15 ezer tonna gyorsfagyasztott terméket állít elő évente a Mirelite Mirsa
A zöldség- és a gyümölcstermesztés az egyik legfőbb kitörési pontja a magyar mezőgazdaságnak; ehhez adottak a természetes feltételek, így a földrajzi, a domborzati, éghajlati viszonyok – hangsúlyozta a Földművelésügyi Minisztérium (FM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára szerdán Budapesten, egy szakmai kiállítás megnyitóján.
Zsigó Róbert a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban a Mirelite márka 70 éves évfordulója alkalmából rendezett kiállítás megnyitóján úgy fogalmazott: a mezőgazdaság és az élelmiszer-feldolgozás szoros kapcsolatát jelzi, hogy az élelmiszeripar a mezőgazdaságban megtermelt alapanyagok kétharmadát használja fel.
Az államtitkár kiemelte: a 2013-ban elfogadott élelmiszerlánc-biztonsági stratégia azt kívánja segíteni, hogy a magyar családok minél több egészséges és biztonságos, kiváló minőségű magyar élelmiszerhez jussanak.
Emlékeztetett arra, hogy a Mirelite márka hét évtizede, 1945. óta ismert a magyar piacon. A márka mostani gyártója, a Mirelite Mirsa Zrt. 100 százalékban magyar családi vállalkozásként működik. A társaság az egyik legjelentősebb, több mint 200 embert foglalkoztató magyar családi vállalkozás, amely évente mintegy 15 ezer tonna gyorsfagyasztott terméket állít elő. A termékek 85 százaléka zöldség-, 10 százaléka gyümölcs- és mintegy 5 százaléka a tésztás, a húsos valamint a félkész ételféle.
A cég termékeinek mintegy 60 százalékát belföldön, a fennmaradó hányadot pedig külföldön értékesítik.
Kiemelte, hogy a Mirelite Mirsa Zrt. nagy gondot fordít az innovációra. Az elmúlt két évben összesen 1,15 milliárd forintot költöttek technológiai és termékfejlesztésre.
Zsigó Róbert jelezte: a földművelésügyi kormányzat kidolgozta és a kormány hamarosan elfogadja az élelmiszeripari fejlesztési stratégiát. A stratégia egyik legfontosabb célja, hogy innovatív, technológiailag fejlett, kiszámíthatóan gazdálkodó versenyképes cégek jöjjenek létre, munkát adva minél több embernek, és fenntartva a magyar élelmiszeripar évtizedes, évszázados hagyományait.
Losó József, a Mirelite Mirsa Zrt. igazgatósági elnöke az MTI-nek elmondta: az előzetes becslések szerint a cég 2014-ben 3,45 milliárd forintos árbevételt ért el, mintegy 1 milliárd forinttal haladva meg az előző évit. Ez a jelentős bevétel-növekedés a társaság innovációs gyakorlatának köszönhető – tetet hozzá.
A cégnél az idén is dinamikus – legalább 10 százalékos, de ezt inkább meghaladó – árbevétel-növekedésre számítanak. Az árbevétel-növekedés mértéke a tervezett fejlesztések megvalósításától függ – mondta a társaság igazgatóságának elnöke. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Európa és a világ szamócapiaca: árnyalt helyzetkép, régiónként eltérő kilátásokkal
A szamócaágazat helyzete 2024 tavaszán régiónként jelentős eltéréseket mutat: miközben…
Tovább olvasom >Cseresznye aranyáron, szamóca luxusáron – miért drágább a gyümölcs Budapesten, mint Athénban?
Megdöbbentő árkülönbségekre világított rá a Vakmajom nevű Facebook-oldal a budapesti…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készült a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Pepsi gyártása hazatér Magyarországra
A Szentkirályi Magyarország Kft. beruházása nyomán hazatér a Pepsi gyártása,…
Tovább olvasom >Gyorséttermi nagyüzem: tovább nőtt a McDonald’s és a Burger King árbevétele, de egyre többe kerül a hamburger
Sikeres pénzügyi évet zárt 2024-ben a két legnagyobb gyorsétteremlánc Magyarországon:…
Tovább olvasom >Növelte piaci részesedését és árbevételét 2024-ben a Praktiker
A kihívásokkal teli környezetben is pozitív eredménnyel és piaci részesedésének…
Tovább olvasom >