2030-ra jelentősen csökkentené az új műanyag használatát a Schwarz Csoport

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 11. 04. 09:46
🎧 Hallgasd a cikket:

A Lidl és a Kaufland anyavállalata, a Schwarz Csoport 2030-ig meghosszabbította partnerségét az Ellen MacArthur Alapítvánnyal, és új célkitűzéseket fogalmazott meg a körforgásos gazdaság előmozdítása érdekében.

Az együttműködés folytatása melletti elköteleződéssel a kereskedő vállalja, hogy saját márkás termékeinek elsődleges műanyag csomagolásaiban a 2018-as szinthez képest 5%-kal, az összes egyszer használatos csomagolásban pedig 15%-kal csökkenti az új műanyag felhasználását – adta hírül a Lebensmittelpraxis.

A kezdeményezés illeszkedik a Schwarz Csoport valamennyi üzletágra és országra kiterjedő Reset Resources nevű körforgásos gazdasági stratégiájába. Florian Schütze, a vállalat fenntarthatósági vezetője szerint a körforgásos gazdaság a Schwarz Csoport számára nemcsak környezetvédelmi cél, hanem stratégiai szükségszerűség is, amely hozzájárul a globális erőforrás-függetlenséghez.

A Reset Resources program átfogó irányelveket tartalmaz a csomagolás, a termékfejlesztés, az építészet, az élelmiszerpazarlás és a hulladékkezelés területén.

A Schwarz Csoport 2018 óta tagja a körforgásos gazdálkodásra való átállást szándékai szerint felgyorsító alapítvány több mint 300 üzleti szereplőt tömörítő nemzetközi hálózatának.

A partnerség egyik kézzelfogható eredménye a németországi Lidl üzletekben áprilisban megjelent ruhakollekciója, amely legalább 98%-ban cellulózalapú szálakból készült, és minimum 5% újrahasznosított anyagot tartalmazott.

 

Kapcsolódó cikkeink