200 millió eurót ruház be a PepsiCo belgiumi üzemébe
Jelentős összegből növeli a termelést a PepsiCo a belgiumi Veurne-ben (Brugge közelében) található üzemében. A több mint 200 millió eurós beruházás révén az üzem fenntarthatóbbá válik és emellett 150 új munkahelyet is teremt.
2 millió zacskó chips
Az üzem a PepsiCo egyik legnagyobb európai snack-gyártó telephelye, kilenc gyártósorral, nyolc futballpálya nagyságú területen. A multinacionális vállalat évente mintegy 83 000 tonna chips-et állít itt elő, ami naponta több mint kétmillió zacskót jelent. Az itt gyártott Lay’s, Doritos és Cheetos snackeket tizennégy országban értékesítik.
Az elkövetkező években a PepsiCo azt tervezi, hogy a termelést harmadával, évi 115 000 tonnára növeli. Az alkalmazottak száma 650-ről 800-ra nőne – jelentette be a vállalat Alexander De Croo belga miniszterelnök nemrégiben az üzemben tett látogatása során.
Stratégiai elhelyezkedés
A PepsiCo nemcsak a termelést bővíti Veurne-ben, hanem további személyzeti létesítményeket és egy új raktárat is üzembe helyez, amelyet egy több mint 100 méter hosszú híd köt össze az üzemmel. Emellett a gyártó azt tervezi, hogy fokozatosan megszünteti a fosszilis tüzelőanyagok használatát, amivel 75 %-kal csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását. A PepsiCo 2030-ra nyolcszor kevesebb vezetékes vizet szeretne felhasználni a gyártási folyamat során.
A teljes beruházás összege meghaladja a 200 millió eurót – mutatott rá Miet Delmotte, a PepsiCo BeLux vezérigazgatója.
– Franciaország, az Egyesült Királyság és Hollandia közötti stratégiai elhelyezkedése okán döntöttünk úgy, hogy Veurne-i üzemünket választjuk e fontos beruházások megvalósításához – fűzte hozzá.
Retail Detail
Kapcsolódó cikkeink
Új koncepció-üzletet nyitott az ALDI Belgiumban
Új üzletet nyitott az ALDI a Brüsszel közeli Braine-l’Alleud városában,…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >