222 milliárdot kaptak a „sérülékeny társadalmi csoportoknak” munkát adó cégek
Az elmúlt két évben az állam 222 milliárd forintot hagyott kedvezmény formájában azoknál a munkaadóknál, amelyek vállalták, hogy fiataloknak, kisgyermekes anyáknak, régóta állást keresőknek vagy nyugdíj előtt állóknak adnak munkát – közölte az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) család- és ifjúságügyért felelős államtitkára a pénteki budapesti kormányszóvivői sajtótájékoztatón.
Novák Katalin arra hívta fel a figyelmet, hogy ezt az összeget teljes egészében a versenyszférának biztosították, ez azt jelenti, hogy a foglalkoztatási szempontból sérülékeny emberek ezen a területen tudtak elhelyezkedni.
Az államtitkár sikeresnek mondta a munkahelyteremtést különböző kedvezményekkel segítő intézkedéseket. Hozzátette, a kormány továbbra is azt kívánja ösztönözni, hogy az érintettek a versenyszférában tudjanak elhelyezkedni.
Kovács Zoltán kormányszóvivő közölte, hogy a munkahelyvédelmi akcióterv különböző intézkedéseivel az elmúlt két évben 800 ezer embert értek el. A munkanélküliség és a szegénység felszámolására a munkahelyteremtés jelenthet tartós, fenntartható megoldást – mondta.
Kijelentette: a magyar gazdasági modell alapvető eleme a foglalkoztatáspolitika, az abban elért eredmények. Emlékeztetett: 2010-2011-ben 11,3 százalék körül volt a munkanélküliségi ráta, ez az adat a múlt év végére, ez év elejére 7 százalék körülre csökkent.
Tájékoztatása szerint 400-450 ezerrel többen dolgoznak, élnek meg munkából ma, mint négy éve. Hozzátette: a legutóbb 1992-ben volt ilyen magas a foglalkoztatottság.
Novák Katalin a munkahelyvédelmi akcióterv részleteit ismertetve arról beszélt, vannak olyan társadalmi csoportok, amelyek tagjainak az elhelyezkedése a munkaerőpiacon nehéz; nekik kívánnak segítséget nyújtani egyebek mellett azzal, hogy a munkaadóknak – járulékkedvezményekkel – olcsóbbá teszik a foglalkoztatásukat.
A sérülékeny társadalmi csoportok között említette a 25 év alatti pályakezdő fiatalokat, a kisgyermekes anyákat, a hosszabb ideje munkanélkülieket, valamint az 55 év felettieket.
Közlése szerint tavaly a 25 év alattiak foglalkoztatásánál 151 ezer ember után több mint 26 milliárd forint kedvezményt kaptak a munkaadók. Ez az adat az 55 felettiek foglalkoztatásánál 362 ezer ember után 56 milliárd forint, a kisgyermekes anyák foglalkoztatásánál 39 ezer fő után 10 milliárd forint, a szakképzettséget nem igénylőknél 280 ezer ember után 38,4 milliárd forint, míg a tartósan álláskeresőknél 28 ezer fő után 8 milliárd forint.
Elmondta, a kormány a kisgyermekes anyáknak abban kíván segíteni, hogy a magánéletet és a munkát össze tudják egyeztetni, tehát ne kelljen választani egy 8 órás munka és az otthonmaradás között. Közölte, erre jelent megoldást, hogy 2015. január 1-jétől a kisgyermekes anyákat részidőben foglalkoztató cégeknek ugyanazt a támogatást adják meg, mintha teljes munkaidőben foglalkoztatnák őket.
A programok sikerét jelzi, hogy ma a női foglalkoztatottság már csaknem 57 százalékos a négy évvel korábbi 50 százalék után, míg a munkanélküliség 7,7 százalékos a négy évvel ezelőtti 10,5 százalék után – közölte az államtitkár.
Kovács Zoltánt a reklámadóról, annak esetleges csökkentéséről is kérdezték. A kormányszóvivő részletekről nem kívánt nyilatkozni, de azt jelezte: a magyar kormány mozgástere annyiban kötött, hogy az uniós normáknak ellentmondó szabályozást nem vezethet be.
Azt is mondta, a reklámadóról szóló beszélgetéseknek várhatóan az lesz az eredménye, hogy az unióban elfogadott, már bevezetett, vagy máshol létező megoldásokhoz közeli megoldást fognak találni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >Többségi tulajdont szerezhet az Emmi az eddig a Coca-Cola tulajdonában álló brazíliai tejtermékgyártóban
Az Emmi Group brazil leányvállalata, a Laticínios Porto Alegre többségi…
Tovább olvasom >Gombafogyasztást népszerűsítő kampány indul az Európai Unió társfinanszírozásával
Az „Európai gomba, a rejtett gyöngyszem” szlogennel gombafogyasztást népszerűsítő kampányt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >