2028-ra 11 ezer milliárd dollárosra nőhet a globális e-kereskedelmi piac
A globális e-kereskedelmi piac értéke 2028-ra elérheti a 11 ezer milliárd dollárt – írja a Retail Asia a GlobalData jelentésére hivatkozva.
A növekedés hajtómotorja a technológiai fejlődés, a javuló házhoz-szállítási szolgáltatás és a bővülő internet-penetráció – a piac várhatóan évi 11,1%-os éves átlagos ütemben (CAGR) nő 2023 és 2028 között.
A szektor két domináns szereplője Kína és az Egyesült Államok, amelyek a piac 33, illetve 30%-át birtokolják. Ezek az országok olyan technológiai óriásvállalatoknak adnak otthont, mint az Alibaba és az Amazon, amelyek versenyelőnyük megőrzése érdekében hatalmas mennyiségű fogyasztói adatot használnak.
A jelentés szerint egyre népszerűbbek az előfizetéses szolgáltatások, miközben a fenntarthatósági szempontoknak (ESG) való megfelelés is kulcsfontosságú tényező. Az EU például szigorúan szabályozza a „karbonsemleges” és „környezetbarát” kifejezések használatát, a nem megfelelő ESG-kommunikáció pedig jogi következményekkel járhat.
A társadalmi egyenlőség is egyre nagyobb szerepet kap: az Egyesült Államokban például a Fifteen Percent Pledge kezdeményezés a kiskereskedőket arra ösztönzi, hogy polchelyük legalább 15%-át afroamerikai tulajdonú vállalkozások termékeinek biztosítsák.
Kapcsolódó cikkeink
Amazon: 1000 amerikai városban elérhető a romlandó élelmiszerek aznapi házhoz szállítása
Több több mint 1000 amerikai városban és településen vált elérhetővé…
Tovább olvasom >Innovatív reklámkampányt indít a spanyol Alcampo
Az Alcampo spanyol hipermarketlánc új, adatvezérelt kültéri reklámkampányt indított, amely…
Tovább olvasom >Európában terjeszkedik a Faire online nagykereskedelmi platform
Az Egyesült Államokból indult Faire online nagykereskedelmi platform 14 európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >