236,3 milliárd dollárra nőtt a saját márkás eladások értéke 2023-ban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 03. 11. 09:11

A PLMA 2024-es Private Label Report című jelentése szerint a sajátmárkás termékek forgalma 2023-ban az előző évhez képest 4,7%-os növekedést követően elérte a 236,3 milliárd dollárt. Az eladások értéke 10,1 milliárd dollárra lett magasabb 2023. január 1 és december 31 között az azt megelőző évvel összevetve.

A tanulmány szerint a kereskedelmi márkák teljesítménye meghaladta a nagy márkákét, amelyek dollárban kifejezett forgalma 3,4%-kal emelkedett – került megállapításra.

Az éves jelentés a PLMA/Circana Unify+ piaci adatportál értékesítési adatai alapján elemzi a kereskedelmi márkák és az országosan forgalmazott márkák eladásainak mennyiségi és dollárban kifejezett forgalmát a főbb kategóriákban.

A tanulmány szerint 2023-ban a saját márkás értékesítés értéke 60,2 milliárd dollárral nőtt 2019-hez képest, ami 34%-os növekedést jelent. A kereskedelmi márkák dollárban kifejezett részesedése 1,2 százalékponttal, rekordszintű 18,9%-ra emelkedett – állapította meg a PLMA.

A négy év alatt a bolti márkák egységnyi eladása 500 millióval bővült, míg mennyiségi részesedésük 0,8 ponttal szintén új csúcsot jelentő 20,7%-ra javult.

Egészségesebb, mint valaha

– Összességében az iparág egészségesebb, mint valaha – jelentette ki Peggy Davies, a PLMA elnöke a jelentésben. – Minden ötödik, az Egyesült Államokban eladott élelmiszer vagy nem élelmiszer jellegű élelmiszeripari termékből egy valamely kiskereskedő nevét vagy saját márkáját viseli, és egy saját márkás gyártótól származik.

A jelentés szerint a Circana által nyomon követett 10 kategóriából kilencben növekedés volt tapasztalható az előző évhez képest. A dohánytermékek kivételt képeznek, és összességében továbbra is csökkenő tendenciát mutatnak.

A legnagyobb éves növekedést a szépségápolási termékek (+0,5%), az általános élelmiszerek (+10%), az italok (+8,9%), a háztartási cikkek (+8,7%), a fagyasztott termékek (+4,4%) és az általános árucikkek (+4%) esetében tapasztalták a kutatók.

A Barclays egy tavalyi tanulmánya azt mutatta, hogy a sajátmárkás termékek az élelmiszeripari kategóriák 80%-ában részesedést nyernek, a bolti márkák az EU-ban az ivójoghurt, a mosószer és a jégkrém kategóriában, az USA-ban pedig a fertőtlenítőszer és a víz kategóriában vették a legnagyobb lendületet.

ESM

Kapcsolódó cikkeink