150 millió terméket kézbesített a Tesco 5 év alatt
Ötödik születésnapját ünnepli a Tesco Online Bevásárlás szolgáltatása. Az áruházlánc az elmúlt években 20 millió rendelést kézbesített, összesen több mint 500 ezer címre. A házhozszállítás 2013-ban indult el Budapesten, azóta pedig már 103 településen érhető el országszerte.
A kiszállítók az 5 év alatt mintegy 10 millió kilométert tettek meg autóikkal, mely során több mint 150 millió terméket szállítottak házhoz. Ez azt jelenti, hogy naponta átlagosan 1650 rendelést teljesít az áruházlánc, amely nagyságrendileg 100 tonna terméknek felel meg – ám a legforgalmasabb időszakokban, karácsonykor és húsvétkor még ez is jelentősen megnövekszik. A kosarak tartalma alapján a legtöbb kiszállított termék a víz és pékáru kategóriából került ki, az 5 év legnépszerűbb terméke pedig az ásványvíz, a tej, a kristálycukor, a lédig banán és a kígyóuborka volt. Érdekesség, hogy a legkisebb rendelés csupán 5 darab Túró Rudiból állt, míg a legnagyobb értéke körülbelül 400 ezer forint volt.
A szolgáltatás 2013-ban indult Budapesten, majd Szegeden, 2015-ben Győrben, 2016-ban Székesfehérváron, majd 2017-ben Veszprémben is bevezették a szolgáltatást. Az idei nyári szezonban Siófokon is elérhető a házhozszállítás, így a vásárlók összesen már több mint 103 településen intézhetik online a bevásárlást. A Tesco a növekvő vásárlói igényeknek megfelelően alakította kiszállítói rendszerét is: 2013-ban még csupán 15, mostanra már közel 110 autóval teljesíti a megrendeléseket hétfőtől szombatig reggel 8:00 és este 22:00 között.
Az online házhozszállítás statisztikája szerint nemek szempontjából 85 százalékban nők veszik igénybe a szolgáltatást, korosztályt tekintve a 24 és 45 év közöttiek aránya a legmagasabb. Rendeléskor a felhasználók több mint 60 százaléka a Tesco hűségkártyáját, a ClubCardot is használja. A Tesco Online Bevásárlásban elérhető több mint 18 ezer termékből jellemzően webshopon keresztül válogatnak a vásárlók, az okostelefonokra letölthető applikációt 10-12 százalék használja. (X)
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Országos szintre lép a PENNY és a foodora együttműködése
November közepétől a PENNY vásárlói már országos szinten intézhetik akár…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >