2020-ra minden L’Oreal termék megújuló alapanyagokból készülne
A kozmetikai- és szépségipar egyik vezetőjeként a L’Oréal új, fenntarthatósági programján belül meghatározta, hogy 2020-ra az összes terméke megújuló alapanyagokból fog készülni – olvasható az origon.
A francia cég a cél eléréshez olyan alapanyagokat használ, amelyek fenntartható forrásból vagy úgynevezett zöld kémiai folyamatokból származnak.
Az utóbbi eljárás során olyan molekulákat hoznak létre, amelyek környezeti hatása szinte elenyésző.
A folyamat további előnye, hogy a nyersanyagok feldolgozásához kevés energiára van szükség, ezáltal a hulladéktermelés is elkerülhető.
Ma már a L’Oréal termékekhez felhasznált alapanyagok 59 százaléka megújuló, többségében növényi alapanyag. Ez körülbelül 1 600 alapanyagot jelent, amelyek 360 növényfajból és több mint száz országból származnak.
A zöld kémiából származó összetevők a felhasznált mennyiség 25 százalékát teszik ki – ezt ráadásul a cég használta elsőként.
Egyes 2017-ben bevezetett termékek biológiai lebonthatósága már meghaladja a 98 százalékot, amely azt jelenti, hogy a természetben előforduló mikroorganizmusok csaknem teljesen le tudják bontani.
A felhasznált alapanyagok mellett a csomagolási technika optimalizálására is nagy figyelmet fordít a vállalat. A 2017-ben bevezetett vagy megújított termékek 76 százaléka rendelkezik javított környezeti vagy társadalmi profillal. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Agrárminiszter: a fenntartható mezőgazdaság és erdőgazdálkodás kiemelkedő szerepet játszik a klímaváltozás elleni küzdelemben
A fenntartható mezőgazdaság és erdőgazdálkodás kiemelkedő szerepet játszik a klímaváltozás elleni küzdelemben,…
Tovább olvasom >Budapest ad otthont szeptemberben az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak
Idén Budapest ad otthont az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak (European Organic…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >