UK: 18 hónapos csúcson a szupermarketek forgalma a 14 éve legmagasabb infláció közepette
Az új adatok szerint az angol szupermarketekben 18 hónapja a legnagyobb mértékben nőttek a kiadások, annak ellenére, hogy az infláció 14 éves csúcsra emelkedett. A BRC-KPMG kiskereskedelmi értékesítési adatai szerint az élelmiszer- és italértékesítés 3,8%-kal nőtt a 2022 augusztusáig tartó három hónapban. A nyári grillezésre szánt élelmiszerek és italok értékesítése is 5%-kal nőtt – derült ki.

A szupermarketek forgalma nőtt, a kártyás vásárlások aránya viszont csökkent
Az eladások ilyen mértékű növekedése a folyamatos megélhetési válság és a háztartások energiaszámláinak fenyegető megugrása ellenére következett be.
A számadatok a Barclaycard külön kutatásával egy időben érkeztek, amely kimutatta, hogy a kártyás vásárlások több mint egy éve a legalacsonyabb szintre csökkentek.
„A megélhetési költségek egyértelműen arra késztetik a briteket, hogy visszafogjanak néhány nem létfontosságú vásárlást, hogy biztosítsák, hogy megengedhetik maguknak a heti élelmiszerbevásárlás és a háztartási közüzemi számlák növekvő költségeit” – mondta Jose Carvalho, a Barclaycard fogyasztói termékekért felelős vezetője.
A nem élelmiszer jellegű eladások, beleértve a ruházati cikkeket és a háztartási cikkeket is, 2%-kal csökkentek az elmúlt negyedévben, miközben júliusban a kiskereskedelmi forgalom 2,3%-kal nőtt.
„A kiskereskedelmi forgalom növekedése augusztusban lassult az előző hónaphoz képest, mivel a fogyasztók a megélhetési költségek emelkedése közepette visszafogták kiadásaikat” – mondta Helen Dickinson, a BRC vezérigazgatója. „Bár a kiskereskedelmi árak inflációja alacsonyabb, mint az általános infláció, amely meghaladja a 10%-ot, ez még mindig jelentős visszaesést jelent az értékesítési volumenben. Az elmúlt hónapok óta először lassultak a ruházati eladások, mivel a nyári rendezvények véget értek, és a szülők az iskolakezdés kiadásaira koncentráltak.”
Kapcsolódó cikkeink
Otthon főz a magyar fiatal – nem trendi a gyorsétterem
A magyar fiatalok többsége ritkán vagy egyáltalán nem jár gyorsétterembe,…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új korszak a világgazdaságban? – Új kihívások hazánk előtt
2025 májusa a világgazdaságban a változások felgyorsulását hozta. A Közel-Keleten…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új ciklus, stabil működés, változatlan irány – bizalmat kapott az ÖRT vezetése
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közgyűlése megerősítette a szervezet közvetlen…
Tovább olvasom >