UK: 18 hónapos csúcson a szupermarketek forgalma a 14 éve legmagasabb infláció közepette
Az új adatok szerint az angol szupermarketekben 18 hónapja a legnagyobb mértékben nőttek a kiadások, annak ellenére, hogy az infláció 14 éves csúcsra emelkedett. A BRC-KPMG kiskereskedelmi értékesítési adatai szerint az élelmiszer- és italértékesítés 3,8%-kal nőtt a 2022 augusztusáig tartó három hónapban. A nyári grillezésre szánt élelmiszerek és italok értékesítése is 5%-kal nőtt – derült ki.

A szupermarketek forgalma nőtt, a kártyás vásárlások aránya viszont csökkent
Az eladások ilyen mértékű növekedése a folyamatos megélhetési válság és a háztartások energiaszámláinak fenyegető megugrása ellenére következett be.
A számadatok a Barclaycard külön kutatásával egy időben érkeztek, amely kimutatta, hogy a kártyás vásárlások több mint egy éve a legalacsonyabb szintre csökkentek.
„A megélhetési költségek egyértelműen arra késztetik a briteket, hogy visszafogjanak néhány nem létfontosságú vásárlást, hogy biztosítsák, hogy megengedhetik maguknak a heti élelmiszerbevásárlás és a háztartási közüzemi számlák növekvő költségeit” – mondta Jose Carvalho, a Barclaycard fogyasztói termékekért felelős vezetője.
A nem élelmiszer jellegű eladások, beleértve a ruházati cikkeket és a háztartási cikkeket is, 2%-kal csökkentek az elmúlt negyedévben, miközben júliusban a kiskereskedelmi forgalom 2,3%-kal nőtt.
„A kiskereskedelmi forgalom növekedése augusztusban lassult az előző hónaphoz képest, mivel a fogyasztók a megélhetési költségek emelkedése közepette visszafogták kiadásaikat” – mondta Helen Dickinson, a BRC vezérigazgatója. „Bár a kiskereskedelmi árak inflációja alacsonyabb, mint az általános infláció, amely meghaladja a 10%-ot, ez még mindig jelentős visszaesést jelent az értékesítési volumenben. Az elmúlt hónapok óta először lassultak a ruházati eladások, mivel a nyári rendezvények véget értek, és a szülők az iskolakezdés kiadásaira koncentráltak.”
Kapcsolódó cikkeink
Nemzetközi árajánlati rendszer – átláthatóbb rendezvényszervezési piac
Nemzetközi árajánlati rendszer bevezetését javasolja a MaReSz a rendezvénypiac számára.…
Tovább olvasom >A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Brit zabra vált az Alpro az Egyesült Királyságban
A Danone növényi alapú márkája, az Alpro többmillió fontot költ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >