15%-kal nőtt az országosan leadott használt sütőolaj mennyisége az ALDI-nak köszönhetően
Az ALDI Magyarország 2020 decemberében kísérleti jelleggel 11 üzleténél helyezett el használt sütőolajgyűjtőket. A vásárlók körében rendkívül népszerűvé váltak az ingyenes leadók, ezért a vállalat környezetvédelmi intézkedéseivel összhangban több mint 100 üzleténél alakított ki étolaj-leadópontokat. Az első 15 hónap során a vásárlók 100 000 kilogramm sütőzsiradékot adtak le. Az ALDI és a Biofilter Zrt. 2022 márciusában átadta a 100. leadópontot, amelyet hamarosan újabb gyűjtők követnek.
Magyarországon évente mintegy 25 000 tonna használt étolaj keletkezik a háztartásokban, ennek mindössze nagyjából 2%-a, körülbelül 500 tonna kerül begyűjtésre. Az ALDI Magyarország és a Biofilter Környezetvédelmi Zrt. 2020-ban kötött partneri megállapodása ezért is bizonyult jelentős mérföldkőnek a hazai használt sütőolaj-visszagyűjtés terén, hiszen lehetővé teszi a leadott és újrahasznosított étolaj mennyiségének számottevő növelését, ezzel párhuzamosan pedig a talaj-, ivóvízbázis- és csatornaszennyezés, továbbá a kibocsátott CO2 csökkentését. Egyetlen csepp használt étolaj akár ezer liter élővizet is elszennyezhet, gátolja a természetes vizek autooxidációs folyamatait, és a talajba jutva gátolja annak légáteresztő képességét.
A 2020. december óta eltelt mintegy 15 hónap során a vásárlók 100 tonnányi használt sütőzsiradékot adtak le az ALDI áruházaknál kihelyezett gyűjtőpontokon, vagyis éves szinten mintegy 15%-kal nőtt a Magyarországon visszagyűjtött, a környezetet jelentősen terhelő használt étolaj mennyisége. Az ALDI vásárlóinak elkötelezettségét a környezetvédelem iránt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy ennek a mennyiségnek nagy részét mindössze 11 gyűjtőponton adták le, hiszen 2021 decemberében került sor a gyűjtőpontok számának bővítésére. Az utóbbi három hónapban országosan további 90 leadópontot alakított ki az ALDI és a Biofilter Zrt. A legtöbb étolajat, összesen mintegy 30 tonnát, vagyis a visszagyűjtött mennyiség egyharmadát az ALDI Szeged, Móraváros körúti, a Debrecen, Kishatár úti, illetve Szigetszentmiklós, Csepeli úti üzleteknél adták le a vásárlók.
Az ALDI Magyarország és a Biofilter Zrt. átadta a 100. étolaj-gyűjtőpontot is: a századik tárolót Hajdúszoboszlón, a Kabai úti áruháznál vehetik igénybe ingyenesen a vásárlók.
„Az ALDI Magyarország nem csupán saját maga jár élen a zöld megoldások – például a 2017 óta használt zöldáram, a karbonsemleges működés vagy a 18 üzletnél kiépített napelemek – alkalmazásában, hanem vásárlói számára is lehetőséget biztosít az aktív környezetvédelemre. Étolajgyűjtőink sikerét mutatja, hogy 12 hónap alatt háromszorosára, havi öt tonnáról közel 15-re nőtt a nálunk leadott használt sütőzsiradék mennyisége. Terveink szerint minden újonnan nyíló üzletünknél, ahol erre fizikailag adott a lehetőség, telepítjük az étolaj-leadópontokat”
– mondta Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója a 100. étolaj-tároló átadásának alkalmából. „A visszagyűjtött 100 tonnányi étolaj újrahasznosításával 220 000 kg szén-dioxid-terheléstől mentesítettük a környezetet, vagyis hozzávetőlegesen 50 autó egyévnyi emissziójával csökkent a levegőbe jutó üvegházhatású CO2” – tette hozzá.
„Nagyon örülünk, hogy az ALDI üzleteinél elhelyezett Használt Étolaj Box-okat egyre több vásárló veszi igénybe, ezzel segítve az elhasznált olaj újrahasznosítását és a környezeti terhelés csökkentését. Látszik, hogy a papír-, műanyag- és üveghulladék szelektív gyűjtésében már tudatosabb a lakosság, az ALDI-val való együttműködésnek köszönhetően viszont úgy látjuk, hogy a használt sütőolaj szelektív gyűjtése is egyre népszerűbb lesz a lakosság körében”
– mondta Deák György, a Biofilter Zrt. vezérigazgatója.
A használt sütőolaj gyűjtése és leadása egyszerű, hiszen a kihűlt étkezési olajat elég egy műanyag palackba visszatölteni, majd az áruházaknál kihelyezett tárolókba dobni, az elszállításról és az újrahasznosításról az országos begyűjtőhálózattal rendelkező Biofilter Zrt. gondoskodik. A használt étolaj értéket képvisel, hiszen az ülepítés és dekantálás után keletkező tisztított, használt olaj gyakorlatilag 100%-ban újrahasznosítható.
Kapcsolódó cikkeink
A városközpontokban kezd terjeszkedni a Lidl és az Aldi
A városközpontok felé mozdulnak a német diszkontok: a Lidl és…
Tovább olvasom >Távozott az Aldi stratégiai vezetője, Dr. Christian Bock családi okokra hivatkozva vonult vissza
A kiskereskedelmi szektor egyik elismert szakembere, Dr. Christian Bock váratlanul…
Tovább olvasom >A városi kényelembe invesztál a Penny Németországban
Modernizálja a német Penny kis, városi diszkontüzleteit. Az erőteljesebben kényelemorientált…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >