1,9 milliárd euróért veszi meg a Lactalis a Fonterra fogyasztói üzletágát
A világ legnagyobb tejipari vállalata, a francia Lactalis megállapodott az új-zélandi Fonterra Co-operative Grouppal annak globális fogyasztói és kapcsolódó üzletágainak, összesen 3,85 milliárd új-zélandi dollárért (kb. 1,9 milliárd euróért) történő megvásárlásáról.
Az ügylet a Fonterra legismertebb márkáit érinti – így például a Mainland és Anchor vaj, a Kapiti fagylalt és sajt, valamint az Anlene tejpor.
A tranzakció része a hosszú távú tejbeszerzési megállapodás is, amely biztosítja, hogy a Lactalis továbbra is a Fonterra gazdáitól vásároljon alapanyagot. Az eladás kiterjed a Foodservice and Ingredients üzletágakra is Óceániában, Srí Lankán, valamint a Közel-Keleten és Afrikában.
Miles Hurrell, a Fonterra vezérigazgatója elmondta, hogy az elmúlt 15 hónapban párhuzamosan futott a nyilvános részvénykibocsátás (IPO) és a kereskedelmi értékesítés lehetősége, de végül az utóbbi bizonyult értékesebbnek. A Lactalis ajánlata szinergiákat hozhat, és elősegítheti a vállalat további növekedését az ausztrál és ázsiai piacokon.
A vételár akár további 375 millió új-zélandi dollárral is emelkedhet, ha az ausztrál üzletág által birtokol Bega-licencek is bekerülnek az ügyletbe. A President gyártója a tranzakció lezárása után részvényenként 2 új-zélandi dollárnyi adómentes tőkevisszatérítést tervez, és reméli, hogy bővíteni tudja alapanyag-márkáit, és prémium minőségű összetevőket tud a jövőben értékesíteni más cégek számára.
A megállapodás a részvényesek és a hatóságok jóváhagyásától függően várhatóan 2026 első felében zárulhat le. Az ausztrál versenyhatóság már jelezte, hogy nem ellenzi a Lactalis ajánlatát.
Kapcsolódó cikkeink
Romániában terjeszkedik a Bonafarm Csoport
A Bonafarm Csoport megállapodást írt alá a holland multinacionális tejipari…
Tovább olvasom >Hamarosan még több lazacot tenyészt a Mitsubishi Norvégiában és Kanadában
A japán Mitsubishi kereskedőház bejelentette, hogy bővíti lazactenyésztési tevékenységét Norvégiában…
Tovább olvasom >Felvásárolja a L’Oréal a Color Wow hajápolási márkát
Újabb stratégiai akvizícióval erősíti professzionális termékportfólióját a L’Oréal: a világ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Augusztusban négyhavi csúcsára ért fel a GKI konjunktúra indexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >A GVH állítja: minden elköltött 100 forintból legalább 70 a multiké
A multinacionális kiskereskedelmi láncok uralják a 8400 milliárd forint bruttó…
Tovább olvasom >Közös erő: Arnold Schwarzenegger és Ralf Moeller együtt szerepel a PARKSIDE új kampányában
Hollywood és a barkácsolás találkozása: a PARKSIDE barkácsmárka új kampányában…
Tovább olvasom >