20 éves a Magyar Termék – stabil iránytű a hazai FMCG-ben – Benedek Eszter: hogyan épít közösséget és üzleti értéket a védjegyrendszer?
2025-ben tovább erősödött a Magyar Termék védjegyek ismertsége és szerepe a fogyasztói döntésekben, derült ki a Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából.
A cikk a Trade magazin 2025/12-2026.01. lapszámában olvasható.

Benedek Eszter, a Magyar Termék
Nonprofit Kft. ügyvezetője
A felmérés szerint a vásárlók 90,6%-a ismeri a védjegyet, megbízik benne, és 74,3%-uk rendszeresen tesz védjegyes terméket a kosarába. A kutatásból az is kiderült, hogy a vásárlók több mint fele hajlandó legalább 5–10%-os felárat is fizetni a hazai, megbízható eredetű termékekért. A védjegy a polcokon ma már nemcsak egy jelölés, hanem az ellenőrzött eredet, a hitelesség és a magyar munkahelyek támogatásának szimbóluma.
Imponáló számok
A Magyar Termék Nonprofit Kft. védjegyrendszere 2025-ben is stabil: 250 cég mintegy 6000 terméken használta a tanúsító védjegyek valamelyikét. A védjegyhasználók összesített éves árbevétele meghaladta a 4700 milliárd forintot, ami több mint 48 ezer magyar munkavállaló megélhetéséhez járult hozzá.
A közösség erejét az is mutatta, hogy az év során szinte valamennyi hazai üzletlánccal együttműködött a szervezet, 65 tematikus megjelenés, üzletlánc-specifikus és országos nyereményjáték-kampányok keretében. A magyaranyero.hu hűségoldalon pedig már 116 ezer regisztrált felhasználó követte a védjegyes márkákat, akik hónapról hónapra találkoztak nyereményjátékokkal és edukációs tartalmakkal.
A védjegy a vásárlói döntésekben iránytűként működik, továbbra is ez a legfontosabb segítség a hazai eredet beazonosításában.
Egységben az erő
– A Magyar Termék védjegyrendszer közös ereje abban rejlik, hogy nem versenyeznek egymással, hanem együtt adják meg a magyar termékek hitelességét – mondta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.
Korábbi kutatásuk szerint ugyanis a fogyasztók fejében a Magyar Termék, Hazai Termék és Hazai Feldolgozású Termék védjegyek egységként élnek, valamennyi a megbízható, hazai eredetet jelenti. A magyar termék társ a tudatos döntésben, azaz a mindennapi vásárlások által értéket teremt és munkahelyeket őrzi meg.
Ezenfelül a Magyar Termék számára is különösen fontos a fiatal generáció megszólítása, hogy megismertessék a diákokkal a magyar termékek választásának fontosságát.
2025-ben az Oktatási Hivatallal együttműködve a Magyar Termék téma és védjegyrendszer bekerült az általános iskola első hat osztályának digitális oktatási tartalmaiba. Ezek segítenek megérteni, mit jelent a hazai munka, a felelősségteljes fogyasztás és a gazdasági önállóság. A cél, hogy a fiatalok számára természetes legyen, hogy a hazait választani érték.
Jövőre 20 éves lesz a Magyar Termék védjegy
A Magyar Termék védjegy 2026-ban ünnepli fennállásának 20. évfordulóját. A jövő évi cél a közösség további bővítése, új tagok bevonása és a tudatos vásárlói szemlélet erősítése lesz.
– A védjegyhasználók közössége olyan szövetség, ahol a cégek nemcsak egy logót viselnek, hanem közös értékeket képviselnek. Ez a bizalom és a hazai termékek iránti elköteleződés a magyar gazdaság egyik legstabilabb pillére – hangsúlyozta Benedek Eszter.
A jubileumi év mérföldkő a szervezet életében, de a cél változatlan marad: az, hogy a Magyar Termék Nonprofit Kft. a következő 20 évben is aktív formálója maradjon a tudatos vásárlói szemléletnek. A jövőben az innováció és a digitalizáció kap még nagyobb hangsúlyt, mindezekkel együtt pedig a fiatal generáció megszólítása. A védjegyek küldetése állandó: hitelesen képviselni a hazai értékeket, erősíteni a magyar vállalkozások versenyképességét, és megmutatni, hogy a „hazait választani” a jövőbe fektetett tudatos döntés.
Magyar Termék Védjegyhasználók listája 2025 novemberében
Kapcsolódó cikkeink
Digitális mérföldkő az amerikai Ahold Delhaize életében
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Digitális gyártási platformot mutatott be a Tetra Pak
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Felvásárolta a Podravka a Zvijezda élelmiszeripari csoportot
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
MEGJELENT A TRADE MAGAZIN LEGFRISSEBB SZÁMA!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Hiába feszült a magyarok fele a karácsonyi ajándékok miatt, a minőségből nem adunk
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A pénztárca mellett az értékek is számítanak – így változik a magyarok vásárlása
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
