2020-ra minden L’Oreal termék megújuló alapanyagokból készülne
A kozmetikai- és szépségipar egyik vezetőjeként a L’Oréal új, fenntarthatósági programján belül meghatározta, hogy 2020-ra az összes terméke megújuló alapanyagokból fog készülni – olvasható az origon.
A francia cég a cél eléréshez olyan alapanyagokat használ, amelyek fenntartható forrásból vagy úgynevezett zöld kémiai folyamatokból származnak.
Az utóbbi eljárás során olyan molekulákat hoznak létre, amelyek környezeti hatása szinte elenyésző.
A folyamat további előnye, hogy a nyersanyagok feldolgozásához kevés energiára van szükség, ezáltal a hulladéktermelés is elkerülhető.
Ma már a L’Oréal termékekhez felhasznált alapanyagok 59 százaléka megújuló, többségében növényi alapanyag. Ez körülbelül 1 600 alapanyagot jelent, amelyek 360 növényfajból és több mint száz országból származnak.
A zöld kémiából származó összetevők a felhasznált mennyiség 25 százalékát teszik ki – ezt ráadásul a cég használta elsőként.
Egyes 2017-ben bevezetett termékek biológiai lebonthatósága már meghaladja a 98 százalékot, amely azt jelenti, hogy a természetben előforduló mikroorganizmusok csaknem teljesen le tudják bontani.
A felhasznált alapanyagok mellett a csomagolási technika optimalizálására is nagy figyelmet fordít a vállalat. A 2017-ben bevezetett vagy megújított termékek 76 százaléka rendelkezik javított környezeti vagy társadalmi profillal. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Az idén kulcstrend lesz az AI és a fenntarthatóság
2025 izgalmas évnek ígérkezik, már ami a fogyasztói trendeket illeti.…
Tovább olvasom >Fenntarthatóan a földtől az asztalig
Nem kisebb vállalást tett globálisan a Nestlé 2025-re, minthogy alapvető…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági fordulat előtt a logisztikai szektor
– Az ESG-elvárások ma már a logisztikai szereplőkre is komoly…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bővülhet az online árfigyelő
A családok védelme, az infláció alacsony szinten tartása és a…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >