2,3 millió szavazat juttatta célba a Tesco újonnan startolt, 57 millió forintos programját
Több mint 2,3 millió voksot adtak le a Tesco vásárlói január 20. és február 16. között az áruházlánc Start a jövőért néven megújult pályázati programjának szavazási szakaszában. Az elsősorban a 25 év alatti gyermekek és fiatal felnőttek életkörülményeinek javítására fókuszáló közösségi projekteket támogató kezdeményezés első fordulójában az áruházlánc 57 millió forintot biztosít 176 szervezet számára, amelynek elosztásáról a vásárlók dönthettek. Közülük a legaktívabbak a győri Köztelek utcai Tesco expresszbe betérők voltak, akiknek 96 százaléka dobott be szavazatot szimbolizáló zsetont a gyűjtőbe. A nyertes pályázók a zsetonok által meghatározott sorrend függvényében országszerte mind az 59 körzetben 500 ezer, 300 ezer, illetve 150 ezer forintot fordíthatnak helyi projektjük megvalósítására.
Tavaly októberben indította útjára a Tesco „Start a jövőért” elnevezésű pályázati programját, amely az áruházlánc nyolc éven át sikerrel futó „Ön választ, mi segítünk” programját váltotta fel. A közösségi kezdeményezés célja, hogy támogatást biztosítson szerte az országban olyan intézmények, illetve szervezetek számára, amelyek főként a közvetlen környezetükben élő 25 év alattiak életkörülményeit szeretnék javítani. A korábbi támogatási programhoz hasonlóan a Tesco ezúttal is a vásárlói kezébe adta a döntést a saját környékükön megvalósuló projektek számára biztosított finanszírozás szétosztásáról.
A 2025. január 20-tól február 16-ig tartó szavazási szakaszban többek között gasztronómiai élményprogramra, zenei táborra, társasjátékklubra, városi kalandtúrára, jótékonysági családi sportnapra, hátrányos helyzetű diákok tanulmányi kirándulására, tanulási nehézséggel küzdő diákok fejlesztőfoglalkozására, valamint horgásznapközire is voksolhattak a Tesco vásárlói. A kezdeményezés helyi jelentőségét jól mutatja, hogy aktívan kivették a részüket a döntésből, és az áruházakban található gyűjtőkbe több mint 2,3 millió zsetont dobtak be, ami a vásárlók számához viszonyítva az eddigi legnagyobb részvételi arányt jelenti a program és elődje történetében. A legtöbb, 53 420 darab szavazatot a szegedi Tesco Extrában adták le, míg a vásárlók legkimagaslóbb hányada (96 százaléka) a győri Köztelek utcai Tesco expresszben voksolt.
A zsetonok száma alapján a vállalat országszerte mintegy 57 millió forinttal támogat 176 pályázó szervezetet, külön is díjazva a Békés vármegyei Sarkad Szalontai úti önkormányzati tagóvodája, a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei Szomolyai Magyar Roma Egyesület, valamint a Hajdú-Bihar vármegyei HajráAnyu Közhasznú Egyesület kezdeményezését azok kreativitásáért és átfogó megközelítéséért. Ezek a pályázatok továbbá szoros összhangban vannak a Tesco értékeivel, mivel előtérbe helyezik a fenntartható működést, a sokszínűséget, illetve a közösségi összefogást.
A Start a jövőért első fordulójában beérkezett több mint 450 pályázat közül az Effekteam Egyesület független szakértői választották ki a szavazási szakaszba továbbjutókat. Mind az 59 körzetben a legtöbb szavazatot összegyűjtőket 500 ezer, a második legtöbb zsetonnal rendelkezőket 300 ezer, a harmadik helyezetteket pedig 150 ezer forintos támogatással díjazza a Tesco, míg a különdíjasokat pályázatonként további 365 ezer forinttal jutalmazza. A támogatott projektek többsége oktatásra és készségfejlesztésre, illetve a közösségi tevékenységek és kapcsolatok építésére irányul, míg 18 százalékuk a testi és lelki egészséggel, 12 százalékuk pedig környezet- és természetvédelemmel foglalkozik. Országszerte a legtöbb, több mint 81 ezer szavazatot a Győr-Moson-Sopron vármegyei Sági Iskoláért mini kültéri ökotanterem kialakítását célzó pályázata kapta, amely az ott megtermelt zöldségek és gyümölcsök formájában ehető tananyagot fog biztosítani az intézményben tanulók számára.
„A Tescónál minél többet szeretnénk visszaadni azoknak a közösségeknek, ahol vásárlóink és munkatársaink élnek. A 15 fordulót megélt „Ön választ, mi segítünk” programunk után a „Start a jövőért” keretében olyan intézmények és szervezetek jelentkezését vártuk, amelyek javítani szeretnék a közvetlen környezetükben élő gyerekek és fiatalok tanulási lehetőségeit, készségeket és képességeket fejlesztenének, tehetségeket gondoznának, számukra programokat, helyi közösségi eseményeket szerveznének, illetve jobbá tennék az érintettek életkörülményeit. Büszkék vagyunk rá, hogy az első fordulóban számos olyan rendkívül hasznos közösségi projekt megvalósításához járulhatunk hozzá, amelyek 80 százaléka kifejezetten a 25 év alattiakat célozza. A Tescónál mi magunk is elkötelezettek vagyunk a fiatalok jövőjének támogatása mellett, nemrég például a Tesco Akadémia munkatársai szerzőként működtek közre az Oktatási Hivatal által fejlesztett első államilag akkreditált tananyag összeállításában a kereskedelemben tanuló sajátos nevelési igényű (SNI) diákok számára. Köszönjük vásárlóink aktív és lelkes közreműködését a programban, és izgatottan várjuk a fiatalok jövőjét megalapozó fejlesztések, tevékenységek megvalósulását”
– mondta Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb boltnyitással kezdi a Tesco a 2025/26-os pénzügyi évét
Budapest 13. kerületében, a Pozsonyi úton nyitotta meg legújabb boltját…
Tovább olvasom >Februárban kezdődik a hazai dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre több ezer tonna magyar termesztésű görögdinnyével…
Tovább olvasom >A brit szupermarketek közül elsőként a Lidl kezd értékesíteni a TikTok Shopon
A Lidl február 20-án 9 órától kezd értékesíteni a TikTok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új vásárlói trendek: influenszerekre és a közösségi médiára támaszkodunk
Nemcsak a közösségi platformoknak jut minden eddiginél nagyobb szerep a…
Tovább olvasom >Az NGM elvárja a kiskereskedelmi láncok önkéntes árcsökkentését
Ami manapság a boltokban zajlik az elfogadhatatlan, az árak emelésének…
Tovább olvasom >A GVH üdvözli az árak önkéntes csökkentését
Az árak önkéntes csökkentése jó a családoknak és élénkíti a…
Tovább olvasom >