2030-ra jelentősen csökkentené az új műanyag használatát a Schwarz Csoport
A Lidl és a Kaufland anyavállalata, a Schwarz Csoport 2030-ig meghosszabbította partnerségét az Ellen MacArthur Alapítvánnyal, és új célkitűzéseket fogalmazott meg a körforgásos gazdaság előmozdítása érdekében.
Az együttműködés folytatása melletti elköteleződéssel a kereskedő vállalja, hogy saját márkás termékeinek elsődleges műanyag csomagolásaiban a 2018-as szinthez képest 5%-kal, az összes egyszer használatos csomagolásban pedig 15%-kal csökkenti az új műanyag felhasználását – adta hírül a Lebensmittelpraxis.
A kezdeményezés illeszkedik a Schwarz Csoport valamennyi üzletágra és országra kiterjedő Reset Resources nevű körforgásos gazdasági stratégiájába. Florian Schütze, a vállalat fenntarthatósági vezetője szerint a körforgásos gazdaság a Schwarz Csoport számára nemcsak környezetvédelmi cél, hanem stratégiai szükségszerűség is, amely hozzájárul a globális erőforrás-függetlenséghez.
A Reset Resources program átfogó irányelveket tartalmaz a csomagolás, a termékfejlesztés, az építészet, az élelmiszerpazarlás és a hulladékkezelés területén.
A Schwarz Csoport 2018 óta tagja a körforgásos gazdálkodásra való átállást szándékai szerint felgyorsító alapítvány több mint 300 üzleti szereplőt tömörítő nemzetközi hálózatának.
A partnerség egyik kézzelfogható eredménye a németországi Lidl üzletekben áprilisban megjelent ruhakollekciója, amely legalább 98%-ban cellulózalapú szálakból készült, és minimum 5% újrahasznosított anyagot tartalmazott.
Kapcsolódó cikkeink
Árcsökkentés a Lidlnél: Népszerű vajak érhetőek el olcsóbban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Világszinten is példaértékű az Allee működése fenntarthatósági szempontból
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A logisztika legdrágább hibája az „így szoktuk” mentalitás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Pekó László: „A Coop nemcsak hálózat, hanem életforma – immár 30 éve”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Karácsonyi tv-reklámok 2025 – indul a közönségdíj szavazás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >December 24–25-én országszerte zárva tartanak a McDonald’s éttermek
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
