2025-től nem kapható ketreces tartásból származó tojás a Tescóban
2018-ban közel 114 millió darab tojást értékesített a Tesco Magyarországon. A kínálatban többféle méret és típus is megtalálható, amelyek közel 90 százaléka magyar termelőtől származik. A Tesco számára nemcsak a tojás származási helye fontos, hanem az is, hogy a tojás milyen tartási körülmények közül érkezik. Az áruházlánc vállalta, hogy 2025-től közép-európai szinten, így Magyarországon is, csak szabad-, ökológiai-, mélyalmos- és egyéb alternatív tartásból származó tojást értékesít.
A Tescóban hetente átlagosan kb. 170 ezer db tojás fogy, de ez a szám a többszörösére nő a húsvéti és karácsonyi időszakban. Ahhoz, hogy az áruházlánc megfelelően ki tudja szolgálni a vásárlói igényeket, illetve széles választékot nyújthasson, megbízható partnerekre van szükség. A Fuchs Tojás Kft. már 15 éve szállít magas minőségű, mélyalmos tartásból származó tojást a Tesco áruházakba. A Veszprém megyei vállalkozás éves szinten kb. 70 millió tojást bocsát ki, melynek mintegy 85 százalékát a Tescóba szállítja.
„A másfél évtizedes együttműködés alatt több mint duplájára tudtuk növelni az állatállományunkat, így mára már kb. 150 ezer madár él a tojó és előnevelő telepeinken. A Tesco pedig ösztönöz minket arra, hogy nyissunk az állatbarát tartási módok felé.” – mondta Fuchs Zsolt a Fuchs Tojás Kft. vezetője.
A Tesco számára fontos, hogy a jó ár-érték ajánlat mellett olyan termékeket tudjon kínálni a vásárlóknak, amelyek fenntartható és etikusan működő vállalkozásoktól származnak. Szem előtt tartva a baromfi állatjóléti szempontokat a Tesco polcain egyre nagyobb mennyiségben megtalálhatóak szabadtartásból, mélyalmos és ökológiai tartásból származó tojások. A megfelelő választáshoz a vásárlókat segíti a tojásokon található, jogszabály által előírt 11 jegyű kód. Ebből kiderül, hogy az adott tojás milyen tartásból, melyik országból, azon belül is melyik telephelyről származik.
Tapasztalataink szerint egyelőre a Tesco Clubkártyás vásárlók főként a ketreces tartásból származó tojásokat választják, de elmondható az is, hogy egyre nagyobb a nyitottság a különböző alternatív tartásból származó tojások iránt. A Tesco bízik abban, hogy vállalásával egyre több vásárlót ösztönöz majd arra, hogy olyan termékeket válasszanak, amelyek fenntarthatóbb működésből származnak.
Kapcsolódó cikkeink
Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >Feltörtük a kollagénkódot: íme mi működik, és mi csak üres ígéret!
A kollagén évezredeken át csendben végezte a dolgát a szervezetünkben,…
Tovább olvasom >