2028-ra 11 ezer milliárd dollárosra nőhet a globális e-kereskedelmi piac
A globális e-kereskedelmi piac értéke 2028-ra elérheti a 11 ezer milliárd dollárt – írja a Retail Asia a GlobalData jelentésére hivatkozva.
A növekedés hajtómotorja a technológiai fejlődés, a javuló házhoz-szállítási szolgáltatás és a bővülő internet-penetráció – a piac várhatóan évi 11,1%-os éves átlagos ütemben (CAGR) nő 2023 és 2028 között.
A szektor két domináns szereplője Kína és az Egyesült Államok, amelyek a piac 33, illetve 30%-át birtokolják. Ezek az országok olyan technológiai óriásvállalatoknak adnak otthont, mint az Alibaba és az Amazon, amelyek versenyelőnyük megőrzése érdekében hatalmas mennyiségű fogyasztói adatot használnak.
A jelentés szerint egyre népszerűbbek az előfizetéses szolgáltatások, miközben a fenntarthatósági szempontoknak (ESG) való megfelelés is kulcsfontosságú tényező. Az EU például szigorúan szabályozza a „karbonsemleges” és „környezetbarát” kifejezések használatát, a nem megfelelő ESG-kommunikáció pedig jogi következményekkel járhat.
A társadalmi egyenlőség is egyre nagyobb szerepet kap: az Egyesült Államokban például a Fifteen Percent Pledge kezdeményezés a kiskereskedőket arra ösztönzi, hogy polchelyük legalább 15%-át afroamerikai tulajdonú vállalkozások termékeinek biztosítsák.
Kapcsolódó cikkeink
Brutális belépő: az Allegro már a magyar e-kereskedelmi piacon is jelen van
A lengyel Allegro e-kereskedelmi óriás fokozza nemzetközi terjeszkedését – ezúttal…
Tovább olvasom >ESG-kérdőív vár a nagyobb hiteligénylő cégekre júliustól
2025. július 1-jétől új ESG-adatszolgáltatási kötelezettség lép életbe a vállalati hitelfelvevők…
Tovább olvasom >Új környezetvédelmi bírságok: a cégeknek mostantól mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk
2025 májusától az engedélyeztetési, levegővédelmi, zajvédelmi, hulladékgazdálkodási bírságokat szabályozó, valamint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >