20 éve nyújt érdemi segítséget az Európai Fogyasztói Központok Hálózata

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 11. 20. 11:37
🎧 Hallgasd a cikket:

Az Európai Fogyasztói Központok Hálózata (ECC-Net) idén ünnepli fennállásának 20. évfordulóját. A rendszer évente mintegy 130 ezer határon átnyúló fogyasztói ügyben nyújt segítséget Európa-szerte – a magyar központ pedig működése óta már 21 ezer bejelentést kezelt, és összesen 620 millió forintot szerzett vissza a fogyasztók számára.

A magyar Európai Fogyasztói Központ (EFK) 2006 óta működik a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetén belül. A szolgáltatás ingyenesen támogatja a magyar vásárlókat, ha más uniós országokban, Norvégiában, Izlandon vagy – a fennmaradó együttműködés miatt – az Egyesült Királyságban működő cégekkel akad vitás ügyük. A központ panaszkezeléssel, jogi háttértámogatással és idegen nyelvi segítséggel is szolgál, szükség esetén külföldi társszervezetekkel együttműködve.

A bejelentések többsége az e-kereskedelemhez, online szolgáltatásokhoz, légitársaságokhoz, autóbérléshez és szállásfoglalásokhoz kapcsolódik. A magyar fogyasztók panaszainak 60%-a sikeresen rendeződik, ami kiemelkedő aránynak számít a határon átnyúló ügyek kezelésében.

A központ évente 3500–4000 esetben ad személyre szabott tanácsot olyan fogyasztóknak is, akik nem EU-s országokban – például Kínában, Svájcban vagy az Egyesült Államokban – vásároltak vagy foglaltak szolgáltatást.

Az NKFH közleménye szerint a cél továbbra is az, hogy a magyar fogyasztók biztonságban érezhessék magukat külföldi vásárlásaik és utazásaik során. Az EFK folyamatosan elérhető a www.magyarefk.hu oldalon.

Kapcsolódó cikkeink