200 millió eurót ruház be a PepsiCo belgiumi üzemébe
Jelentős összegből növeli a termelést a PepsiCo a belgiumi Veurne-ben (Brugge közelében) található üzemében. A több mint 200 millió eurós beruházás révén az üzem fenntarthatóbbá válik és emellett 150 új munkahelyet is teremt.
2 millió zacskó chips
Az üzem a PepsiCo egyik legnagyobb európai snack-gyártó telephelye, kilenc gyártósorral, nyolc futballpálya nagyságú területen. A multinacionális vállalat évente mintegy 83 000 tonna chips-et állít itt elő, ami naponta több mint kétmillió zacskót jelent. Az itt gyártott Lay’s, Doritos és Cheetos snackeket tizennégy országban értékesítik.
Az elkövetkező években a PepsiCo azt tervezi, hogy a termelést harmadával, évi 115 000 tonnára növeli. Az alkalmazottak száma 650-ről 800-ra nőne – jelentette be a vállalat Alexander De Croo belga miniszterelnök nemrégiben az üzemben tett látogatása során.
Stratégiai elhelyezkedés
A PepsiCo nemcsak a termelést bővíti Veurne-ben, hanem további személyzeti létesítményeket és egy új raktárat is üzembe helyez, amelyet egy több mint 100 méter hosszú híd köt össze az üzemmel. Emellett a gyártó azt tervezi, hogy fokozatosan megszünteti a fosszilis tüzelőanyagok használatát, amivel 75 %-kal csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását. A PepsiCo 2030-ra nyolcszor kevesebb vezetékes vizet szeretne felhasználni a gyártási folyamat során.
A teljes beruházás összege meghaladja a 200 millió eurót – mutatott rá Miet Delmotte, a PepsiCo BeLux vezérigazgatója.
– Franciaország, az Egyesült Királyság és Hollandia közötti stratégiai elhelyezkedése okán döntöttünk úgy, hogy Veurne-i üzemünket választjuk e fontos beruházások megvalósításához – fűzte hozzá.
Retail Detail
Kapcsolódó cikkeink
100 éves márkákat ad el az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Zwanenberg…
Tovább olvasom >Ital webshoppal terjeszkedik a belga Colruyt
A belga Colruyt csoport új italokra specializált webáruházat indított Boir…
Tovább olvasom >Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >