2028-ra 11 ezer milliárd dollárosra nőhet a globális e-kereskedelmi piac
A globális e-kereskedelmi piac értéke 2028-ra elérheti a 11 ezer milliárd dollárt – írja a Retail Asia a GlobalData jelentésére hivatkozva.
A növekedés hajtómotorja a technológiai fejlődés, a javuló házhoz-szállítási szolgáltatás és a bővülő internet-penetráció – a piac várhatóan évi 11,1%-os éves átlagos ütemben (CAGR) nő 2023 és 2028 között.
A szektor két domináns szereplője Kína és az Egyesült Államok, amelyek a piac 33, illetve 30%-át birtokolják. Ezek az országok olyan technológiai óriásvállalatoknak adnak otthont, mint az Alibaba és az Amazon, amelyek versenyelőnyük megőrzése érdekében hatalmas mennyiségű fogyasztói adatot használnak.
A jelentés szerint egyre népszerűbbek az előfizetéses szolgáltatások, miközben a fenntarthatósági szempontoknak (ESG) való megfelelés is kulcsfontosságú tényező. Az EU például szigorúan szabályozza a „karbonsemleges” és „környezetbarát” kifejezések használatát, a nem megfelelő ESG-kommunikáció pedig jogi következményekkel járhat.
A társadalmi egyenlőség is egyre nagyobb szerepet kap: az Egyesült Államokban például a Fifteen Percent Pledge kezdeményezés a kiskereskedőket arra ösztönzi, hogy polchelyük legalább 15%-át afroamerikai tulajdonú vállalkozások termékeinek biztosítsák.
Kapcsolódó cikkeink
Új funkciókkal egészül ki a Glovo alkalmazása
A felhasználóknak nyújtható még személyre szabottabb élmény érdekében teljesen átalakítja…
Tovább olvasom >4,8%-kal kevesebb energiafogyasztás, 90% hazai forrás az élelmiszereknél – a SPAR új fenntarthatósági mérlege
A SPAR Magyarország 2024-ben is jelentős előrelépéseket tett a fenntartható…
Tovább olvasom >Az Auchantól érkezett a Green Cloud kereskedelmi igazgatója
Új kereskedelmi igazgatót nevezett ki a fenntartható vállalati energiamegoldások piacán…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >