2020-ra eltűnik a szívószál a Starbucks kávézóiból
Bejelentette a világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks, hogy 2020-ig megszünteti az egyszer használatos műanyag szívószálak alkalmazását – írja az mfor.hu. A lépés környezetvédelmi szempontból örömteli, hiszen a vállalat adatai szerint a fogyasztóik évente egy milliárd darab szívószállal terhelik a környezetet.
A vállalat vezérigazgatója a lépés kapcsán azt hangoztatta, hogy a kávézó elkötelezett a fenntarthatóság iránt, és a műanyagok használatának korlátozása is ezt szolgálja. A tényekhez azonban hozzátartozik, hogy a vállalat sem önként és dalolva hozta meg ezt a döntést, hanem a nyugati világban egyre szigorodó szabályozói környezet kényszerítette rá. A cég székhelyének számító Seattle például idén július 1-vel tiltotta be az egyszer használatos műanyagokat, de a britek és az EU is korlátozásokat vezetett be, vagy fog bevezetni.
A nagy gyorséttermek közül a McDonald’s egy hónapja közölte, hogy papírra cseréli műanyag szívószálait, igaz első körben csak a briteknél és Írországban. McDonald’s nem részletezte, hogy milyen típusú szívószálat fog tesztelni az Egyesült Államokban, csupán annyit árult el, hogy egy „fenntartható megoldásról” van szó, amelyet még idén bevezetnek néhány étteremben. A műanyagok azért kerültek a hatóságok célkeresztjébe, mert az óceánba kerülve komoly fenyegetést jelentenek a tengeri teknősökre, madarakra és egyéb élőlényekre. A papír szívószálak ezzel szemben lebomlanak a természetben. (mfor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők eltérő mértékben bár, de profitálhatnak a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >2028-ig ezer kávézóra bővítené Starbucks hálózatát a Tata Indiában
A Tata Consumer Products (TCPL) jelentős bővítést tervez a Tata…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ezek voltak 2024 legkeresettebb műszaki cikkei
Idén sem csökkent a technológia iránti érdeklődés a magyarok körében,…
Tovább olvasom >Megállapodott a 2025-ös bérekről a SPAR és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete
Megállapodott a 2025-ös bérekről a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és…
Tovább olvasom >A Lidl a VEGANUÁR™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett
A Lidl Magyarország a VeganuárTM 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett.…
Tovább olvasom >