2024 kulcsfontosságú fogyasztói trendjei
A globális fogyasztói táj 2024-ben jelentős változásokon ment keresztül, melyek új kihívások elé állítják a vállalatokat. A McKinsey & Company által összeállított jelentés, „State of the Consumer 2024: What’s now and what’s next” című tanulmány néhány olyan meghatározó trendet azonosít, amelyek a jövőben a fogyasztói piacot formálják majd.
Luxus?
A jelentés kiemeli, hogy a középosztálybeli fogyasztók nyomás alatt vannak az infláció miatt, mégis hajlamosak luxuscikkekre költeni. Az idősebb korosztály, akik korábban a márkahűségükről voltak ismertek, ma már ugyanolyan valószínűséggel próbálnak ki új márkákat és kereskedőket. Az ázsiai és közel-keleti fiatal fogyasztók, ellentétben a nyugati piacokkal, hajlamosabbak magasabb árfekvésű márkák felé fordulni.
Ki a jövő fogyasztója?
A jelentés szerint a jövő fogyasztói már nem illeszkednek a hagyományos kategóriákba. Különösen fontos csoport a fiatalok az emerging markets országokban, akik 2030-ra a fogyasztók 75%-át teszik ki ezen a piacon. Ezek a fiatal fogyasztók jelentős vásárlási hajlandóságot mutatnak, különösen a prémium termékek iránt.
Nyugdíjasok: készen állnak a költekezésre
Az idősebb korosztály, annak ellenére, hogy nyugdíjasok, hajlandóak költeni szabadidős tevékenységekre és luxuscikkekre. Ezen fogyasztók, különösen az Egyesült Államokban, jelentős részesedést képviselnek a piacon, és hajlamosabbak drágább, diszkréciós jellegű vásárlásokra.
Wellness: Egy növekvő globális piac
A wellness termékek és szolgáltatások iránti kereslet növekszik világszerte, a globális wellness piac értéke meghaladja az 1,8 trillió dollárt. A jelentés szerint a fogyasztók egyre inkább tudományosan megalapozott egészségügyi és wellness megoldásokat keresnek.
A fogyasztók hol fognak vásárolni?
A fogyasztók elvárásainak megfelelően a vállalatoknak ott kell lenniük, ahol a fogyasztók időt töltenek, legyen szó fizikai vagy digitális térben. Az új városi központok és a szociális kereskedelem, különösen Kína és India esetében, új lehetőségeket nyitnak a piacok számára.
Ezek a trendek és imperatívumok segíthetik a vállalatokat abban, hogy megértsék a jövő fogyasztóinak igényeit és sikeresen navigáljanak a folyamatosan változó globális fogyasztói piacon.
Négy Alapelv a Jövő Fogyasztójának Megnyerésére
A jelentésben kiemelt négy alapelv segíthet a vállalatoknak, hogy sikerrel lépjenek tovább a jelenlegi piactérben:
- Mikrocélozás Képességeinek Fejlesztése: A vállalatoknak el kell mozdulniuk a meghatározott és gyakran elavult fogyasztói kategóriáktól, és mikrocélozási technikákat kell alkalmazniuk, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy specifikus mikroszegmenseket célozzanak meg. Az olyan technológiák, mint a generatív AI, segíthetnek a vállalatoknak abban, hogy nagy méretekben érjék el ezeket a szegmenseket, növelve a kreatív kimenetet és automatizálva a marketinges megkereséseket.
- Beruházás a Wellness Szektorba: A fogyasztói érdeklődés és vásárlói erő növekedése óriási lehetőségeket kínál a globális wellness piacon. A vállalatvezetőknek felül kell vizsgálniuk termékfejlesztési stratégiáikat, hogy kiaknázhassák a személyre szabott wellness termékek piacát. Ez magában foglalhatja a nők egészségügyi termékeit és az egészséges öregedést támogató termékeket.
- A Szociális-Digitális Élmény Előmozdítása: A vállalatoknak aktívan részt kell venniük a fogyasztókkal való kapcsolattartásban a közösségi média és egyéb digitális platformokon keresztül. Ennek érdekében azonosítaniuk kell a megfelelő csatornákat és platformokat, vonzó tartalmakat kell létrehozniuk, és stratégiáikat a fogyasztói igények változásaihoz kell igazítaniuk.
- Prémium Termékek Kínálata a Megfelelő Kategóriákban: A prémium termékek kínálata javíthatja a márkahűséget. A vállalatoknak azonosítaniuk kell azokat a kategóriákat, amelyek prémium termékekkel történő kiegészítése releváns lehet, mint például az élményalapú utazás. Ezzel szemben egyes kategóriák inkább alkalmasak az árérzékenyebb vásárlók számára, akik gyakran váltanak márkát vagy kereskedőt.
Összefoglalás
A „State of the Consumer 2024” jelentés rávilágít arra, hogy a fogyasztói viselkedés és preferenciák gyorsan változnak, és a vállalatoknak alkalmazkodniuk kell ezekhez a változásokhoz, hogy sikeresek maradhassanak a versenyképes globális piacon. Azok a vállalatok, amelyek megértik és előre látnak, reagálnak ezekre a trendekre, és stratégiai beruházásokat hajtanak végre a megfelelő kategóriákban és csatornákon keresztül, hosszú távon fenntartható növekedést és versenyelőnyt érhetnek el.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmagas élelmiszerárak Magyarországon: a diszkontláncok a helyzet nyertesei
Az elmúlt hónapokban folyamatosan emelkedett az élelmiszerek ára Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Folytatódhat jövőre a hitelezés fellendülése?
Akár még a 2021-es rekordévet is túlszárnyalhatja idén a lakossági…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >