2013 lehet a Praktiker számára a fordulat éve
31,8 milliárd forintos nettó árbevételre tett szert a Praktiker Magyarországon a 2010-es üzleti esztendőben. A barkácslánc 2013-at tartja fordulópontnak, ezért konszern szintű projekt keretében készül a gazdasági válság utáni időszakra. A Praktiker egyre nagyobb szeletet hasít ki a hazai internetes kereskedelemből – olvasható a vállalat sajtóközleményében.
A Praktiker hazai üzletegységeiben mintegy 4,72 millió vásárlás történt 2010-ben, ez összesen nettó 31,8 milliárd forintos forgalmat hozott a német tulajdonú barkácsláncnak Magyarországon, szemben a 2009-es nettó 35,4 milliárddal – ezt a cég mai budapesti sajtótájékoztatóján jelentették be. A csökkenő árbevétel hátterében a hazai keresletcsökkenés áll, amely a fogyasztók eladósodottságára vezethető vissza.
A Praktiker piackutatásai szerint a vásárlók a megélhetés mellett a hiteleik törlesztésére fordítják jövedelmeik jelentős részét, így az otthonszépítésre, barkácsolásra már kevesebb összeg jut, mindeközben a barkácsáruházak számára fontos építőipari projektek is leálltak vagy elhalasztották őket. Legkeresettebb árucikkek a Praktikernél az elmúlt esztendőben a kerti bútorok, eszközök és kültéri hobbi termékek, illetve a lakásszépítés, dekoráció árucikkei voltak.
A Praktiker konszern – válaszul a gazdasági válság okozta bevételcsökkenésre – elindította a Praktiker 2013 elnevezésű projektet, ez a magyarországi leányvállalatot is érinti. Ennek keretében a Praktiker újragondolja stratégiáját, racionalizálja belső működését és jobban összehangolja a vállalatai közötti nemzetközi folyamatokat Európa-szerte. A cég szerint a 2013-as esztendő fordulópontot jelenthet a recesszió elleni küzdelemben, addig is a Praktiker szigorú gazdálkodást folytat.
Jelenleg nincs napirenden további expanzió a Praktikernél, mivel az ország területét a vállalat lefedi áruházakkal, illetve a cég nem rendelkezik megfelelő ajánlattal új helyszíneket illetően, pedig a felmérések szerint a vevők számára majdnem a legfontosabb szempont a vásárlásnál a helyszín közelsége. A Praktiker – az előzetes terveknek megfelelően – összevonta székesfehérvári üzleteit 2011 márciusában, jelenleg 19 üzletegységében 128.900 m2-en szolgálja ki a vevőket. A barkácslánc az első áras termékekkel és a jó ár-érték arányú, magas minőségű árucikkel kívánja megszólítani a vásárlókat, azonban reagálva a piac nyomására, számos alapterméke árát tartósan alacsony áron tartja. Az értékesítést elősegítendő a logisztikai és kereskedelmi feladatokat áruházi szinten szétválasztották, így az áruházakban még inkább vevőközpontú lett a kiszolgálás és előtérbe került a vevők számára oly fontos szaktanácsadás.
A házhoz szállítást is biztosító, a barkácspiacon egyedülálló Praktiker Webshop forgalma a vállalat bevételeinek körülbelül egy százalékát teszi ki, ezzel a Praktiker jelentős szeletet hasít ki a hazai e-kereskedelemből. A Praktiker környezettudatos gondolkodás jegyében az elektronikus árcímkézést követően bevezette az elektronikus alapú számlázást is, így évi 230 ezer számla feldolgozása vált gyorsabbá és költséghatékonyabbá az üzleti folyamatok során. A Praktiker még idén elérhetővé teszi a mobiltelefonos áruvásárlás lehetőségét hazai áruházaiban és „csináld magad” közösséget alapít a világ legnagyobb közösségi portálján, a Facebook-on. A Praktiker jelenleg 1347 főt foglalkoztat Magyarországon.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: októberben 3,2 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. októberben a fogyasztói árak átlagosan 3,2 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Az ételmentés menő! De vajon mennyire?- Lezajlott a Munch sajtóeseménye
“Miért menő az ételmentés?” címmel szervezett sajtóeseményt a Munch, melynek…
Tovább olvasom >