140 millió visszaváltott palack az ALDI-nál
Az ALDI Magyarország üzleteiben rekordmennyiségű, immár mintegy 140 millió egyszer használatos csomagolást adtak le a vásárlók a REpont-automatáknál. Az ALDI-nál áruházanként naponta átlagosan 3000 műanyag és alumíniumpalackot, illetve üveget váltanak vissza a fogyasztók. A legtöbben levásárolható bolti utalványt kérnek, de nő a visszautalást választók aránya.
Az ALDI Magyarország jelentős mérföldkövet ért el a REpont-automaták segítségével az egyutas csomagolóanyagok mennyiségének mérséklésében és a környezeti terhelés csökkentésében. A 2024. január 1-jén bevezetett hazai visszaváltási rendszerben (DRS) az áruházlánc mindegyik üzletében elhelyezett REpont-automatákat, ma az ország 183 ALDI-áruházában összesen 246 REpont-automata áll a vásárlók rendelkezésére. A vállalat, ahol erre lehetősége adódott, az eladótértől elválasztott helyiségben helyezte el a készülékeket, így a visszaváltás folyamata nem zavarja a vásárlást.
A bevezetés óta eltelt időszakban folyamatosan nőtt a leadott italcsomagolás mennyisége, és mára elérte a 140 milliós darabszámot. Üzletenként naponta átlagosan több mint 3000 darab üveg-, PET- vagy alumíniumpalack kerül az automatákba, de van olyan áruház, amelynél akár 10 000 italcsomagolást is leadnak a vásárlók. A visszaváltott palackok 58%-a PET-, mintegy 36%-a alumíniumpalack és 6%-a üveg.
Magyarország területén a DRS rendszerben visszaváltható palackok közül minden tizenegyediket az ALDI üzleteinél adták le.
Visszaváltás esetében immár csökken, jelenleg mintegy 84% a bolti vásárlási utalványt kérők száma, és nő a REpont-applikáción keresztüli utalást választók aránya. Jelenleg közel a fogyasztók egyhatoda kéri bankszámlára az ellenértéket, jótékony célra pedig a visszaváltók 0,35%-a ajánlja fel a palackok után járó összeget. Ezzel párhuzamosan az ALDI tapasztalatai szerint sokan választják a támogatás egy másik formáját, és az ellenérték visszautalását igényelve egy nonprofit szervezet QR-kódját beolvasva jótékonykodnak.
Az ALDI folyamatosan bővítette azon termékei számát, amelyek csomagolása bekerült a körforgásos gazdasági modellt biztosító rendszerbe: a vállalatnak jelenleg mintegy 870, a DRS rendszerben regisztrált, bármely REpontnál visszaváltható terméke van, ez a szám pedig folyamatosan bővül az új szezonálisan, illetve akcióban kapható termékek érkezésével.
Kapcsolódó cikkeink
Telt ház lesz 10 km-en a 30. ALDI Női Futógálán
Kiemelkedő érdeklődés előzi meg Magyarország egyetlen női futóversenyét, a 30.…
Tovább olvasom >MOHU: több mint kétmilliárd PET-palackot, fémdobozt és üveget váltottak vissza az indulás óta a REpont rendszerén keresztül
Több mint kétmilliárd PET-palackot, fémdobozt és üveget váltottak vissza a…
Tovább olvasom >Mintegy 500 termék árát csökkenti a Lidl Németországban
A Lidl bejelentette edditi történetének legnagyobb volumenű árcsökkentését: a diszkontlánc…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új korszak a világgazdaságban? – Új kihívások hazánk előtt
2025 májusa a világgazdaságban a változások felgyorsulását hozta. A Közel-Keleten…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új ciklus, stabil működés, változatlan irány – bizalmat kapott az ÖRT vezetése
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közgyűlése megerősítette a szervezet közvetlen…
Tovább olvasom >