17%-os növekedést ért el az Action, Horvátországban terjeszkedik

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 12. 01. 09:01
🎧 Hallgasd a cikket:

A holland non-food diszkontlánc, az Action 2025 első kilenc hónapjában 11,2 milliárd eurós árbevételt ért el Európában, ami 17,4%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

Pitestiben nyitotta meg az Action első romániai üzletét

A like-for-like forgalom 6,3%-kal bővült, főként a vásárlószám emelkedésének köszönhetően. A vállalat stratégiája – jó minőségű termékek a lehető legalacsonyabb áron – különösen Olaszországban és Spanyolországban hozott jó eredményeket, míg Franciaországban a lanyhább fogyasztói hangulat lassította a növekedést – írja az ESM Magazine.

Hajir Hajji vezérigazgató kiemelte, hogy az európai vásárlók továbbra is értékelik azt, amiben az Action a legjobb: a minőséget a legalacsonyabb áron. Ezt bizonyítja az is, hogy hetente átlagosan 20,6 millió vásárló tér be az üzletekben, szemben a tavalyi 20,2 millióval.

Nemzetközi terjeszkedés

A lánc fizikai terjeszkedése is gyors ütemben zajlik: szeptemberben nyitotta meg első romániai üzletét Pitești városában, melyet további négy követett az országban.

2025 első három negyedévében összesen 221 új Action-üzlet nyílt, mely szám az év végére – az eredeti célt meghaladva – várhatóan 380-ra emelkedik. Digitális téren is mérföldkőhöz érkezett a cég: az Action applikációt immár több mint tízmillióan töltötték le.

A vállalat 2026-ban Horvátországban is megkezdi működését. Október végén Neda Vuk Salabát nevezték ki a horvát és szlovén operációk élére, és elindult a munkaerő toborzása. Már elérhető a lánc érkezését hirdető horvát nyelvű weboldal is, amelyen a vállalat álláslehetőségeket kínál, és 1000–1200 négyzetméteres üzlethelyiségeket keres legalább 30 ezer lakosú településeken.

Kapcsolódó cikkeink