200 felé közelít boltszámban a Penny Market

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 05. 13. 02:13

A Penny Market egy, a németországi REWE-csoporthoz tartozó diszkontáruházlánc, amely jelenleg mintegy 3000 üzletet működtet Európa-szerte. Az áruházlánc első magyarországi üzletét 1996. június 6-án nyitotta, a legutóbbit pedig, amely a 191. a sorban, 2012 novemberében. Ugyanakkor a tavalyi év folyamán a plázastop alóli felmentéseket bíráló bizottság több építési kérelmüket is elutasította.

A Penny európai forgalma tavaly elérte a 8,6 millió eurót. A Penny Market-lánc saját márkás termékei, szám szerint mintegy 60 márka, népszerűek.

Piackutatók becslése szerint a Penny Market mintegy 170 milliárdos forgalmat realizált 2012-ben. Az eredményesség stabil képet mutat. Mind az üzemi szintű eredmény, mind az adózott eredmény pozitív, amivel a cég egyértelműen az élbolyba tartozik. A dolgozói létszám 2660 fő körül mozog.

A kereskedelmi technológia kiemelkedő fejlesztéséért tavaly az EuroCIS szakvásár és az Európai Kereskedelmi Intézet díját nyerte el a német Rewe-csoport, ahová a Penny Market is tartozik, „a legjobb vállalati megoldás” kategóriában. Egy logisztikai projekt keretében gyorsították és egyszerűsítették az áruszállítást a raktárak, üzletek és hulladékfeldolgozók között.

A hazai Penny Market 2012. április vége óta akciós újságját környezetbarát papírra nyomja. Az így előállított újságok körülbelül 30 százalékkal kevesebb alapanyag felhasználásával készülnek. Az alapanyag jelentős része újrahasznosított papír, a nyomtatás során pedig nem kerül környezetszennyező mázréteg a papírra, csökkentve így a károsanyag-
kibocsátást.

Kapcsolódó cikkeink