200 millió eurót ruház be a PepsiCo belgiumi üzemébe
Jelentős összegből növeli a termelést a PepsiCo a belgiumi Veurne-ben (Brugge közelében) található üzemében. A több mint 200 millió eurós beruházás révén az üzem fenntarthatóbbá válik és emellett 150 új munkahelyet is teremt.
2 millió zacskó chips
Az üzem a PepsiCo egyik legnagyobb európai snack-gyártó telephelye, kilenc gyártósorral, nyolc futballpálya nagyságú területen. A multinacionális vállalat évente mintegy 83 000 tonna chips-et állít itt elő, ami naponta több mint kétmillió zacskót jelent. Az itt gyártott Lay’s, Doritos és Cheetos snackeket tizennégy országban értékesítik.
Az elkövetkező években a PepsiCo azt tervezi, hogy a termelést harmadával, évi 115 000 tonnára növeli. Az alkalmazottak száma 650-ről 800-ra nőne – jelentette be a vállalat Alexander De Croo belga miniszterelnök nemrégiben az üzemben tett látogatása során.
Stratégiai elhelyezkedés
A PepsiCo nemcsak a termelést bővíti Veurne-ben, hanem további személyzeti létesítményeket és egy új raktárat is üzembe helyez, amelyet egy több mint 100 méter hosszú híd köt össze az üzemmel. Emellett a gyártó azt tervezi, hogy fokozatosan megszünteti a fosszilis tüzelőanyagok használatát, amivel 75 %-kal csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását. A PepsiCo 2030-ra nyolcszor kevesebb vezetékes vizet szeretne felhasználni a gyártási folyamat során.
A teljes beruházás összege meghaladja a 200 millió eurót – mutatott rá Miet Delmotte, a PepsiCo BeLux vezérigazgatója.
– Franciaország, az Egyesült Királyság és Hollandia közötti stratégiai elhelyezkedése okán döntöttünk úgy, hogy Veurne-i üzemünket választjuk e fontos beruházások megvalósításához – fűzte hozzá.
Retail Detail
Kapcsolódó cikkeink
Tejitalok gyártásába invesztál a dán Arla
Az Arla Foods egy tőkeberuházással kívánja támogatni a Starbucks és…
Tovább olvasom >125 millió euró értékű megállapodást írt alá az Aldi és a Dawn Meats Írországban
Az Aldi Írország a múlt héten jelentette be, hogy 125…
Tovább olvasom >Árcsökkentéssel növelné a növényi alapú termékek értékesítését a Lidl Belgiumban
Május 15-től a Lidl tartósan csökkenti a növényi eredetű tej-…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >