2020-ra minden L’Oreal termék megújuló alapanyagokból készülne
A kozmetikai- és szépségipar egyik vezetőjeként a L’Oréal új, fenntarthatósági programján belül meghatározta, hogy 2020-ra az összes terméke megújuló alapanyagokból fog készülni – olvasható az origon.
A francia cég a cél eléréshez olyan alapanyagokat használ, amelyek fenntartható forrásból vagy úgynevezett zöld kémiai folyamatokból származnak.
Az utóbbi eljárás során olyan molekulákat hoznak létre, amelyek környezeti hatása szinte elenyésző.
A folyamat további előnye, hogy a nyersanyagok feldolgozásához kevés energiára van szükség, ezáltal a hulladéktermelés is elkerülhető.
Ma már a L’Oréal termékekhez felhasznált alapanyagok 59 százaléka megújuló, többségében növényi alapanyag. Ez körülbelül 1 600 alapanyagot jelent, amelyek 360 növényfajból és több mint száz országból származnak.
A zöld kémiából származó összetevők a felhasznált mennyiség 25 százalékát teszik ki – ezt ráadásul a cég használta elsőként.
Egyes 2017-ben bevezetett termékek biológiai lebonthatósága már meghaladja a 98 százalékot, amely azt jelenti, hogy a természetben előforduló mikroorganizmusok csaknem teljesen le tudják bontani.
A felhasznált alapanyagok mellett a csomagolási technika optimalizálására is nagy figyelmet fordít a vállalat. A 2017-ben bevezetett vagy megújított termékek 76 százaléka rendelkezik javított környezeti vagy társadalmi profillal. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig hasít a zöld hitel
A vállalati zöld hitelek piaca 2025-ben is dinamikusan nő, miközben…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Lehet fenntartható a reklámdekoráció?
Évente mintegy 450 tonnányi olyan reklámdekorációt használunk fel Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >