2011-ben is számos elismerés és díj a Dunapacknak
Az elmúlt évek során jelentős változások történtek a Dunapack-csoport működésében, melyek egyrészt fő tevékenységünk, a hullámtermékgyártás középpontba kerülését, másrészt a folyamatok egyszerűsítését, gyorsabbá, rugalmasabbá, nemzetközivé alakítását célozták meg. Fenti célok elérése érdekében a vállalat tulajdonosi szerkezete is egyszerűsödött. A Dunapack Zrt. 2011. október 1-től jogutódlással korlátolt felelősségű társasággá alakult. A változással lezárult a cég szervezeti integrációja a nemzetközi Dunapack-csoportba, melynek jelenleg Kelet-Közép-Európa nyolc országában működik hullámtermékgyártó üzeme, és a csoport éves átlagos termelése meghaladja az 1 billió m2 hullámpapírt.
A csomagolóanyag-fajtákat illető trendek esetében 2011-ben globális és lokális szinten továbbra is kétféle irány tapasztalható. Az egyik irány szerint a piac egy része a minél olcsóbb csomagolóanyagok felhasználása felé fordul a költségeik csökkentése érdekében. A másik irány viszont az egyre igényesebb, legmagasabb színvonalon nyomtatott (pl. digitális nyomtatás + UV-lakkozás) csomagolóanyagok felhasználása felé irányul. További szempont a környezetvédelem érdekében az olcsó, de környezetbarát csomagolások alkalmazása. A Dunapack Kft. környezeti politikájának továbbra is fontos célja, hogy a vevőink által igényelt csomagolási funkciót a lehető legkisebb anyagmennyiség felhasználásával valósítsuk meg. Ezen fontos törekvésünk egyik fontos eredménye, hogy a csomagoláshoz felhasznált alappapírok több mint 98 százalékban hulladékpapírból készülnek.
A csomagolás mára felértékelődött, hisz a vásárló figyelmét, érdeklődését a termék iránt az kelti fel. Köztudott, hogy az áruházakban és az üzletekben egyre nagyobb az önkiszolgáló rendszerben árusított termékek száma, így az árunak önmagát kell eladnia. Nem vitás: a csomagolásnak kell átvállalnia az értékesítés számos feladatát.
A hullámtermékeink a jó minőségű, nyomott karton csomagolóeszközzel az élelmiszeriparban is eredményesen versenyeznek. A kialakult trendekkel lépést tartva, megfogalmazott céljaink és a vevői elvárások figyelembe vételével alakítottuk ki azon új termékeinket is, melyeket a hazai csomagolási szakma idén több díjjal jutalmazott. A 2011. évi Hungaropack csomagolási versenyen a fogyasztói és gyűjtőcsomagolás kategóriában a Trade magazin különdíját nyerte el egyik tejipari vevőnk részére gyártott tégelyes sajt 2 az 1-ben kínálódoboza. A kínáló érdekessége, hogy a felhasználás helyén, az üzletekben a perforáció mentén, a jelölt helyen kitépik a doboz közepét, és a megmaradt két dobozrészt két oldalra széthajtva két kínálótálcát kapnak, így kéttálcányi árut tudnak egyszerre a polcra kihelyezni.
A Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének különdíját elnyert joghurtos tálca újdonsága a színes grafika, ami teljesen új és szokatlan a magyar piacon a joghurtok csomagolása terén. A termék csomagolásában és színvilágában az is újdonság, hogy a színek nem a termék gyártójának vagy forgalmazójának márkajellegét erősítik, hanem csak és kizárólag a bele csomagolt termék eladását segítik. Az igényes 6 színes, flexo technológiával nyomtatott doboz nyomdai előkészítését az Intergraf Digiflex Kft.-vel szorosan együttműködve végeztük.
A termékzsűri elismerő oklevélben részesítette egyik külföldi vevőnk részére gyártott kínálócsomagolást túródesszert csomagolására, mely mind a konstrukció kialakítását, mind a színvilágát tekintve merőben új koncepciót képvisel. A jelen kínálódoboz inkább hasonlít egy szeletes csokoládé vagy cigarettadisplayhez, mint amit egy – akár szeletes – tejtermék esetében megszoktunk. A display 2 részből áll: egy hajtogatott tálcából és egy hajtogatott betétből, amit összehajtogatva kialakulnak a dobozban a terméktartó rekeszek – és ez a betét egyben van a reklámhordozó koronával is. Így a koronát nem kell külön a dobozba helyezni, az a betéttel együtt teljesíti be funkcióját.
A Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága idén hetedik alkalommal ítélte oda a Superbrands és Business Superbrands díjakat. A Business Superbrands címre jogosító védjegyet idén második alkalommal nyertük el. A független szakmai köröktől kapott elismerés azért nagy jelentőségű a számunkra, mert ez is bizonyítja, hogy az elmúlt 20 év során folyamatosan fejlesztett környezetbarát gyártástechnológiánk, „termék-szolgáltatás csomagunk”, vevőközpontú szemléletünk és az alkalmazott TQM módszerek által sikerült egy olyan imázst felépítenünk, melyet az üzleti szféra szereplői is elismernek.
Hisszük, hogy a minősítés, amelyet márkánk elnyert, nemcsak biztonságot, de garanciát is nyújt vásárlóinknak, partnereinknek mindennapi választásukhoz.
www.dunapack.hu
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: októberben 3,2 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. októberben a fogyasztói árak átlagosan 3,2 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Az ételmentés menő! De vajon mennyire?- Lezajlott a Munch sajtóeseménye
“Miért menő az ételmentés?” címmel szervezett sajtóeseményt a Munch, melynek…
Tovább olvasom >