2028-ra 11 ezer milliárd dollárosra nőhet a globális e-kereskedelmi piac
A globális e-kereskedelmi piac értéke 2028-ra elérheti a 11 ezer milliárd dollárt – írja a Retail Asia a GlobalData jelentésére hivatkozva.
A növekedés hajtómotorja a technológiai fejlődés, a javuló házhoz-szállítási szolgáltatás és a bővülő internet-penetráció – a piac várhatóan évi 11,1%-os éves átlagos ütemben (CAGR) nő 2023 és 2028 között.
A szektor két domináns szereplője Kína és az Egyesült Államok, amelyek a piac 33, illetve 30%-át birtokolják. Ezek az országok olyan technológiai óriásvállalatoknak adnak otthont, mint az Alibaba és az Amazon, amelyek versenyelőnyük megőrzése érdekében hatalmas mennyiségű fogyasztói adatot használnak.
A jelentés szerint egyre népszerűbbek az előfizetéses szolgáltatások, miközben a fenntarthatósági szempontoknak (ESG) való megfelelés is kulcsfontosságú tényező. Az EU például szigorúan szabályozza a „karbonsemleges” és „környezetbarát” kifejezések használatát, a nem megfelelő ESG-kommunikáció pedig jogi következményekkel járhat.
A társadalmi egyenlőség is egyre nagyobb szerepet kap: az Egyesült Államokban például a Fifteen Percent Pledge kezdeményezés a kiskereskedőket arra ösztönzi, hogy polchelyük legalább 15%-át afroamerikai tulajdonú vállalkozások termékeinek biztosítsák.
Kapcsolódó cikkeink
Csúcstechnológiás logisztikai központot nyitott a Picnic Németországban
A németországi Oberhausen városában nyitotta meg eddigi legfejlettebb e-kereskedelmi disztribúciós…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Magyarországon évente közel 16 milliárd forint veszteséget és több száz…
Tovább olvasom >Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Innovációk napján átadtuk az „Inno d’Or – Év innovációja 2025” díjakat
Idén ötödik alkalommal került megrendezésre a Trade magazin által életre…
Tovább olvasom >Nemcsak nyári sláger: jegestea egész évben
A jegestea szegmens korábban jellemző szezonális jellege mára komoly átalakuláson…
Tovább olvasom >300 millió euróból bővítette lengyelországi gyártókapacitását a Beiersdorf
A német Beiersdorf 300 millió eurós beruházással bővítette a lengyelországi…
Tovább olvasom >