20 százalékkal nőtt a bárány termelői ára
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és kecskeimportja (élő állat és hús) 56,4 ezer tonna volt 2024 január–áprilisában, ez 8,4 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. A legnagyobb beszállító az Egyesült Királyság és Új-Zéland volt 93,5 százalékos részesedéssel.

Magyarországon a könnyű és a nehéz bárány termelői ára 2024 január–júniusában 20 százalékkal emelkedett (Fotó: Pixabay)
A nemzetközi piacon értékesített juh- és kecskehús, valamint élő állat mennyisége (34,5 ezer tonna) 5,4 százalékkal mérséklődött 2023 január–áprilisához képest. Az Európai Unióban a könnyű bárány ára a szezonális hatásoknak megfelelően alakult az év első huszonkilenc hetében, euróban kifejezve 15,3 százalékkal volt magasabb az előző év azonos időszakához képest.
A nehéz bárány ára 13,6 százalékkal emelkedett ugyanekkor
A KSH adatai szerint Magyarország élőbárány-exportjának mennyisége 21 százalékkal (4,7 ezer tonna), értéke 33 százalékkal (8,7 milliárd forintra) nőtt 2024 január–áprilisában az egy évvel korábbihoz képest. Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a könnyű és a nehéz bárány termelői ára 2024 január–júniusában 20 százalékkal emelkedett 2023 azonos időszakának átlagárához viszonyítva. A könnyű bárány átlagára 1870 forint/kilogramm (+19 százalék), a nehéz bárányé 1761 forint/kilogramm volt (+21 százalék) az első hat hónapban.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >A tavalyinál 26 százalékkal magasabb a tojás ára
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a ketreces tartásból származó…
Tovább olvasom >Aranykorukat élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >