2020-ra eltűnik a szívószál a Starbucks kávézóiból
Bejelentette a világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks, hogy 2020-ig megszünteti az egyszer használatos műanyag szívószálak alkalmazását – írja az mfor.hu. A lépés környezetvédelmi szempontból örömteli, hiszen a vállalat adatai szerint a fogyasztóik évente egy milliárd darab szívószállal terhelik a környezetet.
A vállalat vezérigazgatója a lépés kapcsán azt hangoztatta, hogy a kávézó elkötelezett a fenntarthatóság iránt, és a műanyagok használatának korlátozása is ezt szolgálja. A tényekhez azonban hozzátartozik, hogy a vállalat sem önként és dalolva hozta meg ezt a döntést, hanem a nyugati világban egyre szigorodó szabályozói környezet kényszerítette rá. A cég székhelyének számító Seattle például idén július 1-vel tiltotta be az egyszer használatos műanyagokat, de a britek és az EU is korlátozásokat vezetett be, vagy fog bevezetni.
A nagy gyorséttermek közül a McDonald’s egy hónapja közölte, hogy papírra cseréli műanyag szívószálait, igaz első körben csak a briteknél és Írországban. McDonald’s nem részletezte, hogy milyen típusú szívószálat fog tesztelni az Egyesült Államokban, csupán annyit árult el, hogy egy „fenntartható megoldásról” van szó, amelyet még idén bevezetnek néhány étteremben. A műanyagok azért kerültek a hatóságok célkeresztjébe, mert az óceánba kerülve komoly fenyegetést jelentenek a tengeri teknősökre, madarakra és egyéb élőlényekre. A papír szívószálak ezzel szemben lebomlanak a természetben. (mfor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Fehérjedús italokkal és új ételekkel bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A menü egyszerűsítését követően a Starbucks új, prémium kávékra, nem…
Tovább olvasom >A magyar fogyasztók továbbra is árérzékenyek, de egyre fontosabb a környezetvédelem
A PENNY évek óta következetesen vezet be olyan fenntartható megoldásokat,…
Tovább olvasom >Starbucks: vége a csak elvitelre szóló kávézóknak – visszatérés a vendéglátás melegségéhez
Radikális stratégiai váltásba kezd a világ legnagyobb kávézólánca: a tőzsdén…
Tovább olvasom >További cikkeink
50 milliárdos veszteség után vezetőcsere és díjkorrekció a Mohunál
Tavaly 50 milliárd forintos veszteséggel zárt a Mohu Mol Hulladékgazdálkodási…
Tovább olvasom >A Waberer’s és az MVM hosszú távú együttműködésről állapodott meg
A Waberer’s Logisztikai Szegmense és az MVM Csoport három évre…
Tovább olvasom >Temu és Shein a célkeresztben: feketelistára kerülhetnek a kínai piacterek
A kínai online piacterek – köztük a Temu, a Shein…
Tovább olvasom >