2020-ra eltűnik a szívószál a Starbucks kávézóiból
Bejelentette a világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks, hogy 2020-ig megszünteti az egyszer használatos műanyag szívószálak alkalmazását – írja az mfor.hu. A lépés környezetvédelmi szempontból örömteli, hiszen a vállalat adatai szerint a fogyasztóik évente egy milliárd darab szívószállal terhelik a környezetet.
A vállalat vezérigazgatója a lépés kapcsán azt hangoztatta, hogy a kávézó elkötelezett a fenntarthatóság iránt, és a műanyagok használatának korlátozása is ezt szolgálja. A tényekhez azonban hozzátartozik, hogy a vállalat sem önként és dalolva hozta meg ezt a döntést, hanem a nyugati világban egyre szigorodó szabályozói környezet kényszerítette rá. A cég székhelyének számító Seattle például idén július 1-vel tiltotta be az egyszer használatos műanyagokat, de a britek és az EU is korlátozásokat vezetett be, vagy fog bevezetni.
A nagy gyorséttermek közül a McDonald’s egy hónapja közölte, hogy papírra cseréli műanyag szívószálait, igaz első körben csak a briteknél és Írországban. McDonald’s nem részletezte, hogy milyen típusú szívószálat fog tesztelni az Egyesült Államokban, csupán annyit árult el, hogy egy „fenntartható megoldásról” van szó, amelyet még idén bevezetnek néhány étteremben. A műanyagok azért kerültek a hatóságok célkeresztjébe, mert az óceánba kerülve komoly fenyegetést jelentenek a tengeri teknősökre, madarakra és egyéb élőlényekre. A papír szívószálak ezzel szemben lebomlanak a természetben. (mfor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
3D-nyomtatott Starbucks nyílik Texasban
Futurisztikus mérföldkőhöz érkezett a vendéglátóipar: a Starbucks olyan kávézót nyit…
Tovább olvasom >Új energiaitalokkal bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks új energiaital-termékcsaláddal erősít az…
Tovább olvasom >Raisz Anikó: a mezőgazdasági területek fenntarthatósága mellett fontos a vízhiányos időszakok okozta helyzet kezelése is
A mezőgazdasági termőterületek fenntarthatósága mindannyiunk számára fontos, viszont legalább ilyen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >