Gemius és az Ipsos online közönségmérési szolgáltatása, a gemius/Ipsos Audience (gIA). A 2006-os induláskor néhány tucat weboldal site-centrikus mérése kezdődött meg és egy közel 14 ezer fős popup panelen keresztül a hazai piacon elsőként vált elérhetővé széleskörű demográfiai információ a weboldalak látogatóiról. Egy évvel később indult el a szoftver paneles adatgyűjtés is, amely már indulásakor több mint 3000 paneltag segítségével nyújtott képet a hazai tartalomfogyasztásról, a magyar és a nemzetközi site-ok használatáról, közönségének jellemzőiről. A negyedik születésnap az első hazai online közönségmérési tender megnyeréséhez köthető, míg az ötödik születésnapot számos új fejlesztés élesítésével (OPA – az új valós idejű forgalmi statisztika; tervezhető online adatok) ünnepelhetjük. A popup panel mára 55 ezer, míg a szoftver panel 4500 fő fölé nőtt, melyek havonta 2000 weboldal mérését teszik lehetővé.
A fejlesztések az internet rohamos terjedésével is összekapcsolhatók. A mérés indulásakor még alig 2,3 millió 15 év feletti internetező volt az országban, 5 évvel később számuk csaknem megduplázódott és elérte a 4,3 milliót. A jelentős hazai tartalomszolgáltatók oldalain 2007 nyarán 13 millió órát töltöttek a netezők, ez a szám 2010-re 83 millió órára (640%) nőtt. De az egy internetező által a nagyobb hazai portálokon átlagosan eltöltött idő is jelentősen, közel háromszorosára, havi 18 órára nőtt. A teljes webforgalmat tekintve is jelentős növekedést láthatunk: felhasználónként az átlag havi 29 óráról mára 56 óra fölé emelkedett az online töltött idő, ami összességében 240 millió óra szörfölést jelent.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >