14. éve vezeti az Unilever a Dow Jones Fenntarthatósági Indexet
Az Unilever idén is megőrizte első helyét a Dow Jones Fenntarthatósági Indexén (Dow Jones Sustainability Index – DJSI) az élelmiszergyártók kategóriájában. A vállalat 14 éve folyamatosan az első helyen áll, ráadásul idén visszaszerezte vezető helyét az élelmiszer és ital alkategóriában is.
Az Unilever 2012-ben 86%-os összesített eredményt ért el a Dow Jones Fenntarthatósági Indexen, amellyel saját 2011-es eredményét is javította. A vállalat több vizsgált kategóriában a piaci átlag felett teljesített – az egészség és táplálkozás, a csomagolás és a környezeti politika kategóriákban kiemelkedően 100%-ot, az logisztikai folyamatokban 97%-ot, működésének ökológia hatékonyságban pedig 92%-ot ért el. Szakértők szerint az Unilever kiemelkedő eredménye azzal magyarázható, hogy a vállalat a fenntarthatóság eszméjét nem csak saját üzleti folyamataiba és mindennapi működésébe építette be, hanem a beszállítók és a partnerek kiválasztása során is hatékonyan alkalmazza.
„A Dow Jones Fenntarthatósági Indexe az évek során olyan fontos mutatóvá vált, amellyel a vállalati és a befektetői szféra ma már egyaránt számol. Az Unilever Fenntarthatósági Tervének szemléletmódja beépült az üzleti működésünkbe, azon törekvésünk pedig, hogy úgy növeljük forgalmunkat, hogy közben csökkentjük vállalatunk környezetterhelését, egyre inkább versenyelőnnyé válik”– nyilatkozta Paul Polman, az Unilever vezérigazgatója.
A DJF Index összeállítása során a vállalatok gazdasági, környezeti és társadalmi teljesítményét, a vállalatirányítás és a kockázatkezelés hatékonyságát, a márkázást, a hozzájárulást az éghajlatváltozás káros hatásainak enyhítéséhez, az ellátási lánc sztenderdjeit, valamint a munkaügyi gyakorlatokat egyaránt vizsgálják.
Az Index jelentősége abban rejlik, hogy miközben lehetőséget ad a vállalatoknak, hogy felmérjék mennyit fejlődtek fenntarthatósági szempontból, hasznos információt képvisel a befektetők számára is. Ugyanis, ha egy vállalat a fenntarthatóság kérdéskörét prioritásként kezeli, az felvilágosult menedzsment-gondolkodást feltételez, ami a befektetők számára vállalati értéket képvisel.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >