146 millió eurót ruház be a Coca-Cola franciaországi üzemébe
A Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) 146 millió eurós beruházást jelentett be a franciaországi Grigny palackozóüzemének fejlesztésére. A cél a gyártókapacitás 60%-os növelése, valamint a szén-dioxid-kibocsátás jelentős csökkentése.
Az üzem új, nagy sebességű, visszaváltható üveges palackozósort kap, amely óránként 60 000 palackot képes előállítani – adta hírül az ESM. Ez a CCEP szerint Franciaország leggyorsabb és legsokoldalúbb rendszere, amely a 25 cl, 33 cl és 1 literes palackméreteket is képes kezelni és alkalmas mind szénsavas, mind steril körülmények között előállítandó italok (pl. gyümölcslevek, növényi és funkcionális italok) esetében is.
Az akár 25 alkalommal újratölthető üvegeket ezentúl kizárólag Franciaországban gyártják, elősegítve a körforgásos gazdaságot és kielégítve a fenntartható csomagolások iránti növekvő igényt.
A modernizáció részeként 2025 nyarára az üzem csatlakozik a helyi geotermikus hálózathoz, így a gázkazánok használata szükségtelenné válik és a földgázfelhasználás 80%-kal csökken. Emellett 3500 négyzetméternyi napelem is segíti majd az energiaellátást. A különböző energiahatékonysági intézkedések révén évi mintegy 700 tonnával csökken az üzem CO₂-kibocsátása.
A grigny-i gyár a tervek szerint 2026-ra készül el és nyolc gyártósorával a CCEP második legnagyobb európai termelőegységévé válik. A vállalatnak Franciaországban öt gyártósora van és az itt forgalmazott italok 95%-át helyben gyártják.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint egymillióan írtak alá egy petíciót egy növényvédő szer újbóli bevezetéséről szóló törvény ellen
Meghaladta hétfőn Franciaországban az 1,3 milliót egy növényvédő szer újbóli…
Tovább olvasom >19 franciaországi üzletét adhatja el az Auchan a Lidlnek
Franciaországban 19 üzletet kínál megvételre az Auchan a Lidlnek –…
Tovább olvasom >Hulladékból erőforrás: új életet kapnak a húsipar melléktermékei
A húsfeldolgozás során keletkező melléktermékek hosszú ideig hulladékként voltak kezelve,…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Deluxe” kenyerek a Lidlben: szintet lép a diszkontlánc prémium stratégiája Lengyelországban
Új szintre emeli pékáru-kínálatát a Lidl Lengyelországban, ahol a prémium…
Tovább olvasom >