2020-ra eltűnik a szívószál a Starbucks kávézóiból
Bejelentette a világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks, hogy 2020-ig megszünteti az egyszer használatos műanyag szívószálak alkalmazását – írja az mfor.hu. A lépés környezetvédelmi szempontból örömteli, hiszen a vállalat adatai szerint a fogyasztóik évente egy milliárd darab szívószállal terhelik a környezetet.
A vállalat vezérigazgatója a lépés kapcsán azt hangoztatta, hogy a kávézó elkötelezett a fenntarthatóság iránt, és a műanyagok használatának korlátozása is ezt szolgálja. A tényekhez azonban hozzátartozik, hogy a vállalat sem önként és dalolva hozta meg ezt a döntést, hanem a nyugati világban egyre szigorodó szabályozói környezet kényszerítette rá. A cég székhelyének számító Seattle például idén július 1-vel tiltotta be az egyszer használatos műanyagokat, de a britek és az EU is korlátozásokat vezetett be, vagy fog bevezetni.
A nagy gyorséttermek közül a McDonald’s egy hónapja közölte, hogy papírra cseréli műanyag szívószálait, igaz első körben csak a briteknél és Írországban. McDonald’s nem részletezte, hogy milyen típusú szívószálat fog tesztelni az Egyesült Államokban, csupán annyit árult el, hogy egy „fenntartható megoldásról” van szó, amelyet még idén bevezetnek néhány étteremben. A műanyagok azért kerültek a hatóságok célkeresztjébe, mert az óceánba kerülve komoly fenyegetést jelentenek a tengeri teknősökre, madarakra és egyéb élőlényekre. A papír szívószálak ezzel szemben lebomlanak a természetben. (mfor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Starbucks: terjeszkedés a Közel-Keleten és Kínában, leépítés Amerikában
A Starbucks ambiciózus terveket jelentett be a következő évekre: évente…
Tovább olvasom >A japán % Arabica prémium kávézólánc első magyar egysége megnyitott Budapesten
Megnyílt a japán tulajdonosi háttérrel rendelkező, % Arabica prémium kávézólánc…
Tovább olvasom >A Starbucks újra személyes üzeneteket tesz a kávéspoharakra
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol irányításával visszatér ahhoz a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >