2018 trendjei a nagyvilágban
• Az Auchan 2017 végén több száz, mindössze 18 négyzetméteres boltot nyitott Kínában, melyek csupán 500 terméket kínálnak, elsősorban friss élelmiszereket és food-to-go termékeket. Az önkiszolgáló boltokba mobiltelefon segítségével lehet belépni és fizetni, az árufeltöltésen kívül semmilyen személyzetet nem igényelnek.
• A Shell Szingapúrban a Costa cofféval együttműködve egyre nagyobb hangsúlyt fektet arra, hogy a töltőállomások szélesebb szolgáltatást nyújtsanak. A melegételek, helyben sütött péktermékek mellett a gourmet kávézás élményét is össze szeretné kötni a benzinkutak imázsával.
• Az interneten kereskedő Alibaba bejelentette, hogy 2,8 millárd dollárt fog befektetni a Sun Art hipermarketlánc fejlesztésébe. Ezzel a vállalat egyértelművé tette, hogy offline kereskedelmen is egyre meghatározóbb szerepet kíván betölteni.
• Az Asko Norway szállítmányozási cég az első olyan vállalat Európában, mely a Tesla új elektromos teherautóival fogja kiszolgálni a megrendelőit, melyek egy töltéssel teljesen megpakolva 800 km-t képesek megtenni. Az Asko többek között a SPAR szállítmányozási partnere Norvégiában. Tore Bekken, az Asko Norway vezérigazgatója elmondta, hogy 10 Tesla elektromos járművet rendeltek, melyek leghamarabb 2019-ben állnak szolgálatba. A cég hosszú távon azt tervezi, hogy teljes mértékben átáll a megújuló energiaforrások használatára.
• Angliára fókuszál a JD.com, Kína legnagyobb online kiskereskedelmi cége. A JD a következő két évben 2 milliárd fontnyi brit terméket szeretne eladni. Ennek érdekében speciális reklámkampányba kezd „Best of Britan” címmel áprilisban, hogy a kínai vásárlókkal minél jobban megismertesse az angol brandeket.
• A HyperCITY szupermarketlánc Indiában mobiltelefonos, önkiszolgáló shop-scan-go rendszert vezetett be. A vásárlók a telefonjuk segítségével szkennelik a termékeket, és a fizetés is mobilon keresztül történik, így a cég teljes mértékben megszüntette a sorban állást az üzleteiben. A rendszer nemcsak a boltok eredményességét, de a vásárlók elégedettségét is nagy mértékben növelte.. //
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok fele tervez külföldi nyaralást
Az Insura.hu legújabb felmérése szerint idén nyáron az ügyfelek 56%-a…
Tovább olvasom >Fókuszban a termelői piacok szakmai napot és piacbemutatót szervez a NAK
Termelői piac a XXI. században címmel szakmai rendezvényt és piacbemutatót…
Tovább olvasom >Az új aranybánya: a buboréktea
Az utóbbi években a buboréktea vagy más néven „bubble tea”…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >