236,3 milliárd dollárra nőtt a saját márkás eladások értéke 2023-ban
A PLMA 2024-es Private Label Report című jelentése szerint a sajátmárkás termékek forgalma 2023-ban az előző évhez képest 4,7%-os növekedést követően elérte a 236,3 milliárd dollárt. Az eladások értéke 10,1 milliárd dollárra lett magasabb 2023. január 1 és december 31 között az azt megelőző évvel összevetve.
A tanulmány szerint a kereskedelmi márkák teljesítménye meghaladta a nagy márkákét, amelyek dollárban kifejezett forgalma 3,4%-kal emelkedett – került megállapításra.
Az éves jelentés a PLMA/Circana Unify+ piaci adatportál értékesítési adatai alapján elemzi a kereskedelmi márkák és az országosan forgalmazott márkák eladásainak mennyiségi és dollárban kifejezett forgalmát a főbb kategóriákban.
A tanulmány szerint 2023-ban a saját márkás értékesítés értéke 60,2 milliárd dollárral nőtt 2019-hez képest, ami 34%-os növekedést jelent. A kereskedelmi márkák dollárban kifejezett részesedése 1,2 százalékponttal, rekordszintű 18,9%-ra emelkedett – állapította meg a PLMA.
A négy év alatt a bolti márkák egységnyi eladása 500 millióval bővült, míg mennyiségi részesedésük 0,8 ponttal szintén új csúcsot jelentő 20,7%-ra javult.
Egészségesebb, mint valaha
– Összességében az iparág egészségesebb, mint valaha – jelentette ki Peggy Davies, a PLMA elnöke a jelentésben. – Minden ötödik, az Egyesült Államokban eladott élelmiszer vagy nem élelmiszer jellegű élelmiszeripari termékből egy valamely kiskereskedő nevét vagy saját márkáját viseli, és egy saját márkás gyártótól származik.
A jelentés szerint a Circana által nyomon követett 10 kategóriából kilencben növekedés volt tapasztalható az előző évhez képest. A dohánytermékek kivételt képeznek, és összességében továbbra is csökkenő tendenciát mutatnak.
A legnagyobb éves növekedést a szépségápolási termékek (+0,5%), az általános élelmiszerek (+10%), az italok (+8,9%), a háztartási cikkek (+8,7%), a fagyasztott termékek (+4,4%) és az általános árucikkek (+4%) esetében tapasztalták a kutatók.
A Barclays egy tavalyi tanulmánya azt mutatta, hogy a sajátmárkás termékek az élelmiszeripari kategóriák 80%-ában részesedést nyernek, a bolti márkák az EU-ban az ivójoghurt, a mosószer és a jégkrém kategóriában, az USA-ban pedig a fertőtlenítőszer és a víz kategóriában vették a legnagyobb lendületet.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Prebiotikus üdítővel újít a Pepsi az USA-ban
Az egészségtudatos fogyasztók igényeire válaszul a PepsiCo idén ősszel online,…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Visszahívja az irodába dolgozóit a Starbucks
Szigorítja a Starbucks a hibrid munkavégzés szabályait: októbertől a vállalat…
Tovább olvasom >További cikkeink
400 millió euróból épít csokigyárat a Fazer Finnországban
A finn Fazer csoport bejelentette, hogy mégis megvalósítja új csokoládégyárának…
Tovább olvasom >Júliusban a GKI konjunktúra indexe enyhén csökkent
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >A mai nappal feléljük a Föld erőforrásait, és ebben már vaskosan benne van valami, amire nem is gondolunk
Július 24-én van idén a globális Ovreshoot Day, vagyis a…
Tovább olvasom >