15 ezer tonna gyorsfagyasztott terméket állít elő évente a Mirelite Mirsa
A zöldség- és a gyümölcstermesztés az egyik legfőbb kitörési pontja a magyar mezőgazdaságnak; ehhez adottak a természetes feltételek, így a földrajzi, a domborzati, éghajlati viszonyok – hangsúlyozta a Földművelésügyi Minisztérium (FM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára szerdán Budapesten, egy szakmai kiállítás megnyitóján.
Zsigó Róbert a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban a Mirelite márka 70 éves évfordulója alkalmából rendezett kiállítás megnyitóján úgy fogalmazott: a mezőgazdaság és az élelmiszer-feldolgozás szoros kapcsolatát jelzi, hogy az élelmiszeripar a mezőgazdaságban megtermelt alapanyagok kétharmadát használja fel.
Az államtitkár kiemelte: a 2013-ban elfogadott élelmiszerlánc-biztonsági stratégia azt kívánja segíteni, hogy a magyar családok minél több egészséges és biztonságos, kiváló minőségű magyar élelmiszerhez jussanak.
Emlékeztetett arra, hogy a Mirelite márka hét évtizede, 1945. óta ismert a magyar piacon. A márka mostani gyártója, a Mirelite Mirsa Zrt. 100 százalékban magyar családi vállalkozásként működik. A társaság az egyik legjelentősebb, több mint 200 embert foglalkoztató magyar családi vállalkozás, amely évente mintegy 15 ezer tonna gyorsfagyasztott terméket állít elő. A termékek 85 százaléka zöldség-, 10 százaléka gyümölcs- és mintegy 5 százaléka a tésztás, a húsos valamint a félkész ételféle.
A cég termékeinek mintegy 60 százalékát belföldön, a fennmaradó hányadot pedig külföldön értékesítik.
Kiemelte, hogy a Mirelite Mirsa Zrt. nagy gondot fordít az innovációra. Az elmúlt két évben összesen 1,15 milliárd forintot költöttek technológiai és termékfejlesztésre.
Zsigó Róbert jelezte: a földművelésügyi kormányzat kidolgozta és a kormány hamarosan elfogadja az élelmiszeripari fejlesztési stratégiát. A stratégia egyik legfontosabb célja, hogy innovatív, technológiailag fejlett, kiszámíthatóan gazdálkodó versenyképes cégek jöjjenek létre, munkát adva minél több embernek, és fenntartva a magyar élelmiszeripar évtizedes, évszázados hagyományait.
Losó József, a Mirelite Mirsa Zrt. igazgatósági elnöke az MTI-nek elmondta: az előzetes becslések szerint a cég 2014-ben 3,45 milliárd forintos árbevételt ért el, mintegy 1 milliárd forinttal haladva meg az előző évit. Ez a jelentős bevétel-növekedés a társaság innovációs gyakorlatának köszönhető – tetet hozzá.
A cégnél az idén is dinamikus – legalább 10 százalékos, de ezt inkább meghaladó – árbevétel-növekedésre számítanak. Az árbevétel-növekedés mértéke a tervezett fejlesztések megvalósításától függ – mondta a társaság igazgatóságának elnöke. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Veszélyben a banán: betegségek és klimatikus változások fenyegetik a világ egyik legnépszerűbb gyümölcsét
A globális felmelegedés és az időjárási szélsőségek súlyosan érintik a…
Tovább olvasom >A magyar húsipar kihívásai és teljesítménye 2023-ban
A 2023-as év a magyar élelmiszeripar számára jelentős kihívásokkal telt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >