UK: 18 hónapos csúcson a szupermarketek forgalma a 14 éve legmagasabb infláció közepette
Az új adatok szerint az angol szupermarketekben 18 hónapja a legnagyobb mértékben nőttek a kiadások, annak ellenére, hogy az infláció 14 éves csúcsra emelkedett. A BRC-KPMG kiskereskedelmi értékesítési adatai szerint az élelmiszer- és italértékesítés 3,8%-kal nőtt a 2022 augusztusáig tartó három hónapban. A nyári grillezésre szánt élelmiszerek és italok értékesítése is 5%-kal nőtt – derült ki.
Az eladások ilyen mértékű növekedése a folyamatos megélhetési válság és a háztartások energiaszámláinak fenyegető megugrása ellenére következett be.
A számadatok a Barclaycard külön kutatásával egy időben érkeztek, amely kimutatta, hogy a kártyás vásárlások több mint egy éve a legalacsonyabb szintre csökkentek.
„A megélhetési költségek egyértelműen arra késztetik a briteket, hogy visszafogjanak néhány nem létfontosságú vásárlást, hogy biztosítsák, hogy megengedhetik maguknak a heti élelmiszerbevásárlás és a háztartási közüzemi számlák növekvő költségeit” – mondta Jose Carvalho, a Barclaycard fogyasztói termékekért felelős vezetője.
A nem élelmiszer jellegű eladások, beleértve a ruházati cikkeket és a háztartási cikkeket is, 2%-kal csökkentek az elmúlt negyedévben, miközben júliusban a kiskereskedelmi forgalom 2,3%-kal nőtt.
„A kiskereskedelmi forgalom növekedése augusztusban lassult az előző hónaphoz képest, mivel a fogyasztók a megélhetési költségek emelkedése közepette visszafogták kiadásaikat” – mondta Helen Dickinson, a BRC vezérigazgatója. „Bár a kiskereskedelmi árak inflációja alacsonyabb, mint az általános infláció, amely meghaladja a 10%-ot, ez még mindig jelentős visszaesést jelent az értékesítési volumenben. Az elmúlt hónapok óta először lassultak a ruházati eladások, mivel a nyári rendezvények véget értek, és a szülők az iskolakezdés kiadásaira koncentráltak.”
Kapcsolódó cikkeink
30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >Versenyjogi aggályok merültek fel a Carlsberg és a Britvic megállapodás kapcsán
Versenyjogi aggályokra hivatkozva hivatalos vizsgálatot indított az Egyesült Királyság Verseny-…
Tovább olvasom >Ezért választják még sokan a boltokat az online vásárlás helyett
Vásárlás előtt a vevők még mindig szeretik személyesen megvizsgálni a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >