140 millió visszaváltott palack az ALDI-nál
Az ALDI Magyarország üzleteiben rekordmennyiségű, immár mintegy 140 millió egyszer használatos csomagolást adtak le a vásárlók a REpont-automatáknál. Az ALDI-nál áruházanként naponta átlagosan 3000 műanyag és alumíniumpalackot, illetve üveget váltanak vissza a fogyasztók. A legtöbben levásárolható bolti utalványt kérnek, de nő a visszautalást választók aránya.
Az ALDI Magyarország jelentős mérföldkövet ért el a REpont-automaták segítségével az egyutas csomagolóanyagok mennyiségének mérséklésében és a környezeti terhelés csökkentésében. A 2024. január 1-jén bevezetett hazai visszaváltási rendszerben (DRS) az áruházlánc mindegyik üzletében elhelyezett REpont-automatákat, ma az ország 183 ALDI-áruházában összesen 246 REpont-automata áll a vásárlók rendelkezésére. A vállalat, ahol erre lehetősége adódott, az eladótértől elválasztott helyiségben helyezte el a készülékeket, így a visszaváltás folyamata nem zavarja a vásárlást.
A bevezetés óta eltelt időszakban folyamatosan nőtt a leadott italcsomagolás mennyisége, és mára elérte a 140 milliós darabszámot. Üzletenként naponta átlagosan több mint 3000 darab üveg-, PET- vagy alumíniumpalack kerül az automatákba, de van olyan áruház, amelynél akár 10 000 italcsomagolást is leadnak a vásárlók. A visszaváltott palackok 58%-a PET-, mintegy 36%-a alumíniumpalack és 6%-a üveg.
Magyarország területén a DRS rendszerben visszaváltható palackok közül minden tizenegyediket az ALDI üzleteinél adták le.
Visszaváltás esetében immár csökken, jelenleg mintegy 84% a bolti vásárlási utalványt kérők száma, és nő a REpont-applikáción keresztüli utalást választók aránya. Jelenleg közel a fogyasztók egyhatoda kéri bankszámlára az ellenértéket, jótékony célra pedig a visszaváltók 0,35%-a ajánlja fel a palackok után járó összeget. Ezzel párhuzamosan az ALDI tapasztalatai szerint sokan választják a támogatás egy másik formáját, és az ellenérték visszautalását igényelve egy nonprofit szervezet QR-kódját beolvasva jótékonykodnak.
Az ALDI folyamatosan bővítette azon termékei számát, amelyek csomagolása bekerült a körforgásos gazdasági modellt biztosító rendszerbe: a vállalatnak jelenleg mintegy 870, a DRS rendszerben regisztrált, bármely REpontnál visszaváltható terméke van, ez a szám pedig folyamatosan bővül az új szezonálisan, illetve akcióban kapható termékek érkezésével.
Kapcsolódó cikkeink
Az ALDI-áruházakban vezeti be a Red Bull új termékét
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Vita az Aldi új kasszáinál: gyorsaság vagy stressz?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a Mercadona piacvezető szerepe Spanyolországban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Exportbajnok innovációval a cukorpiaci kanyarban – budapesti iparági kerekasztal az édességgyártók versenyképességéről
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >10 éves a MOL Fresh Corner – az olimpiai bajnoktól a Tankcsapdáig mindenki az ország legkedveltebb hot-dogját ünnepli
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Exkluzív vásárlói bulit szervez a Lidl az egyik budapesti üzletébe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >