154 milliárd eurós árbevételt jelentett a Schwarz Csoport

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 05. 31. 09:09

A Lidl és Kaufland láncokat működtető Schwarz Csoport 154,1 milliárd eurós árbevételt jelentett a 2022-es pénzügyi évben, ami 15,4%-os növekedést jelent az azt megelőző évhez képest.

A német vállalat közlése szerint a magas inflációs és kamatkörnyezetben is „stabil” növekedést produkál és a magasabb nyersanyag-, energia- és áruköltségeket „hatékony folyamatmenedzsmenttel” ellensúlyozza.

Lidl és Kaufland

A Lidl tavaly 114,8 milliárd eurós árbevételt jelentett, ami éves összevetésben 13,8%-os bővülés eredménye. A diszkontlánc online árbevétele 1,9 milliárd euró volt, ami a megelőző évhez képest 8,5%-kal magasabb.

A Kaufland 2022-es árbevétele 16,1%-os növekedést követően 31,8 millird euró volt. A növekedést a korábbi Real üzletek integrációja támogatta.

A pénzügyi év végén a Schwarz Csoport összesen 13.700 üzletet működtetett, ami az egy évvel korábbihoz képest 400 bolttal több.

A többi részleg

A cégcsoport környezetvédelmi részlege, a PreZero árbevétele tavaly elérte az 1,8 milliárd eurót, ami a jelentett időszakban végbement akvizícióknak köszönhetően 84,7%-os növekedést jelez.

A Schwarz Csoport gyártóvállalatai belső transzferáron számolva mintegy 3,4 milliárd euró értékben szállítottak árut a Lidlnek és a Kauflandnak, ami a 2021-es szintről 29,7%-os bővülésnek felel meg. Ez az érték magában foglalja a 2022 októberében felvásárolt tésztagyárban, valamint egy újonnan épített kávéüzemben előállított termékek eladását is.

A vállalat mintegy 8 milliárd eurót invesztált stratégiai projektjeibe és a digitalizációba, ami során az ellátási lánc javítására, a hálózatok bővítésére és korszerűsítésére összpontosított – közölte a vállalat.

ESM

Kapcsolódó cikkeink