2020-ra eltűnik a szívószál a Starbucks kávézóiból
Bejelentette a világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks, hogy 2020-ig megszünteti az egyszer használatos műanyag szívószálak alkalmazását – írja az mfor.hu. A lépés környezetvédelmi szempontból örömteli, hiszen a vállalat adatai szerint a fogyasztóik évente egy milliárd darab szívószállal terhelik a környezetet.
A vállalat vezérigazgatója a lépés kapcsán azt hangoztatta, hogy a kávézó elkötelezett a fenntarthatóság iránt, és a műanyagok használatának korlátozása is ezt szolgálja. A tényekhez azonban hozzátartozik, hogy a vállalat sem önként és dalolva hozta meg ezt a döntést, hanem a nyugati világban egyre szigorodó szabályozói környezet kényszerítette rá. A cég székhelyének számító Seattle például idén július 1-vel tiltotta be az egyszer használatos műanyagokat, de a britek és az EU is korlátozásokat vezetett be, vagy fog bevezetni.
A nagy gyorséttermek közül a McDonald’s egy hónapja közölte, hogy papírra cseréli műanyag szívószálait, igaz első körben csak a briteknél és Írországban. McDonald’s nem részletezte, hogy milyen típusú szívószálat fog tesztelni az Egyesült Államokban, csupán annyit árult el, hogy egy „fenntartható megoldásról” van szó, amelyet még idén bevezetnek néhány étteremben. A műanyagok azért kerültek a hatóságok célkeresztjébe, mert az óceánba kerülve komoly fenyegetést jelentenek a tengeri teknősökre, madarakra és egyéb élőlényekre. A papír szívószálak ezzel szemben lebomlanak a természetben. (mfor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Jól halad az Agro-ökológiai Program támogatásainak kifizetése
Jól halad az Agro-ökológiai Program támogatásainak kifizetése, a gazdák 91…
Tovább olvasom >AM: jelentős támogatás segíti a Dévaványai-Ecsegi puszták természetes vízháztartásának helyreállítását
A Körös-Maros Nemzeti Park területének jelentős része vizes élőhely, ezért…
Tovább olvasom >A Starbucks az egész európai régióra kiterjedően újratervezi ikonikus fehér elviteles poharát
A Starbucks ikonikus elviteles fehér forróitalos poharának eddigi legizgalmasabb változatát…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >Megőrizte első helyét az online élelmiszerpiacon a Kifli.hu
A Kifli.hu került a dobogó legfelső fokára az idéntől már…
Tovább olvasom >SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >