UK: 18 hónapos csúcson a szupermarketek forgalma a 14 éve legmagasabb infláció közepette
Az új adatok szerint az angol szupermarketekben 18 hónapja a legnagyobb mértékben nőttek a kiadások, annak ellenére, hogy az infláció 14 éves csúcsra emelkedett. A BRC-KPMG kiskereskedelmi értékesítési adatai szerint az élelmiszer- és italértékesítés 3,8%-kal nőtt a 2022 augusztusáig tartó három hónapban. A nyári grillezésre szánt élelmiszerek és italok értékesítése is 5%-kal nőtt – derült ki.

A szupermarketek forgalma nőtt, a kártyás vásárlások aránya viszont csökkent
Az eladások ilyen mértékű növekedése a folyamatos megélhetési válság és a háztartások energiaszámláinak fenyegető megugrása ellenére következett be.
A számadatok a Barclaycard külön kutatásával egy időben érkeztek, amely kimutatta, hogy a kártyás vásárlások több mint egy éve a legalacsonyabb szintre csökkentek.
„A megélhetési költségek egyértelműen arra késztetik a briteket, hogy visszafogjanak néhány nem létfontosságú vásárlást, hogy biztosítsák, hogy megengedhetik maguknak a heti élelmiszerbevásárlás és a háztartási közüzemi számlák növekvő költségeit” – mondta Jose Carvalho, a Barclaycard fogyasztói termékekért felelős vezetője.
A nem élelmiszer jellegű eladások, beleértve a ruházati cikkeket és a háztartási cikkeket is, 2%-kal csökkentek az elmúlt negyedévben, miközben júliusban a kiskereskedelmi forgalom 2,3%-kal nőtt.
„A kiskereskedelmi forgalom növekedése augusztusban lassult az előző hónaphoz képest, mivel a fogyasztók a megélhetési költségek emelkedése közepette visszafogták kiadásaikat” – mondta Helen Dickinson, a BRC vezérigazgatója. „Bár a kiskereskedelmi árak inflációja alacsonyabb, mint az általános infláció, amely meghaladja a 10%-ot, ez még mindig jelentős visszaesést jelent az értékesítési volumenben. Az elmúlt hónapok óta először lassultak a ruházati eladások, mivel a nyári rendezvények véget értek, és a szülők az iskolakezdés kiadásaira koncentráltak.”
Kapcsolódó cikkeink
Só- és cukormentes ketchupot dobott piacra a Heinz UK
Hozzáadott cukor és só nélkül készült ketchupot dobott piacra a…
Tovább olvasom >Több mint ezer munkavállalót toboroz az Aldi az Egyesült Királyságban
Nagyszabású toborzási kampányt indított az Aldi az Egyesült Királyságban, amelynek…
Tovább olvasom >Egy kattintás a boldogságért: tízből kilenc magyar impulzusvásárló
A magyarok ötöde vásárol rendszeresen olyan terméket, amit előre nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökken
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >