2023-ban 11 százalékkal kevesebb sör fogyott Magyarországon, mint az előző évben
A Magyar Sörgyártók Szövetsége jelentése szerint a magas infláció hatására 2023-ban 11 százalékkal kevesebb sör fogyott Magyarországon, mint az előző évben. A Portfolio elemzése szerint a négy legnagyobb hazai sörgyár, a Borsodi Sörgyár Kft., a Carlsberg Hungary Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt. és a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. összesen 5,577 millió hektoliter sört adott el.

Az infláció hatására csökkent a fogyasztás
A Sörgyártók Szövetsége szerint a sör átlagosan 12,7 százalékkal drágult az elmúlt évben, amely jelentősen alatta marad a legtöbb élelmiszer áremelkedésének. Ennek ellenére a fogyasztók kevesebb sört vásároltak, ami a koronavírus-járványt követő visszaesést is meghaladta. Az értékesített sörök között a középkategóriás termékek továbbra is dominálnak a piacon, míg a prémiumsörök iránti kereslet kevésbé csökkent.
A magyar kézműves sörfőzdék nehéz időszakot éltek meg a pandémia alatt, de a gazdasági helyzet javulásával ismét növekedésnek indultak. Budapest a kézműves sörök egyik központja lett, ahol a sörfőzdék száma a 2009-es hatról 2022-re 56-ra nőtt. Ennek ellenére a kisüzemi főzdék továbbra is nehezen tudnak piaci részesedést szerezni, mivel a nagy gyárak hosszú távú szerződésekkel rendelkeznek a vendéglátóhelyekkel, amelyek kizárják más forgalmazók termékeit.
A magyar törvényhozás az elmúlt években több módosítást is végrehajtott annak érdekében, hogy előnyösebb körülményeket teremtsen a kézművessör-piac számára. Azonban a gyártókkal kötött hosszú távú megállapodások továbbra is jelentős akadályt jelentenek a kisebb főzdék előtt. A Sörgyártók Szövetsége arra számít, hogy az árak tovább növekedhetnek az uniós újrahasznosítási szabályok miatt, ami további nyomást gyakorolhat a hazai sörpiacra.
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly 20,9 millió hektoliter sört főztek a cseh sörgyárak
Tavaly 20,9 millió hektoliter sört főztek a csehországi sörgyárak, ami…
Tovább olvasom >Házisörfőzők Nemzetközi Versenye szombaton a Főzdeparkban
Ingyenes programok, főzdetúrák és kilenc ország legjobb házisörei várják az…
Tovább olvasom >Az offline találkozásokért indított kampányt a Heineken
A felnőttek több mint fele érzi úgy, hogy túlterheli a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >KSH: 2025 első negyedévében a gazdaság teljesítménye stagnált a 2024. első negyedévihez képest
Magyarország bruttó hazai termékének volumene 2025 első negyedévében a nyers…
Tovább olvasom >Vegyszerkoktél a tányéron: riasztó adatok az európai élelmiszerek szennyezettségéről
Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hivatal (EFSA) friss jelentése szerint az európai…
Tovább olvasom >