UK: 18 hónapos csúcson a szupermarketek forgalma a 14 éve legmagasabb infláció közepette
Az új adatok szerint az angol szupermarketekben 18 hónapja a legnagyobb mértékben nőttek a kiadások, annak ellenére, hogy az infláció 14 éves csúcsra emelkedett. A BRC-KPMG kiskereskedelmi értékesítési adatai szerint az élelmiszer- és italértékesítés 3,8%-kal nőtt a 2022 augusztusáig tartó három hónapban. A nyári grillezésre szánt élelmiszerek és italok értékesítése is 5%-kal nőtt – derült ki.

A szupermarketek forgalma nőtt, a kártyás vásárlások aránya viszont csökkent
Az eladások ilyen mértékű növekedése a folyamatos megélhetési válság és a háztartások energiaszámláinak fenyegető megugrása ellenére következett be.
A számadatok a Barclaycard külön kutatásával egy időben érkeztek, amely kimutatta, hogy a kártyás vásárlások több mint egy éve a legalacsonyabb szintre csökkentek.
„A megélhetési költségek egyértelműen arra késztetik a briteket, hogy visszafogjanak néhány nem létfontosságú vásárlást, hogy biztosítsák, hogy megengedhetik maguknak a heti élelmiszerbevásárlás és a háztartási közüzemi számlák növekvő költségeit” – mondta Jose Carvalho, a Barclaycard fogyasztói termékekért felelős vezetője.
A nem élelmiszer jellegű eladások, beleértve a ruházati cikkeket és a háztartási cikkeket is, 2%-kal csökkentek az elmúlt negyedévben, miközben júliusban a kiskereskedelmi forgalom 2,3%-kal nőtt.
„A kiskereskedelmi forgalom növekedése augusztusban lassult az előző hónaphoz képest, mivel a fogyasztók a megélhetési költségek emelkedése közepette visszafogták kiadásaikat” – mondta Helen Dickinson, a BRC vezérigazgatója. „Bár a kiskereskedelmi árak inflációja alacsonyabb, mint az általános infláció, amely meghaladja a 10%-ot, ez még mindig jelentős visszaesést jelent az értékesítési volumenben. Az elmúlt hónapok óta először lassultak a ruházati eladások, mivel a nyári rendezvények véget értek, és a szülők az iskolakezdés kiadásaira koncentráltak.”
Kapcsolódó cikkeink
Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >