17 milliárdos ajánlat a Cadburyre

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 11. 23. 00:00

A Hersheyt irányító jótékonysági alap beleegyezett, hogy a cég 17 milliárdot kínáljon a brit csokoládégyártó Cadburyért. A másik potenciális vevő, a Kraft Foods 16,2 milliárdot ajánlott.

Noha nem valószínű, hogy a formális ajánlatot a közeljövőben megteszi, a Hershey minden bizonnyal egy részvényvásárlással, adósságrendezéssel és milliárd dolláros nagyságrendű készpénzfizetéssel kombinált tranzakciót képzel el – árulták el a Financial Timesnak az ügyet közelről ismerők.
Az alapítvány ajánlata két nappal azután érkezett, hogy a Hershey bejelentette: érdeklődik a Cadbury iránt. A brit édességgyártó korábban már elutasította a Kraft ajánlatát.
Tisztázatlan, hogy a Cadbury iránt szintén érdeklődő olasz családi csokoládégyár, a Ferrero vajon csatlakozik-e a Hershey ajánlatához vagy sajáttal rukkol elő. Ugyanakkor látni kell, hogy a Ferrero évi 9 milliárd dolláros értékesítése eltörpül a Kraft 42 milliárdja mellett. Míg a Kraft márkái világszerte népszerűek, a Ferrero értékesítése Franciaországra, Németországra és Olaszországra koncentrálódik.
A Kraft szóvivője szerint "a miénk az egyetlen formális ajánlat, és mi vagyunk a leghitelesebb vevők".
Ennek ellenére a Hershey barátságosabb fogadtatásban részesülhet, hiszen a Cabury és a Hershey között régi az együttműködés. Ráadásul a Cadbury egy alapvetően cukrászattal foglalkozó partnert keresett már 2007 óta, így a lehetséges befektetés beleillik a brit édességgyártó elképzelésébe – írja a Financial Times nyomán a Világgazdaság Online.
A Bloomberg értesülései szerint a svájci édességipari óriás, a Nestlé is fontolgatja, hogy beszáll a Cadburyért folytatott versengésbe.




Kapcsolódó cikkeink