20 százalékkal nőtt a bárány termelői ára
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és kecskeimportja (élő állat és hús) 56,4 ezer tonna volt 2024 január–áprilisában, ez 8,4 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. A legnagyobb beszállító az Egyesült Királyság és Új-Zéland volt 93,5 százalékos részesedéssel.

Magyarországon a könnyű és a nehéz bárány termelői ára 2024 január–júniusában 20 százalékkal emelkedett (Fotó: Pixabay)
A nemzetközi piacon értékesített juh- és kecskehús, valamint élő állat mennyisége (34,5 ezer tonna) 5,4 százalékkal mérséklődött 2023 január–áprilisához képest. Az Európai Unióban a könnyű bárány ára a szezonális hatásoknak megfelelően alakult az év első huszonkilenc hetében, euróban kifejezve 15,3 százalékkal volt magasabb az előző év azonos időszakához képest.
A nehéz bárány ára 13,6 százalékkal emelkedett ugyanekkor
A KSH adatai szerint Magyarország élőbárány-exportjának mennyisége 21 százalékkal (4,7 ezer tonna), értéke 33 százalékkal (8,7 milliárd forintra) nőtt 2024 január–áprilisában az egy évvel korábbihoz képest. Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a könnyű és a nehéz bárány termelői ára 2024 január–júniusában 20 százalékkal emelkedett 2023 azonos időszakának átlagárához viszonyítva. A könnyű bárány átlagára 1870 forint/kilogramm (+19 százalék), a nehéz bárányé 1761 forint/kilogramm volt (+21 százalék) az első hat hónapban.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Közel másfélszeresére nőtt a teljes tejpor értékesítési ára a nemzetközi piacon
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2025 áprilisában az…
Tovább olvasom >NAK: Brüsszel zöld utat biztosítana az ukrán importnak
Június 5-én lejárt az Ukrajna javára biztosított szabadkereskedelmi intézkedések hatálya,…
Tovább olvasom >KSH: a bruttó átlagkereset 708 300 forint volt, 9,8 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit
2025 áprilisában a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 708…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >