2020-ig a szupermarketek és a diszkontok növekedése várható
A csatornák várható piaci részesedését vizsgálva, a kutatók eredményei szerint, a hipermarket csatorna piacrésze 2011-ben a 2010-es szinten marad, azaz várhatóan 23 százalékot tesz majd ki. A középtávú várakozás ugyanakkor az, hogy valamelyest nőhet a hipermarketek aránya, így 2015-re elérheti akár a 24 százalékos részesedést. A szupermarketek piacán szintén növekedés prognosztizálható, hiszen ebben a csatornában több kereskedőlánc is expanziós politikát folytat, így ennek a csatornának a piacrésze 2011-re 21 százalékra, míg 2015-re 22 százalékra nőhet.
Az előrejelzések szerint jelentősebb piacrész-növekedésre számíthat a diszkont csatorna is, a 2009-ben elért 15,5 százalékot követően jövőre 17, 2015-re pedig akár a 20 százalékos piaci részesedést is elérheti.
Komolyabb változás még a kisboltok piacán várható, így a független kisboltok piacának csökkenése jótékonyan hat majd a láncba szerveződött kisboltok részesedésére.
A Cash&Carry áruházak részaránya továbbra is fokozatosan csökken majd, így a jelenlegi 2 százalékról 2015-re 1 százalékra fogyhat a piacrésze.
A drogériák szerepe stabil maradhat, megőrzi majd 3 százalékos piacrészét ez a csatorna, az ún. egyéb csatorna pedig – ide tartoznak a piacok, mozgó árusok, benzinkutak stb. –folyamatosan veszít szerepéből, a jelenlegi 9,5 százalékról 2015-re 7 százalékra szorulhat vissza.
„Hosszú távon, 2020-ig azonban akár drasztikusabb változások is történhetnek, ennek viszont előfeltétele, hogy további erős konszolidáció történjen a piacon, például a kisboltláncok esetében” – mondta el Kui János, a GfK Hungária kereskedelemkutatás szektorának menedzsere.
Ekkor elképzelhető, hogy a hipermarket csatorna 2020-ban is csupán 24 százalékos piacrésszel rendelkezik majd, a szupermarketek piacrésze viszont eléri a 25 százalékot. A diszkontok tovább terjeszkednek, főként a kisebb településeken, így 27 százalékig juthatnak. Nekik köszönhetően a kisboltláncok és a független kisboltok (10% és 8%) visszaszorulnak, és az egyéb helyszínek szintén jelentősen veszítenek majd szerepükből (1%).
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >