15 ezer tonna gyorsfagyasztott terméket állít elő évente a Mirelite Mirsa
A zöldség- és a gyümölcstermesztés az egyik legfőbb kitörési pontja a magyar mezőgazdaságnak; ehhez adottak a természetes feltételek, így a földrajzi, a domborzati, éghajlati viszonyok – hangsúlyozta a Földművelésügyi Minisztérium (FM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára szerdán Budapesten, egy szakmai kiállítás megnyitóján.
Zsigó Róbert a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban a Mirelite márka 70 éves évfordulója alkalmából rendezett kiállítás megnyitóján úgy fogalmazott: a mezőgazdaság és az élelmiszer-feldolgozás szoros kapcsolatát jelzi, hogy az élelmiszeripar a mezőgazdaságban megtermelt alapanyagok kétharmadát használja fel.
Az államtitkár kiemelte: a 2013-ban elfogadott élelmiszerlánc-biztonsági stratégia azt kívánja segíteni, hogy a magyar családok minél több egészséges és biztonságos, kiváló minőségű magyar élelmiszerhez jussanak.
Emlékeztetett arra, hogy a Mirelite márka hét évtizede, 1945. óta ismert a magyar piacon. A márka mostani gyártója, a Mirelite Mirsa Zrt. 100 százalékban magyar családi vállalkozásként működik. A társaság az egyik legjelentősebb, több mint 200 embert foglalkoztató magyar családi vállalkozás, amely évente mintegy 15 ezer tonna gyorsfagyasztott terméket állít elő. A termékek 85 százaléka zöldség-, 10 százaléka gyümölcs- és mintegy 5 százaléka a tésztás, a húsos valamint a félkész ételféle.
A cég termékeinek mintegy 60 százalékát belföldön, a fennmaradó hányadot pedig külföldön értékesítik.
Kiemelte, hogy a Mirelite Mirsa Zrt. nagy gondot fordít az innovációra. Az elmúlt két évben összesen 1,15 milliárd forintot költöttek technológiai és termékfejlesztésre.
Zsigó Róbert jelezte: a földművelésügyi kormányzat kidolgozta és a kormány hamarosan elfogadja az élelmiszeripari fejlesztési stratégiát. A stratégia egyik legfontosabb célja, hogy innovatív, technológiailag fejlett, kiszámíthatóan gazdálkodó versenyképes cégek jöjjenek létre, munkát adva minél több embernek, és fenntartva a magyar élelmiszeripar évtizedes, évszázados hagyományait.
Losó József, a Mirelite Mirsa Zrt. igazgatósági elnöke az MTI-nek elmondta: az előzetes becslések szerint a cég 2014-ben 3,45 milliárd forintos árbevételt ért el, mintegy 1 milliárd forinttal haladva meg az előző évit. Ez a jelentős bevétel-növekedés a társaság innovációs gyakorlatának köszönhető – tetet hozzá.
A cégnél az idén is dinamikus – legalább 10 százalékos, de ezt inkább meghaladó – árbevétel-növekedésre számítanak. Az árbevétel-növekedés mértéke a tervezett fejlesztések megvalósításától függ – mondta a társaság igazgatóságának elnöke. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nagy István: hamarosan újraindulhatnak a kínai-magyar agrárkapcsolatok
A magyar mezőgazdaságot és agráriumot számos kihívás érte az utóbbi…
Tovább olvasom >Elfogyott a tavalyi alma – kilőhetnek az árak az új szezonban
Lengyelországban gyakorlatilag kiürültek a hűtőházak: az élénk belföldi és külpiaci…
Tovább olvasom >Export vezérelte növekedés az élelmiszeriparban – Az Univer és a MIRELITE MIRSA 2024-es üzleti eredményei
2024-ben két meghatározó magyar élelmiszeripari szereplő, az Univer Product Zrt.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több a kérdés, mint a válasz: mit árulnak el valójában az Eurostat friss fogyasztási adatai Magyarországról?
Megjelentek az Eurostat 2024-es fogyasztási és gazdasági statisztikái, és ahogy…
Tovább olvasom >Teniszpályányi fagyasztó, 5 szupermarketnyi hűtőraktár, 4 hőzóna és naponta 100 ezer hűtött termék – ilyen a Kifli.hu nyári logisztikája
Naponta közel 100 ezer hűtött és több mint 6600 fagyasztott…
Tovább olvasom >A Heineken 0.0 a mozivászonra gurul: új fejezet a mértékletesség kultúrájában az F1® THE MOVIE-val
A Heineken 0.0 hivatalos partnerként csatlakozott az Apple Original Films F1®…
Tovább olvasom >