23 magyar élelmiszeripari cég mutatkozik be Dubajban
A világ egyik legnagyobb élelmiszeripari szakkiállításán, a dubaji Gulfoodon 23 magyar vállalkozás mutatkozik be idén – közölte az Agrármarketing Centrum (AMC) hétfőn az MTI-vel.
A rendezvény magyar résztvevői a közlemény szerint olyan termékkínálatot állítottak össze, amellyel jó eséllyel felkelthetik a beszerzők érdeklődését. Az AMC standján többek között méz, libamáj, gyógytea, olajos magvak, energiaitalok, tejtermékek, fagyasztott zöldségek és gyümölcsök kaptak helyet, több készítmény a legjobb innovatív termékeket díjazó versenyre is benevezett.
A Gulfood a közel-keleti piacokat célzó vállalkozások fontos találkozóhelye, lefedi az Afrikától Indiáig tartó MENA (Middle East and North Africa) térséget. Tavaly 125 ország több mint 5 ezer kiállítója mutatkozott be a csaknem 140 ezer szakmai látogatónak, és a szervezők az idén is azt remélik, hogy a világ legnagyobb élelmiszeripari szakkiállítását rendezhetik meg. A piac fejlődési irányát mutatja, hogy nemrég létrehozták az egészséges, wellness és mentes termékek szektorát, a cukrászati termékkategória pedig kikerült a kiállítás árulistájából.
A kiállításon regisztrációs helyszínnel az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program is részt vesz, hogy nyilvántartásba vegyék a magyar termékek iránt érdeklődő külföldi beszerzőket. Az adatbázisban jelenleg 219 magyar élelmiszeripari gyártócég több mint kétezer termékkel, 364 külföldi beszerző vállalat és további 129 egyéb felhasználó, jellemzően nagykövetség, főkonzulátus, szakmai szervezet szerepel.
A rendezvény honlapja szerint a 29. Gulfood február 19-23-ig tart, a kiállítók között 10 kategóriában osztanak ki elismeréseket. A hús- és baromfitermékek élmezőnyében magyar résztvevő is van, a Royalpaté Kft. szarvasgombás libamájkészítménye lett kategória legjobb négy termékének egyike – olvasható a legkiválóbb élelmiszerek listájában.
Kapcsolódó cikkeink
A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >Magyar termékeket is beválogattak a leginnovatívabbak közé a SIAL Párizson
Hazai halból készült, extra proteintartalmú halchips, sárgabarackmaglisztből készült csokoládé, gyömbérrel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >