15 millió tojással készül húsvétra a Tesco
A Tesco idén 4 millió darab figurás édességgel, 15 millió darab tojással és 200 tonna kaláccsal készül a húsvéti élelmiszerek iránt megnövekedett keresletre. Az ünnep alatt több termék forgalma is megsokszorozódik: a húsvét előtti hónapban értékesítik a füstölt áru éves forgalmának közel felét, valamint a tojás éves volumenének 15 százalékát.
A húsvétkor elengedhetetlen figurás édességekből a Tesco összesen 4 millió darabbal készül, amelyek között a nyulak és a tojások a legnépszerűbbek. Az áruházlánc kínálatában idén is megtalálhatók a glutén-, laktóz- és cukormentes finomságok, valamint nyolc féle sajátmárkás édesség is.
Az ünnepi időszakban 200 tonna kalács kerül az áruházak polcaira, amely az éves volumen közel 25 százalékának felel meg. A hétköznapi kalácsválaszték 30 féle termékből áll, ami húsvétra 4-5 szezonális fajtával is kiegészül. A legnépszerűbb az 1 kilogrammos fonott kalács, amelyet csak a húsvéti időszakban kínál a Tesco. Emellett ebben az időszakban jellemzően megnő az omlós tekercs, a teasütemények, és a kenyerek forgalma is. Utóbbi növekedését a sonka iránti kereslet megugrása is indokolja.
Az áruházlánc közel 1100 tonna húsvéti füstölt áruval várja a vásárlókat, ami a kategória éves forgalmának nagyjából felét teszi ki és körülbelül 50 különböző termékből áll. A kínálatban kötözött lapockasonka és házi tradicionális sonka is szerepel, a húsok mellé pedig mintegy 2 tonna tormát is kínál a Tesco.
A húsvéti menü egyik legmeghatározóbb élelmiszere a tojás, amelyből idén 15 millióval készül a Tesco. Az áruházlánc számára fontos a magyar beszállítók támogatása, így a vásárlók körében legnépszerűbb M-es méretből értékesített tojások 100 százaléka magyar termék.
Az ünnepi időszak legnépszerűbb zöldségei között szerepel a lédig fürtös paradicsom, amelyből 120 ezer kilogrammal készül a Tesco, valamint a hónaposretek, amelyből 250 ezer csomó kerül idén az áruházakba.
A locsolkodás ünnepi hagyományáról sem feledkezik meg az áruházlánc: összesen 148 féle parfüm és 3 féle kölni közül választhatnak idén az urak. A korábbi évek tapasztalatai alapján a parfüm és kölni termékcsoportban mintegy 5 százalékos forgalomnövekedésre lehet számítani.
A Tesco áruházak március 30-án, április 1-jén és 2-án zárva tartanak, ekkor az online kiszállítás is szünetel. A többi napon a kiszállítás és az áruházak nyitvatartása is a megszokott szerint alakul. Az üzletek pontos és aktuális nyitvatartása megtalálható az alábbi weboldalon: http://tesco.hu/aruhazak/nyitvatartas/.
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Kamatból több a haszon, mint húsból – a Pick Szeged eredményeinek új arányai
Látszólag szerény növekedés jellemezte 2024-ben a Pick Szeged Zrt. működését,…
Tovább olvasom >Auchan: csökkenő bevételek mellett is megsokszorozott nyereség 2024-ben
Látványos nyereségnövekedéssel zárta a 2024-es üzleti évet az Auchan Magyarország:…
Tovább olvasom >