2018 trendjei a nagyvilágban
• Az Auchan 2017 végén több száz, mindössze 18 négyzetméteres boltot nyitott Kínában, melyek csupán 500 terméket kínálnak, elsősorban friss élelmiszereket és food-to-go termékeket. Az önkiszolgáló boltokba mobiltelefon segítségével lehet belépni és fizetni, az árufeltöltésen kívül semmilyen személyzetet nem igényelnek.
• A Shell Szingapúrban a Costa cofféval együttműködve egyre nagyobb hangsúlyt fektet arra, hogy a töltőállomások szélesebb szolgáltatást nyújtsanak. A melegételek, helyben sütött péktermékek mellett a gourmet kávézás élményét is össze szeretné kötni a benzinkutak imázsával.
• Az interneten kereskedő Alibaba bejelentette, hogy 2,8 millárd dollárt fog befektetni a Sun Art hipermarketlánc fejlesztésébe. Ezzel a vállalat egyértelművé tette, hogy offline kereskedelmen is egyre meghatározóbb szerepet kíván betölteni.
• Az Asko Norway szállítmányozási cég az első olyan vállalat Európában, mely a Tesla új elektromos teherautóival fogja kiszolgálni a megrendelőit, melyek egy töltéssel teljesen megpakolva 800 km-t képesek megtenni. Az Asko többek között a SPAR szállítmányozási partnere Norvégiában. Tore Bekken, az Asko Norway vezérigazgatója elmondta, hogy 10 Tesla elektromos járművet rendeltek, melyek leghamarabb 2019-ben állnak szolgálatba. A cég hosszú távon azt tervezi, hogy teljes mértékben átáll a megújuló energiaforrások használatára.
• Angliára fókuszál a JD.com, Kína legnagyobb online kiskereskedelmi cége. A JD a következő két évben 2 milliárd fontnyi brit terméket szeretne eladni. Ennek érdekében speciális reklámkampányba kezd „Best of Britan” címmel áprilisban, hogy a kínai vásárlókkal minél jobban megismertesse az angol brandeket.
• A HyperCITY szupermarketlánc Indiában mobiltelefonos, önkiszolgáló shop-scan-go rendszert vezetett be. A vásárlók a telefonjuk segítségével szkennelik a termékeket, és a fizetés is mobilon keresztül történik, így a cég teljes mértékben megszüntette a sorban állást az üzleteiben. A rendszer nemcsak a boltok eredményességét, de a vásárlók elégedettségét is nagy mértékben növelte.. //
Kapcsolódó cikkeink
Groupama Biztosító-OTP Bank: a magyar családok átlagosan több mint félmillió forintot költenek külföldi nyaralásra
A magyar családok átlagosan több mint félmillió forintot költenek külföldi…
Tovább olvasom >A magyarok fele tervez külföldi nyaralást
Az Insura.hu legújabb felmérése szerint idén nyáron az ügyfelek 56%-a…
Tovább olvasom >Fókuszban a termelői piacok szakmai napot és piacbemutatót szervez a NAK
Termelői piac a XXI. században címmel szakmai rendezvényt és piacbemutatót…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >