24 tonna élelmiszeradomány gyűlt össze a Tesco rekordhosszú kampányában
Júniustól augusztus végéig adományozhattak tartós élelmiszert a rászorulóknak a vásárlók a Tesco üzleteiben. Az áruházlánc történetének eddigi leghosszabb adománygyűjtő kampányának apropóját az adta, hogy a koronavírus-járvány sokakat sodort nehéz helyzetbe. A 10 hetes országos akcióban összesen több mint 24 tonna élelmiszert gyűjtöttek össze a vásárlók. Az adományokat az áruházlánc stratégiai partnere, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület juttatja el azoknak, akiknek a legnagyobb szükségük van rá.
A koronavírus-járvány minden eddiginél több családot hozott nehéz helyzetbe. Nekik nemcsak a járvány első hulláma alatt volt szükségük támogatásra, de a talpra álláshoz hosszabb távon is segítségre szorulnak. A Tesco első lépésként tavasszal – gyors segélyként – nagy összegű élelmiszer-adománnyal támogatta a rászorulókat: 42 millió forint értékben tartós élelmiszereket, valamint higiéniai termékeket tartalmazó csomagot juttatott el a nélkülözőknek a Magyar Élelmiszerbank Egyesületen és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezeten keresztül. Az áruházlánc ezt követően meghirdette rekordhosszú, 10 hetes adománygyűjtő kampányát, amelynek keretében június 19-étől augusztus 31-éig gyűjtötte az adományokat a rászorulók számára. A vásárlók a 201 magyarországi Tesco áruházban kihelyezett adománygyűjtő pontokon adhatták le a rászorulóknak szánt tartós élelmiszereket, mint például rizst, tésztát, cukrot, olajat, lekvárokat, különböző befőtteket és konzerveket, teát, kávét és kakaót is.
„A rendkívüli tartósélelmiszer-gyűjtő kampánnyal még több nehéz helyzetbe került családnak tudtunk segíteni. Az összegyűlt több mint 24 tonna adomány kétségtelenül nagyszerű eredmény. A Tescónál azt valljuk, hogy a legkisebb figyelmesség is csodákra képes, ennek a kampánynak az eredményei is éppen ezt bizonyítják. Köszönjük a segítséget minden vásárlónknak, aki adományozott, minden munkatársunknak, aki közreműködött az adománygyűjtésben, és természetesen köszönjük partnerünknek, a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek, hogy most is, mint mindig, segít abban, hogy adományaink biztonságosan célba érjenek azokhoz, akiknek a legnagyobb szükségük van rá”
– értékelte a gyűjtés eredményét Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs vezetője.
„Hálásak vagyunk a Tescónak, hogy a járványhelyzetben az élelmiszerellátás biztosítása mellett ilyen gyorsan reagáltak a koronavírus okozta szociális krízishelyzetre is. A nélkülözők számára komoly kihívást jelent ez az időszak, a vásárlók adományait éppen ezért már a kampány alatt is folyamatosan osztottuk ki országszerte olyan idős, beteg, hajléktalan, vagy más okból nélkülözni kényszerülő embereknek, akiknek szükségük van rá” – hangsúlyozta Cseh Balázs, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnöke.
A koronavírus-járvány a rászorulók megsegítését minden eddiginél fontosabbá tette. A Tesco a 42 millió forintos tavaszi adomány- és a nyári élelmiszergyűjtés mellett, a járvány miatt vásárlói oldalról jelentkező kihívások mellett is naponta adományozott élelmiszert a rászorulóknak. A 2014 óta működő élelmiszermentő program keretében, a programban részt vevő áruházak (Magyarországon több mint a Tescók 90%) naponta ajánlják fel az Élelmiszerbankon keresztül az áruházban már nem eladható, de emberi fogyasztásra még tökéletesen alkalmas élelmiszereket jótékony célra. A járvány kirobbanása, azaz március óta a Tesco így közel 1,8 millió kilogramm élelmiszerrel is segítette a nélkülözőket.
A Tesco elkötelezetten támogatja a helyi közösségeket. A nyári rendkívüli tartósélelmiszer-gyűjtést követően idén novemberben 13. alkalommal csatlakozik az Élelmiszerbank hagyományos, karácsony előtt adománygyűjtéséhez is, amelyet az adományokon felül évről évre a termékek értékének 20%-ával is támogat.
Kapcsolódó cikkeink
Nébih: fehérbabot hívott vissza a Tesco
Rovarirtószer lehetséges jelenléte miatt fehérbabot hívott vissza a forgalomból a…
Tovább olvasom >Nébih: a Tesco is visszahívott kölesgolyót a forgalomból
Szalmonella lehetséges jelenléte miatt a Tesco-Global Zrt. is visszahívott extrudált…
Tovább olvasom >57 millió forint országszerte a helyi fiatalok és közösségek jövőjére: elstartolt a Tesco új pályázati programja
„Start a jövőért” néven indult útjára október 14-én a Tesco…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >