154 milliárd eurós árbevételt jelentett a Schwarz Csoport
A Lidl és Kaufland láncokat működtető Schwarz Csoport 154,1 milliárd eurós árbevételt jelentett a 2022-es pénzügyi évben, ami 15,4%-os növekedést jelent az azt megelőző évhez képest.
A német vállalat közlése szerint a magas inflációs és kamatkörnyezetben is „stabil” növekedést produkál és a magasabb nyersanyag-, energia- és áruköltségeket „hatékony folyamatmenedzsmenttel” ellensúlyozza.
Lidl és Kaufland
A Lidl tavaly 114,8 milliárd eurós árbevételt jelentett, ami éves összevetésben 13,8%-os bővülés eredménye. A diszkontlánc online árbevétele 1,9 milliárd euró volt, ami a megelőző évhez képest 8,5%-kal magasabb.
A Kaufland 2022-es árbevétele 16,1%-os növekedést követően 31,8 millird euró volt. A növekedést a korábbi Real üzletek integrációja támogatta.
A pénzügyi év végén a Schwarz Csoport összesen 13.700 üzletet működtetett, ami az egy évvel korábbihoz képest 400 bolttal több.
A többi részleg
A cégcsoport környezetvédelmi részlege, a PreZero árbevétele tavaly elérte az 1,8 milliárd eurót, ami a jelentett időszakban végbement akvizícióknak köszönhetően 84,7%-os növekedést jelez.
A Schwarz Csoport gyártóvállalatai belső transzferáron számolva mintegy 3,4 milliárd euró értékben szállítottak árut a Lidlnek és a Kauflandnak, ami a 2021-es szintről 29,7%-os bővülésnek felel meg. Ez az érték magában foglalja a 2022 októberében felvásárolt tésztagyárban, valamint egy újonnan épített kávéüzemben előállított termékek eladását is.
A vállalat mintegy 8 milliárd eurót invesztált stratégiai projektjeibe és a digitalizációba, ami során az ellátási lánc javítására, a hálózatok bővítésére és korszerűsítésére összpontosított – közölte a vállalat.
Kapcsolódó cikkeink
Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >Frissesség, kényelem, érték – újradefiniálja a hipermarket formátumot Svédországban az ICA Maxi
Szembemegy a svédországi ICA Maxi a hipermarketek Európa-szerte tapasztalható hanyatlásával.…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >