165 millió forint értékben nyújtott segítséget a járvány alatt a Coca-Cola Magyarország
Júniusban a járványhelyzet miatti korlátozások mérséklését követően visszatértek megszokott munkájukhoz a Coca-Cola önkéntesei, akik egy hónapon át főállásban segítették a Magyar Vöröskereszt munkáját. Emellett termékadományokat, anyagi- és marketingtámogatást is nyújtott a Coca-Cola Magyarország közel 165 millió forint értékben a koronavírus járvány alatt.
Az elmúlt hónapokban Magyarország vezető üdítőital gyártója termékeket adományozott országszerte 21 kórháznak és egészségügyi intézménynek, valamint 3 segélyszervezetnek: a Magyar Vöröskeresztnek, az Élelmiszerbanknak és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetnek. Összesen több mint 65 ezer palack üdítőt, vizet és gyümölcslevet juttattak el a rászorulókhoz és egészségügyi dolgozókhoz.
A Coca-Cola Magyarország április elején a ’Reklám helyett segítség’ kampány keretében saját reklámhelyeit és közösségi média csatornáit a Magyar Vöröskeresztnek ajánlotta fel annak érdekében, hogy az egyes közérdekű üzenetek az otthon maradásról, egészségmegőrzésről, véradásról, adományokról minél több emberhez eljussanak. A Coca-Cola az üzeneteket hordozó médiaanyagok elkészítését is vállalta, munkatársaik és ügynökségei erőforrását is erre a célra csoportosította át, melynek értéke meghaladta a 80 millió forintot.
Április végén a Coca-Cola globális alapítványa által kiírt pályázaton a Magyar Vöröskereszt 200 ezer dollár (kb. 65 millió forint) támogatást nyert el – a koronavírus miatt nehéz helyzetbe került emberek megsegítésére, így többek közt a Magyar Vöröskereszt működtette 10 Családok Átmeneti Otthona és a 75 hajléktalanellátó intézmény és szolgáltatás ellátottainak, időseknek, munka nélkül maradtaknak, karanténban levőknek a segítésére – elsősorban élelmiszer, higiéniai, tisztítószer csomagok és pszichoszociális segítségnyújtás formájában.
A vállalat kiemelt célja volt, hogy a piaci igények kiszolgálása mellett minden munkahelyet meg tudjanak őrizni ebben a kihívásokkal teli időszakban is. A vendéglátóipari egységek bezárása miatti speciális helyzet ugyanakkor lehetőséget teremtett arra, hogy a munkavállalók közül öt területi képviselőt önkéntes alapon a Magyar Vöröskereszt szolgálatába állítsanak. A feladathoz minden feltételt a Coca-Cola biztosította számukra. Az öt területi képviselő több mint 700 munkaórában, közel 22 ezer kilométert tett meg országszerte az adományokkal, hogy azok időben eljussanak a járvány miatt nehéz helyzetbe került emberekhez. Részt vettek véradások szervezésében, maguk is vért adtak és mintegy 27 tonna meleg és tartós élelmiszert, tojást, étolajat, konzerveket, édességeket, valamint többek között vitaminokat, tisztálkodó- és fertőtlenítőszereket, ásványvíz- vagy pelenkacsomagokat juttattak el a rászorulóknak. Olyan is volt, aki kórházakba, anyaotthonokba, hajléktalanszállóra, átmeneti otthonokba szállított alapanyagokat, hogy mindenkinek juthasson egy tál meleg étel. Az öt önkéntes Budapest, Kaposvár, Mályi, Szeged és Veszprém vonzáskörzetében támogatta a Magyar Vöröskereszt munkáját.
Nem újkeletű a Coca-Cola Magyarország és a Magyar Vöröskereszt együttműködése, hiszen a vállalat több mint 10 éve a karitatív szervezet stratégiai partnere, és terméktámogatások formájában a segítségnyújtás a jövőben is tovább folytatódik számukra. Júniustól, az újjáépítés időszakában pedig a gazdasági szereplők felé fordul a cég, és a koronavírus által egyik leginkább sújtott iparágat, a vendéglátói szektort segíti a nyár folyamán. Hogy a kényszerszünet után újra összekösse a fogyasztókat kedvenc vendéglátóhelyeikkel, a vállalat országos akciója keretében 2020. június 19-én ajándék Coca-Cola üdítőitallal várták a kezdeményezésben részt vevő partnerek a vendégeket. A vállalat a következő hónapokban is segítséget nyújt majd a vendéglátóhelyeknek, így a kiválasztott partnerek többoldalú támogatásban részesülnek majd.
Kapcsolódó cikkeink
Visszatérnek a Coca-Cola ikonikus „neves” palackjai!
Emlékszel még arra, amikor a saját vagy szeretteid nevét szúrhattad…
Tovább olvasom >Brandépítés a fesztiválokon
A fesztiválok mára a márkák számára nem csupán szponzorációs felületek,…
Tovább olvasom >Az Auchan több mint 1 milliárd forinttal támogatta a közösségeket 2024-ben
Az Auchan Magyarország 2024-ben összesen 1 milliárd 10 millió forint…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >