2023-ban 11 százalékkal kevesebb sör fogyott Magyarországon, mint az előző évben
A Magyar Sörgyártók Szövetsége jelentése szerint a magas infláció hatására 2023-ban 11 százalékkal kevesebb sör fogyott Magyarországon, mint az előző évben. A Portfolio elemzése szerint a négy legnagyobb hazai sörgyár, a Borsodi Sörgyár Kft., a Carlsberg Hungary Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt. és a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. összesen 5,577 millió hektoliter sört adott el.

Az infláció hatására csökkent a fogyasztás
A Sörgyártók Szövetsége szerint a sör átlagosan 12,7 százalékkal drágult az elmúlt évben, amely jelentősen alatta marad a legtöbb élelmiszer áremelkedésének. Ennek ellenére a fogyasztók kevesebb sört vásároltak, ami a koronavírus-járványt követő visszaesést is meghaladta. Az értékesített sörök között a középkategóriás termékek továbbra is dominálnak a piacon, míg a prémiumsörök iránti kereslet kevésbé csökkent.
A magyar kézműves sörfőzdék nehéz időszakot éltek meg a pandémia alatt, de a gazdasági helyzet javulásával ismét növekedésnek indultak. Budapest a kézműves sörök egyik központja lett, ahol a sörfőzdék száma a 2009-es hatról 2022-re 56-ra nőtt. Ennek ellenére a kisüzemi főzdék továbbra is nehezen tudnak piaci részesedést szerezni, mivel a nagy gyárak hosszú távú szerződésekkel rendelkeznek a vendéglátóhelyekkel, amelyek kizárják más forgalmazók termékeit.
A magyar törvényhozás az elmúlt években több módosítást is végrehajtott annak érdekében, hogy előnyösebb körülményeket teremtsen a kézművessör-piac számára. Azonban a gyártókkal kötött hosszú távú megállapodások továbbra is jelentős akadályt jelentenek a kisebb főzdék előtt. A Sörgyártók Szövetsége arra számít, hogy az árak tovább növekedhetnek az uniós újrahasznosítási szabályok miatt, ami további nyomást gyakorolhat a hazai sörpiacra.
Kapcsolódó cikkeink
Két korsóval a túlélésért – így zárták a 2024-es évet a hazai kisüzemi sörfőzdék
A hazai kisüzemi sörpiac szereplői 2024-ben többnyire növekvő árbevételről számolhattak…
Tovább olvasom >SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >Átalakuló ízlés, növekvő kihívások – ilyen sörös évre készülhetünk 2025-ben
Bár 2024-ben 2,8%-kal bővült a hazai sörpiac, 2025 első hónapjai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat
A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a…
Tovább olvasom >Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége
A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első…
Tovább olvasom >