18. karácsonyi szezonjára készül a Praktiker Magyarországon
Nem véletlenül bővítette választékát a Praktiker is a műfenyőkből az idei karácsonyi szezonra. A hazai vásárlók egyre többször keresik, mert kis helyen is elfér, egyszeri költséget jelent és környezetbarát. A szerszámkészlet és a rattan kanapé is slágertermék a barkácsáruházakban.
A karácsonyi dekorációs termékek, a lakástextilek, a szerszámkészlet és a kisebb bútorok, mint például a rattan kanapé mellett évek óta a műfenyő számít slágerterméknek a Praktiker 19 magyarországi üzletében. Az áruházlánc a 18. hazai karácsonyi szezonjára készül, s már október végén ünnepi díszbe öltöztette valamennyi áruházát saját lakberendezési szakembereinek segítségével. Az adventi időszak kedvelt termékei közül évek óta kiemelkedik a műfenyő. A Praktiker 1998-as piacra lépésekor – az akkori fogyasztói szokásokat ismerve – még elképzelhetetlen lett volna az a széles kínálat, amely ma jelen van ebből a termékből.
– Még a tavalyi évhez képest is bővítettük kínálatunkat a műfenyőből, mert egyre népszerűbbek, hiszen szépek, egyszerűen és gyorsan felállíthatóak, többnyire összecsukhatóak, így az év többi részében nem sok helyet foglalnak, kevesebb a gond velük és egyszeri költséget jelentenek – mondta Nagy Szilvia, a Praktiker Kft. kategóriamenedzsere. Hozzátette: a műfenyőket 599 és 69.990 forint között kínálják alapvetően zöld és hófehér színben, létezik belőlük 210, 180 és 150 centiméteres, de asztali és még kisebb, dekorációs változat is. A legdrágább műfenyőkről csak tapintás után lehet megmondani, hogy nem a természet alkotta őket. Már kaspóban is meg lehet vásárolni a műfenyőt, s ízléstől függően skandináv, de mediterrán megjelenésű műfenyő is kapható. A műanyag fa már „slim”, azaz kecsesebb formában is létezik.
A Praktiker tapasztalatai szerint az utóbbi 3-4 évben alapvetőn megváltoztak a fogyasztói szokások a karácsonyi időszakban. Már nem csak egy vágott vagy élő fenyőfa, esetleg egy műfenyő felállítása és díszítése a szokás a magyar otthonokban, hanem a lakások, házak feldíszítése, dekorálása. A barkácsáruházak is ennek megfelelően átalakították kínálatukat. Hiába fogy ugyanis jól ajándékcikknek a szerszámkészlet a férfiak számára, a vásárlók döntő többsége otthonszépítési és dekorációs termékekre vágyik. A kültéri dekoráció sem csak fényfüzéreket jelent ma már, hanem a kertek, teraszok különböző lámpásokkal, kerámia figurákkal való feldíszítését, vagy úgynevezett dekorációs fa felállítását, ami sok száz LED-lámpával áraszt hangulatot.
A karácsonyi dekorációs termékek anyaga is szélesebb: a fém, a fa, az üveg, a kerámia és a textil is megjelent a kínálatban. A slágerszínek közül továbbra is klasszikus színek – az arany, az ezüst, a piros árnyalatai – a kedveltek, amelyeket ízlésesen kombinálnak a gyártók. A szezonális termékeken kívül a háztartási árura, a lakástextilre, bútorokra nő meg a kereslet, ajándékötletként pedig a barkácsosztályok férfiasabb árucikkei, például a kisgépek, szerszámkészletek a kelendőek.
A Praktiker is csatlakozott a Black Friday-hez, ami november 27-én kihagyhatatlan ajánlatot kínál: ekkor 20-50 % közötti kedvezményeket lehet elérni, és nemcsak a webshopban, hanem az áruházakban is. Ezen a napon ingyenes házhozszállítás is segíti a nagy karácsonyi ajándékötletek valóra váltását.
Kapcsolódó cikkeink
A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája átrendezi a Black Friday piacot
A Temu és a Shein online marketingkampányai jelentős nehézségeket okoznak a versenytárs kiskereskedők és…
Tovább olvasom >Black Friday: Az egynapos akciótól az egész hónapos vásárlási lázig
A Black Friday, az Egyesült Államokból indult hatalmas leárazási hullám,…
Tovább olvasom >A kézműves vagy a Temu jelző lesz a fa alatt? – felmérést készített a Meska magyar kézműves oldal
A Meska online kézműves piactér felmérése szerint az emberek közel…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: A harmadik negyedévében a gazdaság teljesítménye 0,7százalékkal mérséklődött az előző év azonos időszakihoz képest
Magyarország bruttó hazai termékének (GDP) volumene 2024 harmadik negyedévében a…
Tovább olvasom >Növekvő pályán az európai diszkont-légitársaságok
Novemberben tovább erősödtek Európa meghatározó diszkont-légitársaságai, a Ryanair és a…
Tovább olvasom >A McDonald’s egy év alatt megduplázta megváltozott munkaképességű munkavállalói számát
A fogyatékkal élők világnapja alkalmából a hazai McDonald’s büszkén jelentette…
Tovább olvasom >